בתי כנסת עד 19 • סגירה מיד של אולמות אירועים ובריכות

הולכים אחורה: אולמות אירועים, מופעי תרבות וחדרי כושר – ייסגרו מיידית • באוטובוסים תותר הנסיעה עד 20 נוסעים, בלי מזגן ועם חלונות פתוחים • נתניהו: "המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום, היא סוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים"
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 15:32

ממשלה אישרה בצהריים (שני) את סגירת המיידית של אולמות האירועים, חדרי הכושר, הברים והמועדונים.

חופי הרחצה, הישיבות והמסעדות יישארו פתוחים ובבתי הכנסת תותר תפילה של עד 19 מתפללים.

במסעדות תתאפשר ישיבה של מקסימום 20 סועדים בתוך המסעדה ועוד 30 בחוץ.

באוטובוסים תותר הנסיעה עד 20 נוסעים, בלי מזגן ועם חלונות פתוחים.

אלה ההחלטות שהתקבלו:

•  אולמות אירועים, ברים ומועדונים – סגירה מיידית
•  מסעדות: 20 איש בפנים ועוד 30 איש בשולחנות מרווחים בחוץ
•  בתי תפילה – עד 19 איש
•  חדרי כושר, בריכות שחייה ציבוריות – סגירה מיידית
• מופעי תרבות – סגירה מיידית
• פעילות ספורט מאורגנת – ללא קהל
• מלונות ותיירות – סגירת מועדונים, ברים. מסעדות – עד 20 איש בשטח סגור
• התכנסויות והתקהלויות – עד 20 משתתפים, במרחק שני מטרים עם מסכות
• מגזר ציבורי – העברת 30% מהעובדים לעבודה מהבית

בישיבה עלתה סוגיית סגירת בתי הכנסת. אולם בעוד משרד הבריאות דרש לסגור אותם לגמרי, בעקבות לחץ של השר אריה דרעי, ההמלצה שהוגשה היא להותירם פתוחים ולאפשר תפילות של עד 19 איש.

קודם להחלטה, התנהל ויכוח סוער בין שטייניץ ושרים נוספים לשר יענקל  ליצמן. שטייניץ ואחרים דרשו לסגור לגמרי בתי כנסת כי מדובר במקור תחלואה. ליצמן אמר בתגובה לדרישה: “תעזבו את בתי הכנסת”.

הישיבה נפתחה בסקירה של ראש המל”ל, מאיר בן שבת, בה הציג את קצב ההדבקה וציין שהוא מחייב עצירה משמעותית ומיידית.

לדבריו, איחור בבלימת ההתפשטות יביא לעלייה במספר החולים הקשים. הוא הדגיש שחלון הזמן לשינוי קצר ושאסור לשחק איתו כיוון שהדיון הבא יכול להיות על סגר מוחלט. משרד הבריאות הוסיף לדבריו של בן שבת שאם לא יתקבלו החלטות היום – בשבוע הבא יהיה דיון על סגר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר בישיבה: “אנחנו כפסע מסגר מלא. המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום, היא סוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים.

”היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו – אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו”.

הוא הוסיף: “לכן אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך. ההתמקדות שלנו היא בעיקר בהגבלות בהתקהלות במרחבים סגורים. עלינו לעשות מעשה. אנחנו נעבוד ונביא בקרוב מאוד חבילת קורונה כלכלית. אלה שני צעדים שאנחנו צריכים לעשות, צעדי שמירה על הבריאות ומניעת סכנה לחיים, וצעדי עזרה לכלכלה”.

בתוך כך, הממשלה אישרה את טיוטת החוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (הגבלת פעילות), כך שההגבלות עליהן תחליט הממשלה יכנסו לתוקף באופן מיידי. הצעת החוק תועבר לאישור מליאת הכנסת באופן מיידי.

לפי התיקון לחוק, הוועדה בכנסת תקיים דיון בהחלטות ותחליט אם לאשרן, כולן או חלקן, בתוך 7 ימים מהמועד האמור (תינתן אפשרות להארכה של עד 3 ימים נוספים).

ככל שהוועדה הרלוונטית לא תאשר את החלטת הממשלה תוך פרק הזמן האמור, ההחלטות יובאו לאישור מליאת הכנסת בהקדם האפשרי. לצד הליך האישור בכנסת, ההחלטות ייכנסו לתוקפן וימומשו באופן מיידי עם אישור הממשלה. אם החליטה הוועדה או מליאת הכנסת שלא לאשר את הצו האמור או אם לא קיבלה החלטה בעניין בפרק הזמן שניתן – יפקע תוקף הצו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות