עצירת הלחימה לזמן כפול: דרישת חמאס שהובילה לפיצוץ במגעים לעסקה

חמאס דורש בהצעה חדשה שישראל תסכים להפסקת אש של 12 שבועות במקום שישה כבר בשלב הראשון • בישראל מסרבים ודורשים גם שישוחררו 33 חטופים חיים
חרדים 10
ב' אייר התשפ"ד / 10.05.2024 10:01

ארגון הטרור חמאס דרש מישראל להסכים מראש להפסקת אש של 12 שבועות בלחימה, במקום שישה שבועות.

לפי דיווח ברשת CNN, דרישה זו יצרה, על פי שלושה מקורות המעורים בפרטים – מכשול גדול בשיחות המשא ומתן לעסקת חטופים בקהיר.

בתחילה דובר שהשלב הראשון של העסקה יימשך שישה שבועות, במהלכם ידונו בשלב השני. גם שלב העסקה השני אמור היה להימשך שישה שבועות. כעת, כך דווח, ארגון הטרור דורש התחייבות ישראלית מראש של פי שניים הפסקת אש – כבר  בשלב הראשון.

על פי הדיווח, ישראל מתנגדת נחרצות להארכת הפסקת בטענה כי מהלך כזה יהווה הכרזה על סיום המלחמה. בכיר בממשל האמריקני צוטט בדיווח לפיו ישראל הבהירה כי היא רוצה לשמור על זכותה לפרק את ארבעת גדודי חמאס ברפיח.

לדבריו, ישראל לא תוכל לבצע את המהלך אם תקופת הפסקת האש הראשונה של שישה שבועות תזלוג לשלב הבא, שבה לפי הצעת חמאס יחול “שקט מתמשך”.

בערוץ ‘א-שרק’ הסעודי דווח, כי המשלחת הישראלית בקהיר דרשה מחמאס לשחרר 33 חטופים חיים בשלב הראשון – בניגוד להצעה שבה ציין חמאס כי ישוחררו חטופים “חיים או מתים”.

העיתון הקטרי ‘אל-ערבי אל-ג’דיד’ דיווח, כי ישנם מאמצים לחדש את שיחות המשא ומתן בדוחה בירת קטר – בעוד כמה ימים.

מקורות מצריים אמרו לעיתון כי בתוך יומיים תהיה שיחת טלפון נוספת בין ביידן לנתניהו כדי לזרז את המו”מ.

המשלחות של ישראל, ארצות הברית, קטר וחמאס עזבו אתמול את קהיר אחרי יומיים של מגעים להשגת עסקת חטופים. לפי מקורות המעורים במשא ומתן, ישנם “פערים בלתי ניתנים לגישור” שהתגלו בימים האחרונים בין הצדדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות