‘בטוחים שכשנסיים להציג הדברים לא יהיה מנוס מלסגור התיקים’

פרקליטיו של נתניהו הגיעו לשימוע בפני היועמ"ש במשרד המשפטים • המשנה לפרקליט המדינה לשעבר: "היו מקרים בהם כתבי אישום התבטלו או שונו באופן קיצוני בעקבות הצגת ראיה או ראיות חדשות" • הפרקליט רם כספי: "נושאים כמו הסדר טיעון או חנינה לא עלו אפילו בשיחות הפנימיות"
חרדים 10
ג' תשרי התש"פ / 02.10.2019 09:49

עשרה עורכי דין, סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעו הבוקר (רביעי) אל משרד המשפטים ברחוב צלאח א-דין בירושלים, שם יחל בשעה 10 השימוע בתיקי נתניהו.

ראש הממשלה עצמו אינו נוכח בשימוע.

מול פרקליטי נתניהו יושבים כ-20 אנשי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, בראשם היועץ אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, הפרקליטה המלווה ליאת בן ארי, המשנה ליועמ”ש רז ניזרי והמשנה ליועמ”ש שלמה למברגר.

השימוע יתקיים במשך ארבעה ימים, כשמטרתם של הסנגורים הוא למנוע הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה או לפחות לבטל כמה מסעיפי האישום הצפויים.

עורך הדין רם כספי יפתח היום בהצגת התמונה הכללית בתיק, בנקודות שנוגעות בעיקר לסוגיות פרשנות החוק, יחסי פוליטיקאים ותקשורת ועוד.

לאחר מכן יטען – היום ומחר – בעיקר עורך הדין יוסי אשכנזי בתיק 4000 – תיק ‘בזק-וואלה’, הנחשב לתיק החשדות הכבד ביותר נגד נתניהו.

בראשית השבוע הבא יוקדשו יומיים לשני התיקים האחרים בהם נחשד נתניהו.

בתום השימוע יבקשו הסניגורים של נתניהו לשלוח טיעונים נרחבים בכתב.

המשנה לפרקליט המדינה לשעבר עו”ד יהושע למברגר, שערך את השימוע לאהוד אולמרט ולמשה קצב, הסביר בריאיון לתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ ברשת ב’ כי עורכי דינו של נתניהו יצטרכו לשלוף ‘שפנים חדשים מהכובע’: “הם יצטרכו להביא משהו חדש או לשכנע את התביעה שיש כאן סיפור אחר. הקלף הטוב ביותר – להראות ראיות חדשות”.

 לדברי עו”ד למברגר, היו תיקים בהם הפרקליטות שינתה את עמדתה, “בין אם בעקבות הצגת טיעון משפטי ובין אם בהצגת טיעון ראייתי”.

הוא הוסיף: “היו מקרים בהם כתבי אישום התבטלו או שונו באופן קיצוני בעקבות הצגת ראיה או ראיות חדשות”.

“השאלה היא לא בטענה הכללית, אלא בפרטי הראיות”, חידד עו”ד למברגר, והוסיף כי לא מדובר בדבר פשוט כי “לא תמיד יש ראיות חדשות”.

לדבריו, במידה ומוצגת ראיה חדשה, הפרקליטות יכולה לבצע השלמת חקירה, ובמקרים מסויימים לשנות את כתב האישום באופן שהוא מדוייק יותר לראיות.

עו”ד רם כספי, יועץ חיצוני לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר לפני כניסתו לשימוע כי נתניהו לא מתכנן עסקת טיעון.

“בהכירי את בכירי הפרקליטות, אין לי ספק שבמסגרת השימוע היועמ”ש יגבש את המלצותיו באורח מקצועי וענייני תוך התעלמות מרעשי הרקע, מההפגנות ומלחצים תקשורתיים. אני מייחס חשיבות רבה להליכי השימוע”.

עו”ד כספי הוסיף: “נתניהו כלל לא חושב על עסקת טיעון, נושאים כמו הסדר טיעון או חנינה לא עלו אפילו בשיחות הפנימיות”.

פרקליטו של נתניהו, עו”ד עמית חדד, סיפר: ”אנחנו נציג את הראיות שכולם מכירים וגם ראיות חדשות, אנחנו בטוחים שכאשר נסיים להציג את הדברים שלנו לא יהיה מנוס מלסגור את התיק.

”אנחנו לא מדברים על עסקה”, הדגיש. ”בסופו של יום שלושת התיקים הללו חייבים וצריכים להיסגר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות