המושכים בחוטים: בלומנטל&חדד ומלחמתם ב’פייק ניוז’ והנוכלים

אבי בלומנטל ומני חדד, בעלי משרד 'בלומנטל חדד ייצוג ותקשורת', מנהלים מאז הגל השני את  מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות • שני הקמפיינרים אחראיים בשנה האחרונה למהלכים תקשורתיים שהובילו להצלחת מבצע החיסונים והורדת מפלס העימותים מול המשטרה
דוד רוטנברג • פרויקט מיוחד
ה' חשון התשפ"ב / 11.10.2021 12:41

אבי בלומנטל ומני חדד, בעלי משרד ‘בלומנטל חדד ייצוג ותקשורת’, המשרד הממוקם בצמרת משרדי היח”צ במגזר החרדי, קיבלו לפני כשנה וחצי, בפתחו של הגל השני, את ניהול  מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות.

עוד בנושא:

הנבחרת: 25 התקשורתנים הכי משפיעים בעיתונות החרדית 2021

הרבי מפוליטיקה: האיש שהמציא את הפרשנות הפוליטית החרדית

מבשר ואומר: העורך הראשי שאחרי 10 שנים יכול להרשות לעצמו לחייך

בן-בית בבתי הציבור החרדי, פנים מוכרות על המסכים במגזר החילוני

הידע והדעתנות הפכו את הפרשנית הפוליטית למרואיינת מבוקשת

אבי המהפכה: המגיש הפופולרי שקולו הכי מוכר בכל בית חרדי

ארליך בטוויטר: בין עריכה של מגזין יוקרתי לטורים מתסיסים ב’ידיעות’

‘שר השמחה’: השדרן שממגנט עשרות אלפי מאזינים כל צוהריים

השידוך הכי מוצלח: שני ה’נשכנים’ שמציפים את הסודות של החרדים

כבר לא עבודה בביוב: כתבים לענייני חרדים מגישים עיתונות בועטת

פרשן ופרקליט: בשני-חמישי ‘מפרק’ פוליטיקאים, בשאר השבוע עמותות

דנה בדרך: בין סרטונים מצולמים מתוך הרכב לתוכניות רדיו וטלוויזיה

התיק הזה, שלא מעטים מאנשי היח”צ במגזר לטשו עיניים לעברו, הציב את שני הקמפיינרים בחזית המאבק במלחמה נגד הקורונה, ובהמשך בקרב חזיתי עיקש מול מפיצי ה’פייק ניוז’ על החיסונים.

העבודה במטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות זימנה לבלומנטל&חדד אתגר חסר-תקדים: להיות חלק ממערך הסברה של משבר בינלאומי, תוך התמקדות באוכלוסייה בעלת מאפיינים יחודיים – מה שמחייב אותם להיות כל העת יצירתיים, ובעיקר לעבוד קשה.

הפעילות של המשרד, שמשתקפת בעיקר על גבי לוחות המודעות בשכונות החרדיות, ובפרסומים וכתבות באתרי האינטרנט, העיתונים והרדיו, כוללת גם מפגשים עם רבנים, עסקנים וראשי קהילות, שמטרתם קידום המאבק בקורונה.

התגייסות הציבור החרדי במהלך השקת מבצע החיסונים, כמו גם הורדת מפלס העימותים מול המשטרה, נזקף לזכות פעילות אינטנסיבית שניהלו השניים מאחורי הקלעים, גיוס כלי התקשורת ובעלי דעה מובילים, ליצירת דעת קהל אוהדת.

בלומנטל וחדד, שניהם בעלי ותק וניסיון רב בתחום התקשורת הכתובה והדיגיטלית על ענפיה, אחראיים בשנים האחרונות למהלכים תקשורתיים רבים, תחקירים ופרשיות שסוקרו בתקשורת החרדית והכללית בהרחבה.

חדד שימש כעוזר פרלמנטרי ויועץ תקשורת של סגן ראש הממשלה והשר לשעבר אלי ישי. בלומנטל, משפטן בהכשרתו, עבד במשרד הפרסום ‘בולטון פוטנציאל’, שימש כיועץ תקשורת של הרב הראשי יונה מצגר, ובהמשך ניהל את קמפיין הבחירות לרבנות ירושלים של הרב שלמה משה עמאר.

