זהו ‘שר השמחה’: השדרן שממגנט עשרות אלפי מאזינים כל צוהריים

עמי מימון, המכונה 'שר השמחה', מגיש כבר 12 שנה ב'קול ברמה' את 'חידודון' - התכנית בעלת הרייטינג הגבוה מבין כל תוכניות תחנות הרדיו החרדיות • הוא מנצל את הפופולאריות שלו כשדרן ודי-ג’י כדי להרביץ במאזינים חידודים הלכתיים, אבל גם מניע אותם לטובת מעשי חסד
דוד רוטנברג • פרויקט מיוחד
כ"ט תשרי התשפ"ב / 05.10.2021 12:10

עמי מימון, מגיש התכנית ‘חידודון’ המשודרת בכל יום בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, לא נכנס אל הרשימה הזו של ‘התקשורתנים הכי משפיעים’ בגלל סקופים חדשותיים שפרסם או מאמרי דעה אקטואליים.

עוד בנושא:

הנבחרת: 25 התקשורתנים הכי משפיעים בעיתונות החרדית 2021

הרבי מפוליטיקה: האיש שהמציא את הפרשנות הפוליטית החרדית

מבשר ואומר: העורך הראשי שאחרי 10 שנים יכול להרשות לעצמו לחייך

בן-בית בבתי הציבור החרדי, פנים מוכרות על המסכים במגזר החילוני

הידע והדעתנות הפכו את הפרשנית הפוליטית למרואיינת מבוקשת

אבי המהפכה: המגיש הפופולרי שקולו הכי מוכר בכל בית חרדי

ארליך בטוויטר: בין עריכה של מגזין יוקרתי לטורים מתסיסים ב’ידיעות’

הוא כאן משום שמידי יום, בין השעות שתיים עד ארבע אחר הצהריים, הוא ממגנט אל התכנית שלו עשרות אלפי מאזינים, רובם צעירים ובני נוער, שרבים מהם מתחרים על שאלות הלכתיות קשות ולעיתים ממש מורכבות שהוא מציג – כדי לזכות בפרסים יקרי-ערך.

את דרכו התקשורתית החל עמי מימון בתחנת הרדיו החרדית-פיראטית ‘קול צופייך’, שם הגיש תוכנית בוקר במשך מספר שנים – עד שהתחנה נסגרה על ידי המשטרה (והוא גם נעצר).

כאשר הושקה ‘קול ברמה’ בשנת 2009, נקלט בתחנה והחל לשדר שעה יומית של מוזיקה וחידונים. כעבור כשנה, כשהרייטינג זינק, התכנית הורחבה לשעתיים.

בתכנית, אותה מגיש מיימון ברציפות כבר 12 שנים, משודרות פינות תורניות, והוא מארח זמרים, שר בעצמו, מפיק מערכונים, עורך ראיונות עם אנשים שחוו סיפורי מופתים (“שמרו שבת וניצלו ממוות! סיפורם הבלתי ייאמן של…”), מפגין הומור ושמחה, אותה ניתן לחוש גם מעבר לאולפן, ומשוחח בנימה הומוריסטית על נושאים אקטואליים.

את המוטו של התכנית, מגדיר מימון כתורני, מחכים, מחובר למאזינים, תוך הנעה לפעולה. בקיצור, ‘עושה שמייח’.

הפופולריות של ‘חידודון’ – שעוקפת ללא קושי את המתחרה המשדר באותה רצועת זמן ברדיו ‘קול חי’, ומנסה לנגוס ברייטינג של התכנית ללא הצלחה – משתקפת היטב מדי צהריים.

כבר זמן רב לפני מועד שידור התכנית, ‘קול ברמה’ מוצפת באלפי טלפונים של מאזינים, המשתוקקים לעלות לשידור, כדי לשוחח עם המגיש ולנסות לפתור את החידה – שהפרס עליה מגיע לעיתים לעשרות אלפי שקלים. על רוב השיחות, כמובן, אין אפשרות לענות.

השאלות שפורסמו במהלך השנים בתכנית, והתשובות עליהן, רוכזו כולן בספר רב-המכר ‘חידודון’, שיצא-לאור בהוצאה של הסופר חיים ולדר.

כמי שאת פרנסתו הוא משלים כתקליטן מבוקש בשמחות וחתונות, כמו גם באירועים פרטיים והתכנסויות ענק, הצליח מימון למתג את עצמו כ’שר השמחה’.

הוא מנצל את הפופולאריות שלו כשדרן ודי-ג’י, כדי להרביץ במאזינים – בהם, לפי הנתונים, חילונים רבים – חידודים הלכתיים, אבל גם מגייס אותם לטובת מעשים טובים. בתכניתו ישנה פינה מיוחדת המוקדשת למעשי חסד – במסגרתה הוא משתדל לסייע למבקשים את עזרתו.

מעבר לכך שהוא מגיש את התכנית בעלת הרייטינג הגבוה מבין כל התוכניות (שאינן חדשות ואקטואליה) המשודרות בתחנת הרדיו החרדיות, מימון גם מתחזק חשבון טוויטר פעיל עם 11 אלף עוקבים, בו הוא מציף סרטונים ודעות אישיות, לצד חשבונות בפייסבוק ואינסטגרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    05/10/2021 13:15
    צח אריאל
  1. באמת עמי מימון עושה לי את הצהרים