יצאה נקניק? ‘זוגלובק’ הפסידה בתביעת ההשתקה נגד אנימלס

הפסד לזוגלובק: בית המשפט מחק את התביעה שהגישה החברה נגד עמותת אנימלס בגין שימוש בלוגו סאטירי המייחס לה התעללות בבעלי חיים - שפורסם בעקבות תחקירים במשחטת החברה • אנימלס: "ניצחון לא רק לחופש הביטוי, אלא גם למאבק למען בעלי החיים"
חרדים 10
כ' כסלו התש"פ / 18.12.2019 14:17

השופט טל חבקין מבית המשפט השלום בתל אביב מחק הבוקר (רביעי) את התביעה שהגישה חברת זוגלובק נגד עמותת אנימלס ושמונה פעילים בעמותה.

בתביעתה טענה זוגלובק טענות של לשון הרע והפרת סימן מסחר, זאת בשל לוגו סאטירי שפרסמה אנימלס באתר המוקדש לתחקירים שביצעה העמותה במשחטת זוגלובק ב-2013 וב-2015, אשר ממצאיהם שודרו בפריים טיים טלוויזיוני.

לטענת זוגלובק השימוש במילה “מתעללים” בלוגו הסאטירי הוא הוצאת דיבה. בתביעה נתבקשו פיצוי של חצי מיליון ש”ח והסרת הלוגו הסאטירי מהאתר.

לדברי אנימלס, הלוגו הסאטירי מבטא מחאה לגיטימית והמילה התעללות מתארת היטב את המעשים שתועדו בתחקירים.

העמותה מתייחסת לתביעה כתביעת השתקה שערורייתית (המוכרת בעולם כ-SLAPP) בה תאגיד חזק מבקש להשתיק ביקורת ציבורית נגדו.

במסגרת הליכים מקדמיים ממושכים, בית המשפט נתן צו גילוי מסמכים בו נקבע כי זוגלובק נדרשת למסור לאנימלס את חומרי החקירה הפלילית שנוהלה נגדה בעקבות הפרשה.

לאחר שזוגלובק הפרה את הצו, הבוקר ניתן פסק דין בו נקבע שהתביעה תימחק: “עסקינן בתביעה של התובעת, אשר מפרה באופן חוזר ונשנה את הצווים שניתנו בעניין ההליכים המקדמיים, לאחר שניתנו לה הזדמנויות ושהות ארוכה לתקן אותם… הפרות אלו אינן מאפשרות לקדם את התובענה של התובעת עצמה, באופן שאומר דרשני”.

עורכי הדין סהר פלד ועומר כרמל, ממשרד כרמל פלד ושות’, המייצגים את אנימלס בהתנדבות מלאה: “פסק הדין מבהיר את המחירים שצריך לשלם מי שמגיש תביעת השתקה: חשיפת מידע רלוונטי לאותם נושאים שהוא מבקש להשתיק. אחרי מספר החלטות של בית המשפט שמורות לזוגלובק למסור חומרים אודות יחסה לבעלי חיים, ואחרי הפרות חוזרות ונשנות מצד זוגלובק, גרירת רגליים וניסיונות התחמקות נואשים, קבע היום בית המשפט כי באה העת למחוק את תביעתה.

“דרשנו את המסמכים כדי שהאמת תצא לאור, בקשר ליחסה של זוגלובק לבעלי חיים. זוגלובק ניהלה מלחמת חורמה נגד חשיפתם, בתביעה שעוסקת בטענת התעללות. כאמור בפסק הדין הפרותיה אינן מאפשרות לקדם את תביעתה שלה – באופן שאומר דרשני”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתעללים ותובעים את מי שחשפו את ההתעללות?
    18/12/2019 14:25
    חנן
  1. אין גבול לחוצפה. טוב ששמו אותם במקום.

  2. עשו בדיחה מעצמם
    18/12/2019 14:28
    רוני
  3. זוגלובק פשוט מראים לעולם שוב ושוב שבעלי החיים לא נמצאים בשום מקום בסדר העדיפויות שלהם.
    כל הכבוד לעמותת אנימלס. ברור שזוגלובק מתעללים.