מבהיל: הרב רפי פרץ מתחייב לתמוך גם בהסכמה למדינה פלסטינית

הרב רפי פרץ התחייב לתמוך בכל עמדה שיציג ראש הממשלה על תוכנית השלום של הנשיא טראמפ • בסיס התקציב יוסדר תקצוב מערכת החינוך הממלכתית-דתית • עוד הוסכם כי שליש ממינוי הדיינים יישמרו לציונות הדתית • סיעות הבית היהודי והליכוד יתמזגו לסיעה אחת בכנסת - מיזוג טכני
אריה ריבקינד
כ"א אייר התש"פ / 15.05.2020 11:06

בהסכם הקואליציוני שנחתם הלילה (ליל שישי) בין יו”ר הבית היהודי הרב רפי פרץ לליכוד, התחייב הרב פרץ לתמוך בכל עמדה שיציג ראש הממשלה בנימין נתניהו הנוגעת להחלת הריבונות במסגרת תוכנית השלום של הנשיא טראמפ –  גם אם זו תכלול הסכמה למדינה פלסטינית.

על פי ההסכם בין פרץ לנתניהו, יו”ר הבית היהודי יקבל את תיק ירושלים והפרויקטים הלאומיים.

פרץ רשם הישג גדול, כאשר הליכוד הבטיח כי תקציבי החמ”ד והאגף לתרבות תורנית במשרד החינוך יתוקצבו בבסיס תקציב המדינה.

כמו כן הוחלט כי יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. רפי פרץ יהיה משקיף בקבינט המדיני ביטחוני וחבר בוועדת השרים לחקיקה.

נתניהו סירב להעניק לפרץ אחריות על החטיבה להתיישבות.

בנוגע למינוי הדיינים התחייבו בליכוד להקפיד על מינוי דיינים מכל המגזרים והקהלים, באופן שיוויוני. עוד הוחלט כי סיעות הבית היהודי והליכוד יתמזגו לסיעה אחת בכנסת.

מדובר במיזוג טכני שפרטיו יסוכמו בעתיד, שכן הליכוד בודק כיצד ניתן יהיה לטפל בחובות הבית היהודי, שלקח על עצמו.

ראש הממשלה נתניהו אמר אחרי החתימה: ״אני מברך את השר רפי פרץ על הצטרפותו לממשלה. השר פרץ גילה אחריות כלפי הציונות הדתית ויהיה שותף מרכזי בממשלה שתוקם. כפי שהתחייבתי, יחד נמשיך להוביל מהלכים חשובים עבור הציונות הדתית ובראשם מהלך היסטורי של החלת הריבונות״.

השר רפי פרץ אמר אחרי החתימה: ״הציונות הדתית נכנסת תחת האלונקה ולוקחת חלק בהנהגת המדינה. נעניתי לבקשתו של ראש הממשלה להצטרף לממשלה ולייצג את דרכה של הציונות הדתית באמצעות חיזוק מעמדה של ירושלים, בירתנו הנצחית. בימים הקרובים נחוג את יום ירושלים ואת מלאות 53 השנים לשחרורה. ירושלים ועם ישראל הולכים יחדיו והציונות הדתית תעשה הכל על מנת שהדגל ימשיך להתנוסס. מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות