מכה קשה למנדלבליט: ועדת הכנסת אישרה לח”כ חיים כץ חסינות

ועדת הכנסת החליטה: ח"כ חיים כץ מהליכוד זכאי לחסינות מפני העמדה לדין • ההחלטה טעונה את אישור מליאת הכנסת - ותהיה תקפה עד לאחר הבחירות • אמר בדיון: "אני מבקש חסינות כי התהליך הוא העונש. אני בן 72 ורוצה להמשיך לתרום. משפט זה 3 שנים ואין סיבה לתת לי את העונש"
אריה ריבקינד
ט' שבט התש"פ / 04.02.2020 20:38

ועדת הכנסת הצביעה הערב (שלישי), לאחר שני ימי דיונים, בעד הענקת חסינות לח”כ חיים כץ.

הוועדה החליטה להעניק לכץ חסינות מפני העמדה לדין באשמת מרמה והפרת אמונים שבכתב האישום ברוב של 16 תומכים מול 10 מתנגדים ו-4 נמנעים.

בנוסף התקיימו הצבעות על שתי עילות נוספות של בקשת החסינות: בעילה השנייה של הגשת כתב האישום שלא בתום לב או באפליה, 16 היו נגד 4 בעד ו-10 נמנעו.

בעילה השלישית, 17 תמכו בחסינות, 12 התנגדו ונמנע אחד.

ההצבעה נערכה על כל עילה משלושת העילות שבבקשת החסינות.

ההחלטה טעונה את אישור מליאת הכנסת. החסינות תקפה לכנסת הנוכחית, הכנסת ה-22. לאחר הבחירות כץ יצטרך לעבור את ההליך כולו מחדש.

משנת 2005, אז שונה החוק, ועדת הכנסת דנה בבקשתם של שני חברי כנסת בלבד לקבלת חסינות מפני העמדה לדין פלילי –  ח”כ כץ וח”כ סעיד נפאע שבקשתו נדחתה.

יצוין כי בעבר, היו רק שני מקרים, בהם הוועדה העניקה חסינות לחבר כנסת מפני העמדה לדין, בניגוד לבקשת היועמ”ש: ח”כ שלמה לורנץ בכנסת ה-2 וח”כ אביגדור ליברמן בכנסת ה-15.

כץ פנה במהלך הדיון בעניינו אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במהלך הדיון על הסרת חסינותו – ואמר: “יש בינינו מחלוקת מהותית ואני פגוע עד עמקי נשמתי מעצם הטענות כלפי. אני סבור שבמקרה שלי טעית בענק. אך יחד עם זאת אני מאוד מכבד אותך ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה”.

הוא הוסיף: “אני איש שפיו וליבו שווים. לא זוכר מתי שיקרתי ובגיל 72 אינני מתכוון לשקר גם היום. שילמתי מחיר בכל המרדפים הללו. אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות. כלתי לא עמדה בלחץ והיא הפילה”.

לדבריו, “אף פעם לא עניין אותי מה יגיד עיתונאי כזה או אחר. ידיי נקיות ואני לא חושב שאני צריך לעבור את מה שעברתי. שלוש וחצי שנים אני משלם על מה שלא עשיתי, בבריאות בשינה, בהגבלות כלכליות ואני חושב שמגיעה לי חסינות מהותית”.

כץ סיים את דבריו בפניה נרגשת לחברי הכנסת להעניק לו חסינות: “באתי לבקש חסינות כי התהליך הוא העונש. אני בן 72 ורוצה להמשיך לתרום למערכת. משפט זה 3 שנים ואין שום סיבה לתת לי את העונש. כשאני אזוכה זה לא יחזיק מים. אני באתי לבקש מכם – עבדתי ביושר ואני מבקש מכם לתת לי חסינות מהותית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות