מצוקת האקמו: גבר בן 53 מת לאחר שלא נמצא עבורו מכשיר פנוי

בן 53 שלא נדבק בקורונה אושפז במצב קשה בבית חולים בצפון, לאחר שלקה בהתקף לב • הוא נזקק לאקמו, אך לא היה עבורו מכשיר פנוי • כעבור כמה שעות נקבע מותו • בגלל העומס: כמעט שליש מהחולים הנזקקים לטיפול נמרץ לא מאושפזים במחלקה - ומקבלים בגלל זה טיפול פחות טוב
חרדים 10
ט"ז תשרי התשפ"ב / 22.09.2021 20:57

בתחילת השבוע שעבר אושפז בבית חולים בצפון גבר בן 53 שעבר התקף לב קשה ונזקק לחיבור למכונת אקמו. למרבה הצער, הוא מת לאחר שלא נמצא עבורו מכשיר פנוי. כך נחשף הערב (רביעי) ב’מהדורה המרכזית’ בחדשות 12.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

הגבר, שלא היה חולה קורונה, אושפז בבית חולים קטן יחסית. במשך שעות ארוכות ניסו למצוא עבורו מרכז רפואי אחר, שבו יש את המכשיר וצוות רפואי פנוי לטפל בו –  אך הניסיון נכשל והמטופל מת.

לפי הדיווח, כמה שעות לאחר שניסו למצוא לו בלא הצלחה מכשיר אקמו פנוי, מצבו הידרדר ולאחר החייאה שעבר, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

רוב מכשירי האקמו בישראל תפוסים כיום על ידי חולי קורונה לא מחוסנים, כ-30 מתוך 49 בסך הכול.

על רקע הנתון הזה, עוד ועוד רופאים מומחים לטיפול המורכב מזהירים: אנחנו במרחק 6-7 חולים נוספים לפני שחולים שצריכים אקמו לא יוכלו לקבל טיפול.

מתוך 40 חולים שמחוברים למכונת אקמו, מעל 90% הם מתחת לגיל 60, וכמעט 90% מהם לא מחוסנים. אין אפילו חולה אחד שחוסן בשלוש מנות ומחובר למכונת אקמו.

מכשירי האקמו מחליפים את פעולת הריאות או הלב והריאות יחדיו אצל הכי חולים הכי קשים, והם הסיכוי האחרון שלהם לנצח את הנגיף, מה שמכונה התחנה האחרונה.

הבעיה שבבתי חולים רבים בישראל אין מכשירי אקמו, כמו בלניאדו בנתניה ובהלל יפה בחדרה.

בבתי החולים מרגישים כבר זמן רב שהם בקצה גבול היכולת, בעיקר במחלקות לטיפול נמרץ.

ב’כאן חדשות’ נחשף הערב, כי כמעט שליש מהחולים הזקוקים לטיפול נמרץ לא מאושפזים ביחידות במחלקות אלה – בגלל העומס.

בכירים במערכת הבריאות אומרים: “המערכת לא יכולה לעמוד בכזה עומס לאורך זמן”.

המאושפזים במחלקות אחרות מקבלים מכשיר הנשמה, אבל לא זוכים לטיפול האינטנסיבי שלו זקוק חולה טיפול נמרץ – הכולל צוות שצמוד אליו, אחיות ורופאים.

מדי פעם רופאי טיפול נמרץ באים לראות את החולים שמאושפזים במחלקות אחרות, אך כמה מהם אמרו ל’כאן חדשות’: חולים אלה מקבלים טיפול פחות טוב ותומך.

המחסור כעת הוא בעיקר בצוותים הרפואיים – אין מספיק אחיות ורופאים, והמדינה לא עומדת במה שהבטיחה למערכת הבריאות: פעימה בסוף אוגוסט של כמות רופאים ואחיות, וגם לא עוד פעימה בספטמבר – של אותה כמות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות