פיטורים בחופשת לידה? השרה רגב מגיבה לסערה: “די להיות יפי נפש”

בעקבות פיטורי מנכ"לית משרד התחבורה שנמצאת בחופשת לידה - שעוררו סערה, השרה מירי רגב מגיבה: שר המגיע למשרד חדש ממנה מנכ"ל שהוא איש אמונו • "קרן טרנר-אייל עשתה עבודה מקצועית וטובה, אוודא שזכויותיה יישמרו"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התש"פ / 15.05.2020 12:02

השרה מירי רגב מגיבה הבוקר (שישי) על הסערה שהתעוררה בעקבות הודעתה אמש למנכ”לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל על סיום תפקידה – למרות היותה בחופשת לידה.

גורמים שונים טענו כי ההדחה, שהגיעה עוד לפני שרגב נכנסה לתפקיד החדש – “לא חוקית ולא מוסרית”.

רגב כתבה: ”אז בואו נשים סוף לספינים ולמסכת השקרים. דבר ידוע הוא שכל שר המגיע למשרד חדש ממנה את מנכ״לו שהוא איש אמונו, על מנת לקדם את תפיסת עולמו של השר הנכנס”.

רגב סיפרה: ”אמש שוחחתי עם קרן טרנר שיחה אישית וטובה והודעתי לה על כוונתי למנות מנכ״ל חדש במשרד כמקובל, על מנת שלא תשמע זאת דרך התקשורת’.

“בטרם שיחתה עימה פניתי לנציב שירות המדינה וביקשתי לוודא שכל זכויותיה של טרנר אייל תישמרנה – וכך יהיה. טרנר עשתה ועושה עבודה מקצועית וטובה במשרד התחבורה ואני מברכת אותה ומעריכה אותה על כך”.

היא הוסיפה: ”אז לכל יפי הנפש והמצקצקים אולי ראוי גם הפעם פשוט לומר את האמת וקצת להרגיע, בוודאי לפני כניסת שבת”.

מנכ”לית משרד התחבורה קרן טרנר הגיבה לסערה.

“הדיון בהגנה על זכויות נשים הוא חשוב ביותר, אבל במקרה הספציפי הזה חופשת הלידה אינה העניין. מנכ”ל משרד זו משרת אמון. לא הוחלפתי במנכ”ל אחר בשל חופשת הלידה ולא הייתי רוצה להישאר מנכ”לית המשרד רק בשל ההגנה החשובה בחוק על יולדות”.

אמש שלחה טרנר הודעה לעובדי משרד התחבורה בה כתבה: “השרה הנכנסת רגב התקשרה אליי ועדכנה אותי כי היא עתידה להגיע ביום א’ למשרד עם מנכ”ל חדש”.

שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ’ שיבח את מי ששימשה כמנכ”לית שלו בשנה האחרונה: “מאחורי המנוע שנקרא ממשלה יש עובדי ציבור מעולים ומסורים. למשובחת שבהם קוראים ‎קרן טרנר אייל, מנכ”לית משרד התחבורה התותחית שזכיתי לעבוד לצידה וללמוד ממנה את רזי המשרד.

”קרן אשת מקצוע מעולה, אנושית ומוכשרת ברמות על, מסורה כולה לאזרחים ומורידה לביצוע מקצועי את מדיניות המשרד. ‏בשם אזרחי ישראל אני מודה לך קרן, על התרומה שלך למדינה. היה תענוג לעבוד איתך. אני בטוח שעוד נפגוש אותך בצמתי עשיה והשפעה מרכזיים. תודה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש גבול למעשה נבלה גם בקנה המידה המביש של ישראל
    15/05/2020 14:43
    שאול א.
  1. מה הרלוונטיות לעובדה שהיא בחופשת לידה? היא נבחרה משיקול אישי במסגרת משרת אמון. כאשר היא נבחרה היה ברור לה שבהתחלף השר, היא מסיימת את תפקידה. בדיוק כמו שסיים את תפקידו אותו מנכ”ל שהיא החליפה. במשרות אמון אין מושג כזה של פיטורין אלא של סיום חוזה העסקה אישי.
    דרך אגב, אין שום איסור לפטר עובדת בהיריון. האיסור חל רק על פיטורין בגלל ההיריון. וכידוע, לא פיטרו אותה בגלל שהיא בהיריון או בחופשת לידה. היא סיימה את תפקידה כי הגיע שר חדש וזכותו למנות איש אמונו למנכ”ל.