“מוטי ז”ל היה גיבור גדול”: נתניהו ו-3 שרים בבית משפחת בן שבת

ראש הממשלה, יחד עם השרים אריה דרעי, ישראל כץ שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון - ביקרו בביתו של מוטי בן שבת ז"ל, שנספה בניסיונות לחלץ משפחה בהצפות בנהריה
יוני גרין
ט"ו טבת התש"פ / 12.01.2020 17:53

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים אחר הצהריים (ראשון) ביקור תנחומים בבית משפחתו של מוטי בן שבת ז”ל, שטבע למוות בעת שהשתתף במאמצי החילוץ בשיטפונות בנהריה.

לביקור התנחומים הצטרפו גם שר החוץ ישראל כ”ץ, שר הפנים אריה דרעי ושרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון.

נתניהו ודרעי סיירו במוקדי ההצפות והבטיחו סיוע של 25 מיליון שקלים לעיר המוכה.

נתניהו שמע מההורים על אישיותו המיוחדת של מוטי ועל מאמציו לסייע ולחלץ משפחה בשיטפונות בנהריה.

נתניהו אמר: “זה באמת קורע את הלב לראות את חווה ודני ההורים ואת הבת ואת האחיות. משפחה מדהימה עם גיבור גדול, גיבור גדול שהציל אחרים ונסחף למותו. קשה מאוד לנחם. אנחנו יודעים את זה. אבל אני חושב שאהבה שהציבור מרעיף עליהם – זה דבר שבכל זאת נותן נחמה פעוטה”.

בישיבת עבודה במרכז מידעטק בנהריה בהשתתפות נתניהו  והשרים – הציג ראש העיר רונן מרלי את נזקי הסופה הקשה, ושיבח את שר הפנים אריה דרעי שהיה הראשון שנחלץ לעזרת העיר, והוביל סיוע ראשוני לעיר שנפגעה קשות.

לדברי ראש העיר, השר דרעי העביר מיידית 5 מיליון שקלים לעבודות שיקום ראשוניות. “שר הפנים ליווה אותי מהרגע הראשון ולכל אורך הימים הקשים שעברנו כולנו ואני מודה לו על כך”, אמר. “יש בנהריה יש 70 אלף איש וכולנו נושאים עיניהם אליכם לעזרה”.

השר דרעי פנה לנתניהו ואמר: “נהריה איננה חזקה כמו אשדוד ות”א. העיר נמצאת בתוכנית הבראה עם גירעונות גדולים ומתמודדת עם הקשיים בהצלחה. פגעי מזג האוויר נפלו עליה כעת, והיא לא תוכל להתמודד לבד עם הנזקים ללא סיוע של הממשלה. חייבים להירתם ולעזור לעיר. לבחון החלטת ממשלה נקודתית, אולי ביחד עם אשקלון ואולי לשקול קיצוץ רוחבי כדי לממן את נזקי הסופה”.

נתניהו סיכם את הישיבה: “הגענו לכאן לעזור לנהריה להתמודד עם פגעי מזג אוויר קשים. תבקשו מה שאתם רוצים. היינו בביתו של הגיבור מוטי בן שבת ז”ל ושמענו על גיבור אמיתי שכל חייו פעל לעזור לאנשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות