הסגר ההדוק יוארך? משרד הבריאות ממליץ לנתניהו להאריך בשבוע נוסף‎

במערכת הבריאות לא מרוצים ממספר החולים הקשים הגבוה ומציעים לממשלה להאריך את הסגר • עם זאת, באותו שלב ניתן יהיה לייצר תוכנית יציאה מואצת
תמי גיל
י"ג שבט התשפ"א / 25.01.2021 22:43

בתום דיון שהתקיים בנושא בלשכתו של ראש הממשלה: בכירי מערכת הבריאות ממליצים להמשיך את הסגר ההדוק לשבוע נוסף.

על פי התוכנית המקורית, הסגר אמור להסתיים ביום שני בלילה בשבוע הבא. אלא שמספר החולים הקשים בבתי החולים עדיין גבוה, ובמערכת הבריאות ממליצים לממשלה על הארכת הסגר.

על פי הערכה האופטימיות של משרד הבריאות ופרופ’ נחמן אש, בסוף הסגר יעמוד מספר החולים הקשים על כ-1,100. עם זאת, הוא מסויג ומבקש לחכות לנתונים של מחר.

ד”ר שרון אלרעי-פרייס ציינה  בדיון כי הנתונים לא יורדים כפי שציפו וכרגע אין אפשרות לפתוח את המשק.

ממונה הקורונה, פרופ’ נחמן אש, הציע בדיון שני תרחישים: להתחיל את היציאה מהסגר בשבוע הבא כמתוכנן אך באופן מדורג ואיטי.

לצד זאת הציע אש גם אפשרות של הארכה בסגר – שהיתה מועדפת על משרד הבריאות – ויציאה מהירה יותר ממנו.

נתניהו עצמו תמך בהארכה נוספת של הסגר, כדי לנסות ולהשיג ירידה משמעותית יותר בנתוני התחלואה.

במערכת הבריאות קיים חשש גדול שעלייה נוספת בתחלואה תייצר עומס על מחלקות הקורונה העמוסות ממילא, במיוחד בימים בהם בתי החולים הציבוריים לא מקבלים חולים חדשים.

מלשכת נתניהו נמסר: “ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל”ל, מנכ”ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ובכירים נוספים. הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות.

“בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר ימשיכו בהתייעצויות”, אמרו בלשכת ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות