נחצה רף 30 אלף הנדבקים בקורונה: אלה הם מוקדי התחלואה החדשים

מספר החולים הפעילים עומד על 11,664 • 84 במצב קשה • מניין הקורבנות עלה ל-332 • קצב ההכפלה בהדבקה: 8% • יותר מ-40 אלף ישראלים בבידוד • השלטון המקומי: מוקד משרד הבריאות קרס
תמי גיל
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 12:51

הגל השני של הקורונה ממשיך להכות: על פי נתוני מרכז המידע והידע, 817 חולים חדשים אובחנו ביממה החולפת – ולמעלה מ-30 אלף ישראלים נדבקו בנגיף מאז פרוץ מגפה.

עם זאת, מספר החולים הקשים עומד היום (שני) על 84 בלבד, 9 התווספו ביממה האחרונה.

מניין הנפטרים עלה ועומד על 332.

קצב ההכפלה עומד כעת על 10 ימים או 8%, אחוז הבדיקות החיוביות הינו 4.6, לעומת 2.5% לפני כחודש. סך הכל יש כעת בישראל 11,664 חולים פעילים.

סך הכל בוצעו בישראל ביממה האחרונה 17,752 בדיקות. המתווספות ליותר ממיליון בדיקות שנעשו מתחילת המגפה.

במקביל, מספר הישראלים ששוהים בבידוד מוסיף לעלות ועומד על יותר מ-40 אלף.

בתוך כך, יישובים נוספים מצטרפים היום למוקדי התחלואה: מלבד צפת גם קריית מלאכי נוספה למפת מוקדי התחלואה.

בראש רשימת התחלואה: אשדוד ולוד, שם הוטל סגר על חלק מהשכונות, לאחר מכן בני ברק, ביתר עילית, ובהמשך תל אביב, ערערה בנגב ועוד.

היום בשעה 08:00 נכנסו לתוקפן ההגבלות החדשות שאישרה היום ועדת הקורונה של הכנסת. על פי ההגבלות, תותר נוכחות של עד 50 איש באירועים, בפאבים ובמועדונים.

במרכז השילטון המקומי יוצאים נגד האופן שבו משרד הבריאות מנהל את הטיפול בתחלואה בקורונה.

חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, אומר בפניה שהעביר לראש הממשלה, שר הבריאות, שר הפנים ויו”ר המל”ל כי התושבים מבולבלים.

“תושבינו מקבלים הודעות סמס לאחר שבוע על היותם ליד חולה מאומת ושעליהם להיכנס לבידוד. ההודעה מגיעה ללא פרטי טלפון לביצוע בדיקה וללא מידע היכן שהו ליד חולה מאומת”.

ביבס מציין שלצד ההודעה יש צורך לציין את המיקום שבו שהה האדם או לספק מספר טלפון שבו ניתן לקבל את המידע החסר.

“אמון הציבור במוסדות השלטון ובהודעותיו הינו תנאי הכרחי למשמעת ולריסון העצמי המצופה מהציבור להשית על עצמו. על מנת שהציבור יישמע להנחיות על מקבל הפניה לדעת שאכן שהה ליד חולה מאומת, ושלא חלה טעות במידע כפי שקרה בעבר”.

עוד ציין כי יש לשלוח זימון מסודר לבדיקה עם יום ושעה “אי אשר להמשיך את ההתנהלות האדישה הנוכחית להשאיר אדם בבידוד ימים רבים מבלי לדעת אם חלה או לא וכל זאת כשפרנסתו נפסקה”.

בשלטון המקומי מתריעים כי מבדיקה שערכו התברר להם שמוקד משרד הבריאות קרס ואינו מספק מענה וכך גם בלשכות הבריאות המחוזיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות