זו הסיבה מדוע פרקליטי נתניהו מסרבים להשיב לכתב האישום

ראש הממשלה דורש מהפרקליטות לנמק מדוע הוגש כתב האישום נגדו ללא תעודת חיסיון • פרקליטיו מסרבים להשיב - עד שיובהר מדוע נמנעה הפרקליטות מלהעביר את חומרי ההגנה למרות שלא קיבלה אישור לכך מביהמ"ש
חיים טוויל
ט' שבט התש"פ / 04.02.2020 21:01

ראש הממשלה דורש מהפרקליטות לנמק מדוע הוגש כתב האישום נגדו ללא תעודת חיסיון. כך עולה מתגובה שהגישו אתמול (שני) פרקליטי נתניהו לבית המשפט – ומתפרסמת ב’ישראל היום’.

ביום שלישי שעבר, בעוד נתניהו שוהה בוושינגטון בשליחות מדינית,  הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לחסיון על חלק מהחומרים בתיקי ראש הממשלה בטענה כי מדובר בחומרים מודיעיניים.

משמעות ההחלטה: החומרים לא יימסרו לידי צוות ההגנה של נתניהו.

בפרקליטות ביקשו מבית המשפט שיעניק ארכה של 45 ימים להוצאת התעודה. בליכוד טוענים כי בקשת ההארכה מלמדת על “החיפזון” של הפרקליטות בהגשת כתב האישום – וחמור מכך: טוענים כי הגשת כתב אישום ללא תעודת חיסיון מקיימת עילה לביטולו.

לפי הדיווח, עו”ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה, מבהיר כי “תגובה עניינית” לבקשת הפרקליטות לארכה, תתאפשר רק לאחר שזו תשיב על שורת השאלה הבאות:

מדוע הוגש כתב האישום במועד שבו הוגש, על אף שהפרקליטות ידעה מראש כי אין ברשותה תעודות חיסיון על חומרי החקירה שאין בכוונתה להעביר לעיון פרקליטי נתניהו?

מדוע הועבר ליו”ר הכנסת כתב האישום שאינו בשל להגשה לבית המשפט?

בנוסף שאלו: מהן הפעולות שביצעה הפרקליטות עד כה להוציא את תעודת החיסיון, ואם כך עשתה כך – באיזה שלב מצויה בקשתה לחסות חומרי חקירה שונים.

פרקליטי נתניהו הדגישו:  “רק לאחר קבלת בקשה מפורטת מצד המאשימה (הפרקליטות), ובכלל זה התייחסות לסוגיות המפורטות לעיל, יוכל המשיב (נתניהו) להעביר תגובתו העניינית לבקשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות