הפתעה בספרד: כלבה ילדה גורים עם פרווה ירוקה

מגדלת כלבים מספרד הופתעה לגלות כי שנים מן הגורים שילדה כלבתה נושאים פרווה ירוקה: "בתחילה חשבתי שזה לכלוך, וניסיתי לשפשף אותו, אך כשראיתי שהצבע לא ירד הבנתי שזה לא לכלוך שיורד"
אליעזר היון
י"ד אב התשע"ד / 10.08.2014 14:01

בעלי חיים בצבעים לא שגרתיים שייכים על פי רוב לתחום הדמיוני המוכר לנו בעיקר מסרטי מדע בדיוני, אולם לאאידה ולאלדו מולינה, מספרד, היתה זו חוויה לגמרי מציאותית.

סיפורה של מלינה הובא באתר wtf ובאתר העיתון הספרדי lagunaaldia: מולינה היא מגדלת כלבים המתגוררת במחוז ואיאדוליד שבספרד וביחד עם אביה היא מתפרנסת מגידול כלבים. באחד הימים המליטה אחת מכלבותיה מספר גורי, ומולינה שסייעה בהמלטה הופתעה לגלות כי שני גורים, זכר ונקבה, עוטים פרווה ירוקה.

“בתחילה חשבתי שזה לכלוך, וניסיתי לשפשף אותו, אך כשראיתי שהצבע לא ירד הבנתי שזה לא לכלוך שיורד”, אמרה. זמן קצר לאחר ההמלטה מתה הנקבה, אך הזכר עדיין חי, והוא הולך ומתחזק.

הווטרינר המקומי דניאל ואלורדה, נקרא לביתה של מולינה, וסיפר כי הוא מעולם לא נתקל בתופעה מן הסוג הזה. הוא פנה למדענים באוניברסיטת מדריד וביקש מהם לסייע לו בחקירת המקרה.

על פי הבדיקות ההיסטוריות התברר כי בשנת 2012 התרחש מקרה דומה באנגליה, אז נולד גור מסוג לברדור עם פרווה ירוקה – היחיד מבין שבעה גורים שנולדו עם פרווה זהובה ‘רגילה’.

מבדיקה מעמיקה עלה כי הכלבה האם הבריטית נחשפה במהלך הריונה לחומר בשם ביליברידין, שהוא צבען ירוק המתפתח בכיס המרה. האם זה המקרה גם בספרד? הגורים עדיין נמצאים בסדרת בדיקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות