‘משתתף בצער המשפחה’: זו תגובה של שופט ב’עליון’ על מות המחבל

פורום המשפחות השכולות בהלם: בדיון על מחיקת עתירה של המחבל סאמי אבו דיאק שמת, הביע השופט ניל הנדל מבית המשפט העליון בפסק הדין השתתפות בצער משפחתו • איש התקשורת שמעון ריקלין: "הנה לכם פרצופה של הרשות השופטת שלנו. אובדן מוסר וחוש צדק הכי בסיסים"
חיים טוויל
ל' חשון התש"פ / 28.11.2019 13:08

טירוף מערכות: בדיון שנערך אמש (רביעי) בעתירה לבג”ץ של המחבל סאמי אבו דיאק, בו הוחלט על מחיקת העתירה בעקבות מותו – כתב השופט ניל הנדל בפסק הדין כי הוא “משתתף בצער המשפחה”.

העתירה נדונה לבקשת עו”ד כאמל נאטור, בא כוחו של אבו דיאק, אשר ביקש לשחרורו עקב מחלתו הסופנית ומצבו הבריאותי הקשה מסיבות הומניטריות ורפואיות.

אבו דיאק ריצה עונש מאסר על הרצח של איליה קרביץ’ הי”ד ב-כ”ט סיוון תשס”א, בכניסה לכפר סילת הסמוך לחומש – היישוב בו התגורר.

המחבל אבו דיאק ירה בו למוות ממארב. הוא נעצר כשנה לאחר הרצח, הורשע בגרימת מוות בכוונה, חטיפה, ירי לעבר אנשים וניסיון רצח.

בגין פעולות טרור נוספות שביצע כנגד יהודים נגזרו עליו 3 מאסרי עולם, מהם ריצה כ-17 שנות מאסר.

האמירה של השופט עוררה, כצפוי, סערה ברשתות החברתיות.

איש התקשורת שמעון ריקלין כתב: “מחבל רצח באכזריות ישראלי. אחרי שנים הוא מת. תגובת השופט הנדל: משתתף בצער משפחת המחבל. זה לא ביבי. זה לא פרשיות. הנה לכם פרצופה של הרשות השופטת שלנו. אובדן מוסר וחוש צדק הכי בסיסים של בן אדם באשר הוא”.

צילום: טוויטר

פורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות, המלווה על ידי תנועת ‘אם תרצו’, מסר בתגובה: “אנו מקווים כי כבוד השופט לא התכוון לדברים שעליהם חתם, שכן מדובר בפגיעה הזויה במשפחתו של איליה קריביץ’ וברגשות כלל המשפחות השכולות.

“אנו עדים לעיתים ליחס אדיב ונדיב מידי של שופטים בבית המשפט העליון כלפי משפחות המחבלים. אנו קוראים לשופט הנדל להתנצל בפני משפחת קריביץ’, שהיא הקורבן האמיתי בסיפור הזה, וכן להורות על תיקון מיידי של ההחלטה”.

בפורום הוסיפו: “אנו לא מבינים מדוע מדינת ישראל הייתה צריכה למממן את הטיפול הרפואי של המחבל הנלוז. נמשיך להתייצב בבית המשפט העליון, ונקרא לצדק ולהחמרת הענישה נגד מחבלים ובני משפחותיהם ולהפסקת היחס האדיב כלפיהם. מי שבחר בדרך הטרור צריך להירקב בכלא עד יומו האחרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות