ראש העיר ג’רזי: “המרכול הכשר נבחר כיעד” • משה ולאה נורו למוות

משה הירש דויטש ז"ל, חסיד סאטמר בן 24, ולאה מינדל פרנץ ע"ה בת 33, אחותו של הזמר יולי גרינפלד - נורו למוות בסופרמרקט הכשר • שליח חב"ד בג'רזי סיטי: "דיברתי עם בן אדם שהיה בתוך החנות, הוא היה עם בן דוד שלו משה דייטש וראה אותו נופל. גם הוא נורה אך שרד"
נתן פרל
י"ג כסלו התש"פ / 11.12.2019 11:12

משה הירש דויטש ז”ל, חסיד סאטמר בן 24, ולאה מינדל פרנץ ע”ה בת 33  – נהרגו אמש (שלישי) בקרב יריות שהתפתח בין שני חמושים למשטרה בעיר ג’רזי סיטי.

החשודים התבצרו בסופרמרקט כשר, שם נורו למוות בידי המשטרה. נוסף לשני החשודים, נהרגו שוטר ועוד אזרח.

משה הירש דויטש ז”ל הוא בנו של ר’ שלום משכונת וויליאמסבורג. לאה מינדל פרנץ ע”ה,  היא רעייתו של ר’ משה דוד, בתו של ר’ בנימין הרש גרינפלד, אחותו של הזמר יולי גרינפלד ונכדה של בעל מאפייה ידועה בארצות הברית.

הרב משה שפירא, מנהל בית  חב”ד הממוקם סמוך לסופרמרקט בג’רזי סיטי סיפר על תקרית הירי ל’קלמן-ליברמן” ברשת ב’: “המשטרה עוד לא יודעת האם זה אקראי או התקפת מכוונת – זו קהילה קטנה שמסתדרת עם כולם . דיברתי עם בן אדם שהיה בתוך החנות, הוא היה עם בן דוד שלו משה דייטש וראה אותו נופל. גם הוא נורה אך שרד”.

ראש העיר ג’רזי סיטי, סטיבן פולופ, אמר הלילה כי מחקירה ראשונית של התקרית, שבה נורו למוות שלושה אזרחים ושוטר, עולה כי היורים בחרו את המרכול הכשר מראש כיעד – ולא נקלעו אליו במקרה.

 

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, מסע הירי החל כאשר שוטר ניגש אל שני החשודים במסגרת חקירת רצח. הם ירו בשוטר למוות, ואז החלו להימלט בין כמה זירות ברכב גנוב, תוך חילופי אש עם שוטרים, עד התבצרותם במרכול הכשר.

על פי הדיווחים, חילופי האש נמשכו כשעה ואף גלשו לבית עלמין סמוך. ארבעה בני אדם לפחות היו במרכול בזמן חילופי האש.

בעקבות האירוע, הודיעה משטרת ניו יורק על הגברת האבטחה על הקהילה היהודית ואתריה. ההערכה במשך שעות ארוכות הייתה שהרקע לאירוע פלילי ואין קשר לטרור,

מפקד משטרת ג’רזי סיטי אמר בהצהרה לתקשורת כי שני השוטרים שנפצעו שוחררו מבית החולים: “כוחותינו היו תחת אש במשך שעות ארוכות”. השוטר שנהרג הוא ג’וזף סילס, נשוי ואב לחמישה. ראש עיריית ג’רזי סיטי אמר: “זהו יום קשה לעיר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות