ביהמ”ש ביטל את ה’זיץ’ של בן דוד ומוטי שטיינמץ בחיפה

בעקבות עתירה של שדולת הנשים: השופט ביטל הופעה של הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד שהיתה אמורה להתקיים מחר בפני גברים בלבד • ש"ס: "ההחלטה הדורסנית מונעת מציבור גדול במדינה לחיות על פי אמונתו" • ארגון 'בצלמו': "שוב בית המשפט מביע אטימות לצרכי הציבור החרדי"
אריה ריבקינד
כ"ד אב התשע"ט / 25.08.2019 19:11

בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל היום (ראשון) הופעה לגברים בלבד שתוכננה להתקיים מחר במרכז הקונגרסים בעיר.

ההחלטה התקבלה לאחר ששדולת הנשים עתרה נגד האירוע לציבור החרדי, שבו היו אמורים להופיע הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד תחת הכותרת: “קומזיץ של התרוממות וכיסופין אל תוך אווירת הימים הנוראים”.

ההופעה הוצעה במחיר מסובסד לתושבי העיר והייתה אמורה להתקיים בחסות האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך ושל העירייה.

בית המשפט דן היום בעתירה של שדולת הנשים נגד המופע. בדיון טענה השדולה: “עיריית חיפה החליטה להפקיע מרחב ציבור ותקציבים ציבוריים וליעד אותם לאירוע המיועד לבני מין אחד בלבד. מדובר באירוע לגברים בלבד. לא אירוע שמתקיימת בו הפרדה על בסיס מין, אלא אירוע שנשים כלל ועיקר אינן מוזמנות אליו”.

בעתירה צוין עוד: “לא יכול להיות ספק היום, לאחר האירוע שנערך בהשתתפותו של הזמר מוטי שטיינמץ בעפולה לפני כמה ימים, כי ישנו קהל רב של נשים המעוניינות להשתתף באירוע, וכי ישנו קהל חרדי המעוניין להשתתף באירוע ללא הפרדה על בסיס מין”.

עיריית חיפה ביקשה לדחות את העתירה.

צילום: קובי הר צבי

עו”ד יוסי דלל, שייצג את עיריית חיפה, ביקש מבית המשפט לדחות את העתירה, משום שאין לשדולת הנשים זכות העמידה, ואף אם כן – יש לדחות אותה כי לא צירפה לעתירה את כל מי שעלולים להיפגע ממנה.

עורך הדין הוסיף וטען: “ההחלטה על קיומו של המופע כמופע לגברים בלבד אין בה משום הדרה, או הפליה או כפיה של מי מהציבור בכלל או מהציבור החרדי בפרט”. בעירייה סבורים כי “המופע – במתכונתו – עומד בדרישת הוראת חוק איסור הפלייה. הוא נעשה לבקשת הציבור החרדי ובאופן המכבד את זכויותיו”.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע בחוות הדעת שהעביר לבית המשפט, כי עיריית חיפה המממנת את האירוע “לא עמדה בנטל על מנת להבהיר את ההצדקה לקיומו של האירוע במתכונתו הנוכחית המיועדת לגברים בלבד”.

תנועת ש”ס הגיבה על ביטול האירוע בחיפה:

“תנועת ש”ס מצרה על החלטת בית המשפט בחיפה לבטל את האירוע המוסיקלי לבני הישיבות. ההחלטה הדורסנית מונעת מציבור גדול במדינה לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו. נמשיך להיאבק כדי שכל הציבורים במדינת ישראל יזכו לשיוויון זכויות ולשירותים המגיעים להם בזכות ולא בחסד”.

ארגון בצלמו: “התסריט שחוזר על עצמו. שוב בית המשפט מביע אטימות לצרכיו של הציבור החרדי ואינו מקבל את ההבנה כי זו דרכם של המגזר החרדי – כמו של הערבים ושאר מגזרים אחרים שבית המשפט לרוב נוטה לקבל את מנהגיהם.

“תפקיד בית המשפט הינו להגן על זכויות המיעוטים. בפועל בית המשפט כאן נוקט שוב ושוב התנהגות שפוגעת במגזר החרדי וארחות חייו ומנסה לחנכו. מצער מאוד שהמערכת המשפטית המכילה אירועי תמיכה במחבלים וטרור לא מסוגלת להכיל אירועי חרדים”.

