מעשה נורא: כשמוטי בן שבת ז”ל ניתץ אייפון בשבת בבית הכנסת

מוטי בן שבת ז"ל, שמסר את נפשו כדי להציל משפחה מהשיטפונות בנהריה וטבע למוות, השתתף בשבת קודש פרשת 'כי תצא' תשע"ח - בשיעור הלכה בבית הכנסת • על הדרמה שהתרחשה שם, מספר המגיד שיעור הרב דוד נקי
הרב דוד נקי
ט"ז טבת התש"פ / 13.01.2020 19:56

מעשה שהיה בעת שזכיתי לשבות בשבת קודש פרשת ‘כי תצא’ תשע”ח בצפון הארץ, בעיר נהריה, בבית הכנסת הגדול ‘משה רבנו’.

בשיעור הלכה שמסרתי בצהרי השבת, דיברתי מדיני התנאים למינוי שליח ציבור בכל השנה, ועל אחת כמה וכמה בימים הנוראים, והזכרתי שמי שיש לו את המכשיר הטמא כמו ‘איפון’ [אותיות ‘ניאוף’] ודומיו, שיש בהם אינטרנט פתוח, וכל שכן אם הוא מחובר ל’פייסבוק’ (גימטריא ‘סָרַח’) שהטומאה שם רובצת יותר ויותר בכל עת ובכל רגע, בין באונס בין ברצון, בין בכוונה בין שלא בכוונה, הרי שאין למנותו כשליח ציבור, כי אין מציאות שאינו נכשל במראות אסורות על ימין ועל שמאל, והדברים ידועים ומפורסמים.

 

הבאתי בפניהם גם מה שכתב מרן מלכא רבנו עובדיה יוסף זצוק”ל בספרו ‘ענף עץ אבות’ (עמוד שסג) בעניין הטלויזיה, וקל וחומר למכשירים טמאים אלו שגרועים פי כמה וכמה מהטלויזיה – וזו לשונו: ואין ספק שאלה שמכניסים טלויזיה בתוך ביתם ומעבירים זמנם במראות נגעים… הם בכלל ‘כי דבר ה’ בזה’, ועתידים ליתן את הדין… ואפשר שהוא פסול לעדות, שעובר על ‘ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם’, שאפילו העובר על לאו בשב ואל תעשה, פסול הוא לעדות מן התורה. עי”ש.

ומידי דברי בחומרת ענעין זה, אמרתי כי עצם החזקת המכשיר הטמא היא אסורה, אף בזמנים שאינו משתמש בו, וכי בכל רגע ורגע הוא עובר על ציוויי התורה שאמרה (דברים יז י): “ושמרת לעשות ככל אשר יורוך… לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל”. נמצא שאפילו בשבת שאינו נוגע בפלאפון, כי הוא נחשב דתי ושומר על דיני מוקצה אף שהם מדרבנן, הריהו עובר על האיסורים הנ”ל מן התורה, ואפילו בעת פתיחת ההיכל של תפילת נעילה ביום הכיפורים, הוא עובר עליהם ביודעים ובלא יודעים.

והנה בפתע, קם המנוח היקר ר’ מוטי בן שבת ז”ל מתוך הציבור בהתלהבות דקדושה, ואמר שהוא מוכן לשבור את האיפון שלו מחר ביום ראשון, אחר שיקנה מכשיר אחר כשר.

ונומתי לו, כי מאחר ויש לחשוש שמא חלילה עד למחר הוא יתקרר מהתלהבותו הקדושה והטהורה, על כן שילך עתה ויביא את המכשיר וישבור אותו לעיני כולם, לקיים מה שנאמר ‘ובערת הרע מקרבך’, ואף יזכה שיתקדש שם שמים ברבים על ידו, כי ברוב עם הדרת מלך, וברוך המקדש שמו ברבים.

תהילות לאל יתברך, הלך המנוח ז”ל לביתו ולאחר דקות ספורות חזר עם המכשיר הטמא, והביאו לו פטיש שהיה בבית הכנסת ושיברו וניתצו בבית הכנסת לעיני כל העדה, והיתה התעוררות גדולה בציבור, כי כל העדה כולם קדושים, ועתה הבינו יותר ויותר בחומרת המכשיר הטמא והמשוקץ, שעד כדי כך עוון חמור להחזיקו עד שהתירו לו בשבת לשוברו, ואף לא המתינו למוצאי שבת, כי יש לחשוש שמא יתקרר האדם מהחלטתו, וחלילה שוב יתגבר עליו יצר הרע.

• הרב דוד נקי הוא מחבר החוברות ‘בהלכה ובאגדה’

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רציני??? רב מחטיא הרבים
    13/01/2020 22:05
    גוני
  1. טיפשות אמיתית, הלכתית גרם לטלטול מוקצה מחמת חסרון כיס, אכן ״רב גדול״
    אין לי מילה רעה על הק׳ מוטי שעשה בהתלהבות דקדושה רק על ״הרב״ שגרם לו לטלטל מוקצה מחמת חסרון כיס בשבת קודש על איסור חדש שהוא בדה מלבו

    • דניאל   09/08/2020 02:09

      אתם אלו שמחלילים שבת וקידוש השם שמדברים על הרב כך.
      חסר לכם שכל והטיפשות שלכם נוזלת מכל הגוף.
      חילול השם הוא שלכם שאתם מדברים על הרב כך ועל הצדיק מוטי ז”ל שרבים כמוכם יושבים בצד שהוא קפץ למים ומסר נפשו על קידוש השם.
      בטח אתם הייתם עומדים אם אותם פלאפונים ומצלמים את האנשים במים במקום להציל אותם.

  2. בשבת הביא את האייפון מה עם חילול שבת????
    14/01/2020 07:06
    מוטי
  3. חילול שבת

  4. מטורףףףףףףףף
    14/01/2020 10:23
    שם משמואל
  5. חילול שבת!?!?!??

  6. בשם כל הקדוש
    14/01/2020 10:32
    זרח
  7. אין גבול לפיגור.
    ככה זה כהשכל יוצא לחופשה בלתי מוגבלת והופך את בעליו לנכה אמיתי.
    והבריות, מה הן אומרות?
    פלוני יצא נקי משכלו

  8. חילול שבת
    15/01/2020 09:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. אוי לרב שמתגאה בכאלו ‘פסקי דין’..

  10. אתם חיים בסרט רע
    21/01/2020 10:00
    מוטי
  11. אתם לא נורמלים. נקודה.

  12. חילול שבת גמור
    09/06/2020 13:20
    אסף
  13. אין שום שום היתר לעשות דבר שכזה בשבת. חוץ מאיסור מוקצה, יש כאן איסור דאו’ של סותר, היכן מצאנו שהתירו איסורים כאלו בשבת??? כדאי מאוד שהרב הנ”ל יחזור בתשובה….