מראה כהן: הנער הצעיר שצילם נייעס הפך ל’פנים’ של ‘ככר השבת’

ישי כהן, עורך פרשן ומגיש ב'ככר השבת', מגיש מידי שבוע באתר את התכנית 'סוגרים שבוע' לצד ראיונות 'אחד על אחד' • מלבד השתתפות בפאנלים וראיונות ברדיו ובטלוויזיה כפרשן פוליטי, כמו גם כתיבת טורי דעות באתר 'חדשות 12', הוא פעיל מאוד ברשתות החברתיות
דוד רוטנברג • פרויקט מיוחד
ו' חשון התשפ"ב / 12.10.2021 14:26

ישי כהן, עורך פרשן ומגיש באתר ‘ככר השבת’, הוא עיתונאי ותיק בתקשורת החרדית, למרות שהוא צעיר מאוד.

עוד בנושא:

הנבחרת: 25 התקשורתנים הכי משפיעים בעיתונות החרדית 2021

הרבי מפוליטיקה: האיש שהמציא את הפרשנות הפוליטית החרדית

מבשר ואומר: העורך הראשי שאחרי 10 שנים יכול להרשות לעצמו לחייך

בן-בית בבתי הציבור החרדי, פנים מוכרות על המסכים במגזר החילוני

הידע והדעתנות הפכו את הפרשנית הפוליטית למרואיינת מבוקשת

אבי המהפכה: המגיש הפופולרי שקולו הכי מוכר בכל בית חרדי

ארליך בטוויטר: בין עריכה של מגזין יוקרתי לטורים מתסיסים ב’ידיעות’

‘שר השמחה’: השדרן שממגנט עשרות אלפי מאזינים כל צוהריים

השידוך הכי מוצלח: שני ה’נשכנים’ שמציפים את הסודות של החרדים

כבר לא עבודה בביוב: כתבים לענייני חרדים מגישים עיתונות בועטת

פרשן ופרקליט: בשני-חמישי ‘מפרק’ פוליטיקאים, בשאר השבוע עמותות

דנה בדרך: בין סרטונים מצולמים מתוך הרכב לתוכניות רדיו וטלוויזיה

המושכים בחוטים: בלומנטל&חדד ומלחמתם ב’פייק ניוז’ והנוכלים

כהן, הפנים הכי מזוהות עם אתר ‘ככר השבת’,  נחשב לאיש תקשורת ספרדי-חרדי בולט, שני רק לאבי מימרן מרדיו ‘קול חי’, ומהווה מודל לצעירים ספרדים המבקשים להשתלב בעולם התקשורת.

את דרכו בתקשורת החרדית החל ישי כנער צעיר, בעודו תלמיד בישיבה קטנה בירושלים, כאשר כבר אז הכה בו החיידק התקשורתי, והוא החל לפקוד את מסדרונות משכן הכנסת.

התפקיד הראשון שלו היה צלם של רשת הנייעס ‘חדשות 24’. בשנת 2011, כשנתיים לאחר הקמת ‘ככר השבת’, הצטרף לצוות האתר והחל לשמש ככתב. בהמשך קודם והפך לפרשן פוליטי, עורך, מגיש חדשות ומראיין.

כהן עובד ב’ככר השבת’ כבר יותר מ-10 שנים, ובעוד עשרות כתבים ועורכים באו והלכו, הוא נותר במערכת – אולי היחיד מדור המייסדים של האתר, מלבד העורך הראשי חיים אילוז, הנחבא אל הכלים, וחיה כהן מערוץ הנשים.

כהן הוא דוגמא לעיתונאי שבהתמדה חתר אל המטרה, צבר ניסיון, והפך לדמות בולטת בתקשורת החרדית. שכן, אם בתחילת דרכו היה טירון צעיר שהתקשה להתבטא בעברית מדויקת, עם השנים השתפר והפך לדובר רהוט.

בשנת 2015 הגיש את התכנית ‘פותחים עניין’ ברדיו ‘קול ברמה’, לצד השדרן שמואל בן עטר.

הוא היה מהראשונים לזהות את האירוע של משבר הקורונה, ודחף ללא הפוגה להקפדה של הציבור החרדי על התקנות של משרד הבריאות. עמדה זו גררה מתקפות מילוליות קשות עליו מצד מפרי התקנות ו’טרולים’ ברשתות החברתיות – אך הוא לא נכנע.

בשנה האחרונה, על רקע משבר הקורונה ו’אסון מירון’, הוא מוזמן להציג את העמדה החרדית בראיונות בטלוויזיה ורדיו, משתתף בפאנלים, וטורי דעה שלו מתפרסמים באתר של חדשות 12.

בשנתיים האחרונות, מאז חודש אוקטובר 2019, מגיש כהן באתר תכנית וידאו שבועית – ‘סוגרים שבוע’. בתכנית הוא מראיין פוליטיקאים ואישי ציבור בכירים, ומשמש כפרשן הפוליטי של האתר. בנוסף הוא מגיש תוכנית ראיונות ‘אחד על אחד’.

באתר הוא משמש כ’שופר’, במובן הטוב של המילה, של הראשון לציון הגר”י יוסף, גדולי תורה ורבני הציבור הספרדי.

הוא ניהל, יחד עם עיתונאים חרדים נוספים, מאבק בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית ל’אסון מירון’, בניגוד לעמדתם של הח”כים החרדים – שהתנגדו באופן תקיף להקמת הוועדה. גם ב’מתווה הכותל’, שכבר אושר בהסכמת ח”כי המפלגות החרדיות, היה מהעיתונאים הראשונים שניהלו מאבק נגד האישור – מאבק שהוביל בסופו של דבר להקפאת המתווה.

בשנת 2021 נבחר לאחד ממאה המשפיעים של העיתון ‘דה מרקר’, לצד הפרשן הבכיר יעקב ריבלין מ’בקהילה’, והפרשנית הפוליטית שרי רוט מ’חרדים 10′.

כהן פעיל ברשת החברתית טוויטר – שם יש לו יותר מ-25 אלף עוקבים. הוא מפרסם בחשבון שלו את דעותיו, לצד חדשות, וכמובן כותרות וקלפים מהראיונות שהוא מקיים עבור ‘ככר השבת’.

גם ברשת החברתית ‘פייסבוק’ הוא מתחזק דף  בו הוא מפרסם, בעיקר, קטעים מהראיונות שערך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכתבה
    17/10/2021 14:00
    כהן
  1. בזה הגאווה שלכם במקום ללמוד תורה ןלהגשים את מה שאתם מטיפים אז מטיפים לבני תורה להיות בטלנים ןעיתונאים