חשבתם שהם יתנצלו על ההסתה? ‘שתקתם כשקראו ללפיד ‘היטלר”

מפלגת 'כחול לבן' מתעקשת שלא להתנצל ומשיבה לעתירת ש"ס שביקשה לפסול את הסרטון המסית של יאיר לפיד. "'לטעמם של יאיר לפיד ומפלגת 'כחול לבן' הביקורת בסרטון מוצדקת"
חרדים 10
ו' אב התשע"ט / 07.08.2019 10:54

ח”כ יאיר לפיד ומפלגת ‘כחול לבן’ השיבו הבוקר (רביעי) לעתירה שהגישה מפלגת ש”ס לוועדת הבחירות, בדרישה לפסול את סרטון הוואטסאפ המסית שפרסם לפיד נגד הציבור החרדי.

”מדובר בעתירה שהיא כל כולה מופת של התחסדות, צביעות וניצול ציני של מוסד זה לצרכים פוליטיים”, נאמר בתשובת כחול לבן. ”לא ‘אנטישמיות’, לא ‘גזענות’, לא ‘פגיעה באמות הסיפים’, כי אם ביקורת עניינית, ובכל הכבוד, ולטעמם של יאיר לפיד ומפלגת ‘כחול לבן’ אף ביקורת מוצדקת”.

מפלגתו של בני גנץ גם דורשת מש”ס לשאת בעלויות העתירה: ”מרתק לגלות כי מפלגת ש”ס לא השמיעה הגה כאשר מנהיגי הציבור החרדי קראו לח”כ לפיד ‘גבלס’, ‘עמלק’, היטלר’. כל אלה לא חדרו את סף הרגישות שלהם”.

כחול לבן הוסיפו: “רק לפני מספר חודשים הצביעו נציגי ש”ס בעד הכשרת מועמדותו של מר מיכאל בן ארי בבחירות לכנסת, ולמרות שורה ארוכה של התבטאויות גזעניות קשות וקיצוניות, אשר הביאו את בית המשפט העליון לפסול את מועמדותו. אולם השבוע, בשל משפט אחד בסרטון הומוריסטי, מפלגת ש”ס ‘מזדעזעת’ ומתקוממת.

לטענת ‘כחול לבן’, “הסרטון אינו עוסק בציבור החרדי או בעולם הישיבות שאין חולק על אודות חשיבותו לציבור החרדי. עניינו של הסרטון הוא בשאלת נכונותו של מר נתניהו להיענות לדרישות ‘שותפיו הטבעיים’, הזויות ומופרכות ככל שיהיו; ובמקרה של המפלגות החרדיות להגדיל את היקף התקציבים שיינתנו לישיבות לצורך הבטחת הישרדותו הפוליטית של נתניהו עצמו. ותו לא”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש הבדל !
    07/08/2019 12:40
    אנונימי
  1. בין קומץ חרדי שלא מייצג את כלל הציבור שקרא לו עמלק, לבין מנהיג מפלגה גדולה שמועמד לראשות הממשלה יש לאמירה שלו משמעות גדולה .
    מעניין מה היה קורה במדינה אם לפיד היה אומר זאת על המגזר הערבי ?

  2. מצטער, אבל הצדק עמם
    08/08/2019 23:51
    אלקנה
  3. כחול לבן טענו טיעון אמת

    • אוריאל   11/08/2019 16:46

      לפני שנים רבות כשמימין קרא לשמאלני בביטויים אנטישמיים היו תביעות וצעקות מפה ועד הונולולו.
      אבל כשלפיד כאז גם היום כשהוא משתמש בהגדרות שזכורות לעם ישראל מרדיפתו בעבר, הם קוראים לדברים, הומוריסטיים.
      אז אם כינויים אנטישמיים שהמיטו על היהודים את השואה ,הם בדיחה במוחם המעוות של השמאלנים,
      שלא יתפלאו אם החרדים, שרבים מהם אבדו בשואה, יראו בין השמאלנים את הגורמים שהביאו אותה עליהם, לא בצחוק.

  4. אנטישמיות
    11/08/2019 16:34
    אוריאל
  5. לא הייתה לש”ס סיבה להתנער מתגובת הציבור החרדי.
    לפיד אכן שווה ערך להיטלר,גבלס ועמלק שלושתם התעללו בעם ישראל על לא עוול בכפו. וגם לפיד נוהג כך לאורך שנות כהונתו.
    בתקווה שהקדוש ברוך הוא עוזר לו לעלות מעלה מעלה כדי להפיל אותו מגובה רב להתרסקות מוחלטת. כך מגיע לעוכרי ישראל וכל מי שתומך בהם.