נפתח מרחץ דמים: בני גנץ וליברמן יתחרו מי יהיה יותר אנטי חרדי

קמפיין 'כחול לבן' משנה כיוון ומיישר קו עם יאיר לפיד: גנץ יתמקד בהכרזות על הקמת ממשלה חילונית, ללא החרדים • ליברמן: "שלושה חודשים מחזרים גנץ וכחול לבן אחרי החרדים ופתאום הוא טוען שלא יישב איתם?" • ליצמן: "נשקול מחדש אם מסכימים לשבת איתו, גם אם ייפרד מלפיד"
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ט / 03.09.2019 21:48

אחרי שבני גנץ, בוכי יעלון וח”כים מ’כחול לבן’ חיזרו במרץ אחרי החרדים, אכלו צ’ולנט בבני ברק והתחננו לראיונות בתקשורת החרדית  – קמפיין כחול לבן צפוי להשתנות, ויו”ר המפלגה יכריז כי יקים ממשלה חילונית ללא נתניהו והחרדים. כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.

לפי הדיווח, מטרת המהלך היא להחזיר מנדטים שאיבדה המפלגה לישראל ביתנו ולמפלגות בשמאל.

אחרי הראיון הבוקר באולפן ynet בו הצהיר יו”ר כחול לבן כי “נפנה לליכוד כדי להקים ממשלה שמבוססת על הרוב החילוני בישראל” – גנץ מתכוון להצהיר שלא יקים ממשלה שתכלול את המפלגות החרדיות, ומקווה שבכך יצליח לצבור כוח ולהפוך למפלגה הגדולה ביותר, בניסיון לקבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא.

עוד בנושא:

גנץ: ‘לא נפנה לחרדים, אנחנו נגד סחיטה. נקים ממשלה חילונית’

בכנס בחירות בבאר שבע, אמר הערב גנץ כי הוא מתכוון להקים “ממשלה רחבה שתייצג את כולם” – אך שלח גם רמז עבה למפלגות החרדיות.

“שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט, מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב. הן מצליחות משום שכל ראשי הממשלה האחרונים נאלצו להיכנע לסחטנות. הם הקימו קואליציות שפעלו למען אותן קבוצות, ולא למען רוב הציבור”, אמר גנץ.

הוא הוסיף: “אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב – ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור – תוזמן להצטרף. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה”.

כצפוי, יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, לא עבר בשתיקה על הניסיון לשאוב קולות על חשבונו. בחשבון הטוויטר שלו הגיב:

״כמעט 3 חודשים מחזרים גנץ וראשי כחול לבן אחרי החרדים ופתאום שבועיים לפני הבחירות טוען גנץ שלא יישב איתם בממשלה. החלום האמיתי של גנץ זה להיות שר ביטחון בממשלה צרה בראשות נתניהו עם החרדים והמשיחיים”.

ליצמן אמר הערב בתגובה לדברי גנץ: “נשקול מחדש אם מסכימים לשבת איתו בממשלה בראשות נתניהו, גם אם ייפרד מלפיד”.

 

בתוך כך, יאיר לפיד צייץ הערב: “לש״ס וליהדות התורה אין במצע המפלגה אף מילה או התייחסות לשילוב חרדים בעבודה (פחות מ-50 אחוז מהגברים החרדים עובדים, לעומת 80 אחוז בכלל האוכלוסייה). מי שפוגע הכי הרבה בציבור החרדים הם העסקנים החרדים”.

הוא הזכיר: “לכחול לבן יש תוכנית מפורטת לחיזוק לימודי מתמטיקה ואנגלית במגזר החרדי, גיוס לצבא ושילוב בשוק התעסוקה. העסקנים אולי נגד אבל הצעירים החרדים רק מחכים שתהיה פה ממשלה שתסייע להם לבנות את עתידם”.

גם ח”כ משה (בוגי) יעלון, הצטרף היום לשיח השנאה של ‘כחול לבן’ נגד החרדים. בראיון שהעיק לערוץ הכנסת, אמר יו”ר תלם: “כשרבנים מתעלמים מהשחיתויות של נתניהו, זה בשביל הכספים לישיבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זילזול באינטלגנציה החילונית
    04/09/2019 07:57
    דוד
  1. כל פעם שרוצים למכור זבל לחילונים, או חרדים או דוגמניות או סלבס. מה יהיה? חברי כנסת פרובוקטורים או פופוליסטים מקבלים את כל הבמה, וכל השאר מחקים אותם. צעדת שוטים עיוורת. אין להם שכל לפחות להביא טיעונים רציניים נגד החרדים? אולי בגלל שהם שמאלנים הם בעד מיחזור.