הדפס כתבה

11 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התעמרות בציבור החרדי
    26/08/2019 03:53
    דני
  1. בית משפט העליון ממשיך להתעלל בציבור החרדי ואין מי שיעצור אותו נותן רוח גבית לשדולת הנשים שמחפשת לדרוס ברגל גסה ולהצר צעדיהם של מגזר שלם שמנסה להוציא ראשו מעל פני המים ומחזירה אותו לתוך המים כדי להטביע אותו , וכל זאת ברשות ובגבוי החוק שנקרא מערכת משפט שהיא חד צדדית בצורה שזועקת עד השמים.

  2. החלטת של בית המשפט העליון טעה
    26/08/2019 06:51
    מאיר
  3. בית המשפט פוגע במגזר החרדי תפקידו להגן במיעוט החרדי על פי אמונתו אורחות חייו למרות של המגזר הערבי הוא מקבל את אורחות חיים ומפלה את המגזר החרדי

    • רות אסולין   26/08/2019 12:09

      מאז קום המדינה הוקיעו את היהודים ועקרו אותם מכל זיקה גם במערכת החינוך הטמבלויזיה ובית המשפט .
      התקציבים להבימה ומצעדי הגאווה אוניברסיטאות וכדומה .
      אחריתם כליה וסופם ליגוזו כרוח הם ומנסים להוליך את עם ה’ בדרך שנוגדת את תורת ישראל ומנהגי ישראל . בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם.
      “עוצו עיצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עימנו אל” .
      יוונים עוקרי ועוכרי ישראל

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/08/2019 09:18

        ערב רב כאן בישראל זה סדום ועמורה ואל תתפלאו. כשיפול עלינו מבול של טילים.

  4. ואביחי מנדלבליט הוא דתי?
    26/08/2019 15:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. נוצר מצב תקדימי שצבור שלם לא יכול לחיות על פי כללי התורה. המבצע בפועל של דבר זה הוא חובש הכיפה מנדלבליט. על זה נאמר: “אלוקים שמרני מידידי”. הגיע הזמן שציבור שומרי התורה יבין שעליו לקיים את דברי הפסוק: “סוּרוּ נָא מֵעַל אָהֳלֵי הָאֲנָשִׁים הָרְשָׁעִים הָאֵלֶּה וְאַל תִּגְּעוּ בְּכָל אֲשֶׁר לָהֶם פֶּן תִּסָּפוּ בְּכָל חַטֹּאתָם”. לא מדובשכם ולא מעוקצכם.

  6. שדולת הנשים
    26/08/2019 22:46
    שרה רבקה
  7. לשדודת הנשים לא אכפת כלל כנס גברים .בנושא דתי הוא רק לגברים.
    איכפת להן שזה כנס דתי רוחני .
    מי ביקש מהן גלגל הצלה
    שירדו לנגב לטפל בפוליגמי ה בין הבדואים.

  8. זה בית מישפט זוהי דיקטטורה
    27/08/2019 01:55
    מלכה
  9. אין כבר מילים על אש שופטים אלו שופטים????

  10. מנדלבליט צודק
    27/08/2019 05:20
    חרדי
  11. 1. אין שום אמונה דתית לפיה יש לקיים אירוע לגברים בלבד. זה מאוד מפלה ומדיר נשים חרדיות שהיו שמחות להשתתף באירוע.
    2. נא לא לבלבל בין ‘הפרדה’ שאותה התיר מנדלבליט בהחלטתו בסוף השבוע, לבין ‘הדרה’ שהיא בעצם:”נשים – החוצה”.
    3. שווה לנו כמשפחה חרדית להפסיד אירוע אחד בכדי שבעתיד נוכל ללכת כל המשפחה יחד לאירועים מהסוג הזה שיתקיימו כמובן בהפרדה אבל גם לנשים.

  12. גם החילונים לא מקסימים לקפייה ,
    27/08/2019 09:02
    אלון
  13. בוז

  14. הצעת ייעול לחרדים
    27/08/2019 23:37
    מולי
  15. מציע לכל החרדים לא לשלם לעיריות מס תרבות אם הם לא יכולים ללכת לאירועים שלהם.
    מיותר לשלם על תרבות שאתה לא נהנה ממנה. ככה העיריות יבינו ואולי משהו יזוז.

  16. הפרדה בין נשים לגברים
    28/08/2019 04:55
    אבי
  17. לא מבין את העוינות של בית המשפט מה הציבור החרדי לא שווה זכויות ל מה אתם מאלצים אותנו ללכת נגד מה שאנו מאמינים זה לא יקרה צריך להבין שגם אנו משלמים מיסים ואתם גורמים לכך שכל אנשי שלומכם יוכלו להינות אין כאן משפט צדק בושה וכלימה לבתי המשפט בישראל
    ישנו משפט ואהבת לרעך כמוך אך אתם ושדולת הנשים בושה לעם ישראל