השידוך המוצלח בין השניים נוצר כאשר נפגשו בקמפיין הבחירות של מפלגת ‘יחד’ בראשות אלי ישי, בשנת 2015. בלומנטל ריכז במטה את הדוברות מול התקשורת במגזר החרדי.

המפלגה לא עברה את אחוז החסימה בגלל כמה אלפי קולות, אבל העבודה המשותפת בקמפיין יצרה את השותפות בין השניים.

תחילה פעלו כמחלקה במשרדו של יועץ התקשורת רונן צור, שם ניהלו תיקי משברים במגזר החרדי, וכעבור שנה פרשו כנפיים והקימו את ‘בלומנטל-חדד ייצוג ותקשורת’.

בין שלל לקוחותיהם ניתן למנות חברות מסחריות, דמויות פוליטיות, רבנים, עמותות, עורכי דין, גופי כשרות, חצרות חסידיות, וגורמים פרטיים שביקשו לנהל מאבקים, לשפר תדמית ולייצר דעת קהל.

ההתמחות של השניים, שהתמקמו במהירות בצמרת משרדי היח”צ במגזר החרדי, היא דווקא בתיקים מאתגרים הדורשים חשיבה יצירתית והיכרות מעמיקה עם המדיה החרדית ואופן התנהלותה.

בנוסף, יש לשניים אגף מיוחד המתמחה ב’לוחמת גרילה’, הצתת מלחמות רחוב, התנעת מאבקי שטח ושלל אמצעים שתכליתם יצירת מניפולציות ומנופי לחץ להשגת היעדים.

למרות כל הניסיון שלהם, הם נקלעו השנה לסיטואציות שאף מנהל קמפיין לא יכול להיערך לקראתם מראש. אחת מהן התרחשה בל”ג בעומר. במקביל למשרד הבריאות, גם משרד התחבורה גייס אותם כדי לדברר את מערך התחבורה לציון הרשב”י, על כל ההיערכות והלוגיסטיקה הכרוכה בכך, וללוות הסברתית את הליך הפיזור של העולים לציון בחזור לביתם.

סמוך לחצות הלילה נערך בחפ”ק משרד התחבורה דיון משותף עם המשטרה, תוך שביעות רצון מהתנהלות המבצע שהתנהל כפי התכנית, וזרימה נאותה של מערך התחבורה.

באותם רגעים לא יכלו בלומנטל&חדד להעלות בדעתם כי בעוד זמן קצר הם יצטרכו לעצור את מלאכת היח”צ ולחבוש את כובעם כמנהלי משברים, כאשר עשרות אלפים בקשו לעזוב ברגע אחד את מירון, בעוד המשטרה חוסמת את הצירים במטרה לאפשר תנועה לאמבולנסים – ומאות אוטובוסים המתינו ריקים וניסו לפלס את דרכם לחניונים שהוכנו מראש.

למזלם, משרד התחבורה השתלט במהירות על הכאוס,  והמלאכה של השניים היתה להעביר את המסר לציבור – על הפיכת תחנת הרכבת בכרמיאל לטרמינל פיזור. עשרות רכבות, שמסוגלות לשנע מאות נוסעים, הפכו את מבצע הפינוי להצלחה מסחררת, כאשר כבר ב-8:00 בבוקר לא נותר אדם אחד על הר מירון מבין אותם אלו שביקשו לחזור לביתם.

בין התיקים הבולטים בהם טיפלו בשנים האחרונות היה משבר הזריקות בעופות, שפגע אנושות במכירות העופות של ‘העדה החרדית’; פרשת ‘אבי סרבן הגט המעוכב בישראל’, שהסתיימה רק לאחרונה במתן הגט; והעלאת המודעות הציבורית לאוכלוסיית הילדים הנכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תכלס הם רעננים ולא רואים ממטל.
    11/10/2021 17:03
    יוסי לוין
  1. הכי חשוב לא בידיים של הקומבינות