הגרי”ג אדלשטיין מסביר: למה נפטרו במגפה יותר חרדים?

מרן ראש הישיבה הגרי"ג  אדלשטיין נשא שיחה מיוחדת מביתו והתייחס לעוצמת המכה שספג הציבור החרדי, בארץ ובעולם, במגפה • שידור מיוחד
חרדים 10
י"ב אייר התש"פ / 05.05.2020 21:39

מרן ראש הישיבה הגרי”ג  אדלשטיין נשא הערב (שלישי) שיחה מיוחדת מביתו – הדרכה לכלל הציבור בנוגע לכללי הזהירות הנדרשים בעת הזו, אחרי השיפור במשבר הקורונה ולאור ההוראות החדשות, והדרכה מיוחדת לבני הישיבות הלומדים בביתם באמצעות הטלפון, ולבני הישיבות אשר החלו את ה’זמן’ על פי מתווה ‘ועד הישיבות’.

במשאו התייחס ראש הישיבה לעוצמת המכה שספג הציבור החרדי, בארץ ובעולם, במגפה: “צריך להבין משהו, כאן בארץ ובכל העולם יש חרדים שמתו מהמגיפה יותר מאחרים. החזון איש אומר שהחילונים הם תינוקות שנשבו, כשחוטאים זה שוגג. חרדי שיש לו חטא אינו שוגג, זה מזיד, ולכן מידת הדין פוגעת יותר בחרדים”.

הוא הוסיף: “המצב עם החולים בארץ השתפר מאוד בזכות ארץ ישראל. יש גמרא על רבי יוחנן שאמר שכעס של רציחה היה בעבר הירדן ולא בארץ ישראל. ויש עוד גמרא על מי שהתחייב מיתה וברח לארץ ישראל, אסור להורגו – כי כשבא לארץ ישראל אינו חייב מיתה, כי זה זכות של ארץ ישראל”.

בהתייחסו לפתיחת הזמן אמר:  “ברוך השם יש הרבה מקומות שהתחילו ללמוד. צריך להיזהר בכל כללי הזהירות. יש שממשיכים ללמוד בטלפון, זה זכות גדולה מאוד. הם התחזקו בתורה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    במחילה אצל החילונים אין כל כך זקנים
    05/05/2020 22:40
    צדיק
  1. עיקר המגפה אצל זקנים בעיקר הזקנים הם אצל החרדים

  2. האם החרדים חונכו להכרת הטוב לצבא?
    07/05/2020 05:35
    אולי שוגגים בזה?
  3. האם חונכו לשמירת חוקי הסדר התנועה והבריאות?

  4. האם חונכו לשמירת חוקי תנועה וסדר צבורי כחוק?
    07/05/2020 05:39
    אולי שוגגים בזה?