איתמר בן גביר סירב להיות שר במפלגה חרדית – ורץ לבד

יו"ר עוצמה יהודי הודיע סופית: מפלגתו תתמודד בבחירות לכנסת ה-23 - על אף שסיכויה לעבור קלושים: "אנחנו רצים עד הסוף כדי לנצח'' • חשף: "הציעו לי להיות שר באחת המפלגות החרדיות, אפילו תפקיד של שגריר הציעו, אבל סירבתי" • זוהר: עשרות אלפי קולות ירדו לטמיון, איזה בזבוז
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התש"פ / 20.01.2020 20:12

יו”ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הודיע הערב (שני) כי מפלגתו תתמודד בבחירות לכנסת ה-23 – על אף שסיכויה לעבור את אחוז החסימה קלושים.

”הערב אני מודיע לכם וגם לראש הממשלה שמזכירות עוצמה יהודית החליטה שאנחנו רצים עד הסוף כדי לנצח”, אמר בן גביר.

“הציעו לי להיות שר באחת המפלגות החרדיות”, חשף. ”הציעו לי תפקידים בקרן הקיימת לישראל, בהסתדרות הציונית העולמית, בלשכת עורכי הדין, אפילו תפקיד של שגריר הציעו לי כדי לפרוש, אבל אני סירבתי”.

יו”ר סיעת הליכוד ח”כ מיקי זוהר הגיב: ”ההחלטה של בן גביר לרוץ פוגעת בסיכוי הימין לנצח בבחירות. התקשורת תחבק אותו והשמאל ימחא לו כפיים משום שבמו ידיו הוא מעניק להם את השלטון”.

הוא הוסיף: “עשרות אלפי קולות ירדו לטמיון, איזה בזבוז. היתה בידיו האפשרות לרדת מההתמודדות בכבוד אך הוא בחר בדרך חסרת אחריות תוך כדי סיכון שלמות הארץ. עצוב”.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, בליכוד הציעו ליו”ר מפלגת ‘עוצמה יהודית’, לפרוש מההתמודדות בבחירות לכנסת ה-23 – ובתמורה לכך מפלגת השלטון תעביר, לאחר הבחירות, חוק שיוריד את אחוז החסימה ויעמיד אותו על שני מנדטים בלבד.

אתמול דווח בחדשות 12, כי גורמים בקואליציה ניסו ליזום מתן תפקיד שר לעו”ד איתמר בן גביר – תמורת פרישת מפלגתו מהמירוץ.

לפי המתווה, ש”ס או יהדות התורה יציעו לבן גביר לפרוש ולהעביר אל אחת מהן את תמיכתו ואותה מפלגה תבקש עבורו משרת שר בממשלה הבאה.

עם זאת, בעבר סירב השר דרעי למתווה דומה.

לפי הדיווח, בשיחות סגורות ניתן אור ירוק מצד יו”ר סיעת הליכוד ח”כ מיקי זוהר למהלך.

בסביבתו של ראש הממשלה מסרו בתגובה: “היוזמה למינוי בן גביר לשר אינה על דעתו של ראש הממשלה והיא לא תצא לפועל”.

ביום חמישי אמרו בסביבת נתניהו: “עכשיו מצפה ראש הממשלה מבן גביר, עם כל הקושי שבדבר, שיפרוש מהמירוץ כדי להבטיח את שלטון הימין. כפי שסתיו שפיר פרשה על מנת להבטיח את ניצחון השמאל ועקירת ישובים, כך בן גביר צריך לפרוש ולהבטיח את ניצחון הימין ומניעת עקירת ישובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי שגריר בעזה, שם ידעו מה לעשות איתו.
    21/01/2020 09:58
    מוטי
  1. אולי שגריר בעזה, שם ידעו מה לעשות איתו.