איש התקשורת בן כספית הסית נגד הדתיים ולא יענש: ‘השידור התלהט’

בן כספית אמר בשידור ברדיו: "לך תדע מה היה קורה לו היינו פה במדינה בלי דתיים. המדינה הייתה עלולה להיות שפוייה..." • ארגון 'בצלמו' הגיש תלונה, אבל היא נדחתה • בצלמו: נגיש ערעור על ההחלטה
אבי כץ
ב' חשון התש"פ / 31.10.2019 18:33

איש התקשורת בן כספית העליב לפני כשלושה שבועות, בתכניתו המשותפת עם ינון מגל ברדיו FM103  את הציבור שומר המצוות בישראל, כאשר אמר: “לך תדע מה היה קורה לו היינו פה במדינה בלי דתיים. המדינה הייתה עלולה להיות שפוייה…”

בעקבות הדברים הגיש ארגון בצלמו תלונה חריפה לנציב פניו הציבור ברשות השניה, דוד רגב –  ודרש לקנוס את התכנית על דברי הבלע, ההסתה והשיסוי נגד המגזר הדתי/חרדי כולו.

בתלונתו הדגיש יו”ר הארגון שי גליק, כי לו היה נאמר דבר דומה על ערבים או אתיופים – הרשת כולה הייתה סוערת והשדרן היה מפוטר בו-ביום.

היום הופתע גליק לקבל מכתב תשובה בו נקבע כי מדובר באמירה לגיטימית במסגרת חופש הביטוי.

“קיבלתי את פנייתך מיום 19/10/6 שבה קבלת על התבטאויות פוגעניות של העיתונאי והשדרן בן כספית אל העיתונאי והשדרן ינון מגל, בתכניתם המשותפת ששודרה ברדיו FM103”, כתב רגב.

“בעקבות תלונתך פניתי לתחנת הרדיו 103 FM שמסרה בתגובתה: ‘רדיו fm103 חרט על דגלו עקרונות של פלוראליזם, חופש ביטוי ומתן במה למגוון רחב של דעות במגוון רחב עוד יותר של נושאים מכל קצוות הקשת הפוליטית והחברתית. במקרה המתואר, ‘התלהט’ השידור החי בעדנא דריחתא’.

“אני מצר אם נגרמה לך אי נעימות מההאזנה ומודה לך על פנייתך”.

מארגון בצלמו נמסר לחרדים 10: “מדובר בהחלטה אומללה המעניקה אפשרות לפגוע בחלקי העם תוך הסתתרות מאחורי ‘חופש הביטוי’. חופש הביטוי לא מתיר שיח של שנאה הסתה ורוע נגד מגזרים שלמים.

“ארגון בצלמו יערער על ההחלטה וידרוש צדק והשעייה לשדרן הפוגע”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השדרן הזה כבר לא משדר שם
    31/10/2019 19:03
    שיע
  1. תקשןרת די
    07/11/2019 02:58
    חים
  2. אין כוח לתקשורת שילכו לעזזל

  3. סתימת פיות
    09/11/2019 11:20
    ישראלי פשוט
  4. אם תחנת הרדיו 103FM דוגלת בחופש הביטוי למה הורדה התכנית של יורם שפטל???
    בושה וחרפה!!!
    לא חופש הביטוי אלא חופש השיסוי!!