אחרי מאבק של חצי שנה: משרד התקשורת יסגור ערוץ טלוויזיה מיסיונרי

המאבק של 'יד לאחים' לסגירת ערוץ טלוויזיה מיסיונרי נחל הצלחה: משרד התקשורת הורה על סגירתו בתוך שבעה ימים • "אין מקום להותיר את אישור הערוץ על כנו ולשדר מכוחו"
יוני גרין
ו' תמוז התש"פ / 28.06.2020 18:19

לאחר פעילות הסברה עיקשת שערך ‘יד לאחים’ בחצי השנה האחרונה מול משרד התקשורת, פרסם המשרד: “יו”ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אשר ביטון, הודיע לחברת הוט על החלטתו להתלות את אישור ‘ערוץ שלנו’ לשידור, ולפיכך הוא יורד משידורי הוט בתוך 7 ימים. הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי, בניגוד לבקשה המקורית לאישור הערוץ בה נכתב כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית”.

מדובר בהצלחה גדולה לפעילות עיקשת של ‘יד לאחים’ שנערכה בחצי השנה האחרונה מאחורי הקלעים הן מול שר התקשורת היוצא דוד אמסלם, והן מול יו”ר מועצת הלוויין אשר ביטון.

מי שעזרו רבות למאבק ‘יד לאחים’ הם הראשון לציון הגר”י יוסף, וח”כ משה גפני, שנרתם לצורך הפעילות ונפגש אישית עם השר לצורך הפסקת פעילות הערוץ.

ראשיתו של הסיפור לפני כמה חודשים: המיסיונר וורד סימפסון, המפעיל בעולם ערוץ טלוויזיה מיסיונרי בשם GOD TV, ביקש להקים בארץ ערוץ טלוויזיה בשם “שלנו” שישדר בעברית את תכני ההטפה של ערוץ הטלוויזיה הבינלאומי שלו.

כדי לקבל את הרישיון להפעלת הערוץ דיווחו המיסיונרים כי מדובר בערוץ נוצרי, תוך שהם מסתירים את כוונתם האמתית – ערוץ הטפה להמרת דת שנועד להגיע למאות אלפי צופים המנויים על חברת ‘הוט’.

ב’יד לאחים’ גילו את המזימה הזו והחלו לפעול במטרה למנוע את מתן האישור להפעלת הערוץ, אולם במשרד האמינו לסימפסון והעניקו לו את האישור לפתוח לפני כחודש וחצי את ערוץ ההטפה, ולהתחיל לשדר.  

ב’יד לאחים’ לא הרימו ידיים. אנשי המחקר של המחלקה למאבק במיסיון בדקו וגילו ציטוטים רבים של יו”ר הערוץ, המיסיונר וורד סימפסון, החושפים אחד לאחד את מטרתו האמתית בפתיחת הערוץ ושיגרו אותם לשר וליו”ר מועצת הכבלים.

בין היתר צורפו צילומי מסך מאתר הערוץ בו נרשם: “לראשונה בהיסטוריה, ערוץ הטלוויזיה ‘הבשורה המשיחית’ אמור לשדר. זה יגיע לצופים יהודים וערבים בישראל, בעברית ויהיה זמין בכ-600,000 בתים ישראליים עם תכניות בעברית, ובאנגלית עם כתוביות בעברית. זו יוזמה פורצת דרך. הבשורה הנוצרית תשודר בכל רחבי ישראל בשפה המחודשת של הנביאים היהודים הקדומים”.

ואכן נשא המאבק פרי. נוכח ההוכחות החד-משמעיות קראו ראשי משרד התקשורת למפעילי הערוץ לשימוע בהול, שבועיים בלבד לאחר שעלה לאוויר.

מהודעת משרד התקשורת עולה, כי המשרד עימת את מפעילי הערוץ עם ההוכחות שקיבל, והראה להם כי האישור שקיבלו להפעלתו התקבל במרמה.

בהחלטה לסגור את הערוץ נאמר: “טרם ההחלטה על הסרת הערוץ, קיים יו”ר המועצה שימוע, לו הגיבו הוט והערוץ עצמו. לאחר שעיין בתגובות ביטון השיב כי אין במענים כדי לסתור את הנכתב בשימוע – ששידורי הערוץ אינם תואמים את האישור שנתן באפריל, ועל כן אין מנוס מהתליית אישור הערוץ והסרתו מלוח השידורים”. 

ב’יד לאחים’ אומרים היום: “אנו שמחים ששר התקשורת יועז הנדל וצוות משרדו הבינו את כוונתם של מפעילי הערוץ ופעלו לסגירתו בהתאם לבקשתנו. אנו מודים גם לראשון לציון הרב יצחק יוסף, לשר התקשורת הקודם דוד אמסלם, ליו”ר מועצת הכבלים אשר ביטן, ולח”כ משה גפני על פעילותם הרבה להסרתו של הערוץ המיסיונרי”.

בארגון מוסיפים: “איננו נחים על זרי הדפנה ואנו קוראים לציבור לידע אותנו, 24 שעות ביממה על כל פעילות מיסיונרית להמרת דת, במוקד החירום של יד לאחים שמספרו 9234*.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות