בעוד ארבעה חודשים המפל”דניקים יוכלו לחסל את חייו הפוליטיים

הרב רפי פרץ הודיע: הפריימריז לראשות הבית היהודי - אחרי הבחירות לכנסת • שר החינוך: "החלטתי על שורה של צעדים בוני אמון במטרה לשקם את המפלגה".
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התש"פ / 20.01.2020 18:56

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ הודיע הערב (שני) לחברי וחברות המרכז של המפלגה כי בחודש יוני יתקיימו בחירות לתפקיד יו״ר הבית היהודי.

 

“החלטתי על שורה של צעדים בוני אמון במטרה לשקם את המפלגה ולהחזיר אותה לימי הזוהר שלה”, הבטיח.

הרב פרץ התייחס גם לטלטלה שהגיעה לשיאה בהפרת ההסכם עם עוצמה יהודית: “אנו מסיימים שבוע סוער במערכת הפוליטית ובפרט בציונות הדתית. הליך סגירת הרשימות היה אחד מהרגעים העכורים של הפוליטיקה הציונית דתית. נדרשתי לקבל החלטה קשה ולא פופולרית בניגוד להבטחה שלי ובניגוד גמור ליושרה הפנימית שמלווה אותי לאורך כל חיי.

“לא אפרט שוב את מסכת הלחצים שהופעלו עלי מכלל הגורמים הרבניים בציונות הדתית ובפוליטיקה הישראלית. בסופו של דבר היו בפני שתי אפשרויות, ששתיהן גובות מחיר גדול וכבד. מנהיגות צריכה לקבל החלטות קשות גם אם בצידן מחיר אישי כבד. אומר זאת בצורה ברורה: למען עם ישראל וארץ ישראל קיבלתי את ההחלטה למרות שהיה לי ברור המחיר הציבורי שאשלם”.

הבחירות לראשות הבית היהודי ייערכו במהלך חודש יוני, ככל הנראה בי”ז סיון.  במידה ויוקדמו הבחירות לכנסת ה-24 יתקיימו בחירות ליו”ר המפלגה ולרשימה במרכז תוך חודש מיום הכרזת הבחירות.

ההחלטה על הבחירות ליו”ר המפלגה תובא תוך שבועיים לאישור מרכז המפלגה.

כמו כן יבוצעו תיקונים בחוקה לצורך השבת האמון והאיזון בין המרכז ומוסדות המפלגה ובין הנהגת המפלגה. הצדדים יבחרו נציג המוסכם על שניהם אשר ינסח את תיקוני חוקת המפלגה. עד ל-1 ביוני יוכנסו ויאושרו השינויים בחוקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות