גפני: בוסו מסית נגדנו לצורך בחירות I שס: תלמד להפסיד בכבוד

יו"ר ועדת הכספים על ראש העיר פ"ת: "הוא נוקם ונוטר, משוכנע שזו קדנציה אחת ויחידה שלו, סופו של גרינברג בפ"ת יהיה כסופו של יהב בחיפה" • על נציג ש"ס: "הוא מדליק אש שקרית מסוכנת נגדנו. הסתה עדתית, שלא תיסלח לו" • ש"ס: "הציבור הספרדי נגמל זה מכבר מהפטרונות הליטאית"
חרדים 10
א' אב התשע"ט / 02.08.2019 11:45

“הסיפור של פתח תקווה מזכיר לי מאד את מה שקרה בחיפה ואין לי ספק שסופו של רמי גרינברג יהיה בדיוק כמו של יונה יהב”. כך  אומר יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני בראיון שקיים עם אריה זיסמן ב’יתד נאמן’ – יליד העיר פ”ת ותושב חיפה.

גפני מדגיש בפתח הדברים: “יש כמה אנשים בודדים שהגיעו לראשות העיר ומנצלים את המצב כמו שליברמן עושה במישור הארצי, כדי להסית ולפעול נגד הציבור החרדי במישור המקומי. מי שעומד בראשם הוא רמי גרינברג.

“לצערי, התקבצו סביבו כמה אנשים שמסיתים אותו לנהוג ב’הפרד ומשול’ בתוך הציבור החרדי. זה בדיוק מה שהיה בחיפה, וכמו שאצלכם זה נגמר בהשלכתו של יהב מראשות העיר, כך יהיה סופו של גרינברג. ההבדל הוא שיהב כיהן כמה קדנציות, ואילו גרינברג ילך הביתה אחרי קדנציה אחת”.

הבה נרד לפרטים. גרינברג טוען שהוא נותן לציבור החרדי את המגיע לו, ללא צורך בתיווך של נציגי יהדות התורה המקומיים. אם זה נכון, אז מה רע בכך?

גפני: “זה לא נכון. הוא מבטל הקצאות, מתנכל לציבור החרדי, ומתהדר ללא שום קשר למציאות, כאילו הוא נותן פה ושם, בשעה שהוא נוקט באופן של הפרד ומשול. עובדתית הציבור החרדי נפגע ממנו קשות. כאמור הוא ביטל הקצאות שהיו מיועדות לציבור החרדי ומה שכן אישר, הגביל לזמן קצר, כדי שכולם יהיו תלויים בו ויבקשו שוב ושוב את אישוריו.

“כל זה נובע אך ורק בגלל ש’יהדות התורה’ הייתה נאמנה לראש העיר הקודם ברוורמן והלכה איתו בבחירות. מאז גרינברג נוקם ונוטר על כך והדבר מתבטא בכל התנהגותו”.

במצב שכזה מה יכולים לעשות נציגי יהדות התורה המקומיים? יש הטוענים כי עליהם לעשות הכול כדי להסתדר איתו.

“יש לנו נציגים מקומיים מעולים. שני הנציגים הרב ברוכי והרב פרידמן עובדים בשיתוף פעולה פורה ולא מאפשרים לראש העירייה לנהוג בהם ב’הפרד ומשול’. הם עשו ועושים הכול כדי לא לריב עם גרינברג, אבל יש אנשים סביבו שהסיתו אותו נגדם ומאז הוא נוקט במדיניות שתוביל אותו כפי שאמרתי לסוף דומה כפי שהיה ליונה יהב בחיפה.

“אני משוכנע שזו קדנציה אחת ויחידה שלו, אלא אם ישנה את התנהגותו כלפי הציבור החרדי. הציבור בכללותו סולד מראש עירייה אגרסיבי שיוצא למלחמות ומתנהג בברוטליות”.

גפני נשאל גם על הניסיון לכפות על בית ספר בית יעקב של הרב הילדסהיימר בפ”ת קבלת תלמידות, שאפילו משרד החינוך קבע שהן אינן מתאימות.

גרינברג טוען שכפי שאתה מתערב בקבלת תלמידות לבי”ס בית יעקב של הרב הילדסהיימר בפתח תקווה, כך מותר לו להתערב ולבקש להכניס תלמידות לאותו בית ספר. זה נכון?  

“עובדתית זה לא נכון. אני לא מתערב בכך ואני יודע באופן ודאי ומוחלט, שהרב הלדסהיימר – שהוא איש יקר לכל הדעות, אינו נותן לאף אחד להתערב בנושא קבלת התלמידות. זה נושא חינוכי טהור ללא שום השפעה חיצונית”.

הרב גפני מתרעם בעיקר על מי שמטיח האשמות שקריות, כאילו אי קבלת התלמידות נובעת מאפליה עדתית. “זה שקר בעליל. אפשר לראות זאת על פי הרכב התלמידות. מעולם לא הייתה שם טענה כזו וכל פתח תקוואי מכיר את הנתונים מקרוב. אפילו אנשי ש”ס המקומיים יודעים זאת. בנותיהם הרי לומדות שם”.

“אני רוצה לשאול אותך”, ממשיך ואומר הרב גפני, “אם יש אפליה עדתית באותן מוסדות, מדוע הנציגים המקומיים וממלא מקום ראש העירייה, אוריאל בוסו בראשם, שולחים את בנותיהם למוסד שבו קיימת כביכול אפליה עדתית. זה רק מראה שהכול שקר מוחלט”.

יש כאן איזה אינטרס נסתר? מדוע הם עושים זאת?

“אני אגיד לך בכאב”, אומר גפני, “יש בפתח תקווה גם מוסדות לתלמידות מבנות עדות המזרח. מוסדות מצוינים. אבל ממלא מקום ראש העירייה, בוסו, מעדיף לשלוח את ילדיו למוסדות אשכנזים וזה בסדר ולגיטימי. אין באמת שום אפליה עדתית בפתח תקווה. יעידו ומעידים על כך גם הורים מכל החוגים והעדות”.

מה עומד מאחורי כל זה?

“לצערי הנציג בוסו מנצל מחד את הנושא העדתי כדי לנגח את יהדות התורה על רקע פוליטי בכך שהוא מדליק אש שקרית מסוכנת לצרכי תעמולת בחירות. מאידך הוא מאפשר לעצמו לשלוח אל ילדיו למוסדות אשכנזים, והוא מנסה להסתיר זאת באמצעות הסתה עדתית, שלא תיסלח לו”.

אלו דברים קשים מאד, שמעולם לא נאמרו כך באופן רשמי ובגלוי.

“אני מודע לכך ואני אומר זאת בפומבי ומתכוון לומר זאת בכל מקום. אי אפשר להסית נגדנו באופן שקרי ובוטה, כאשר כולם יודעים שזה שקר מוחלט. מהסיבה הזו אני חוזר ואומר את הדברים בגלוי: סגן וממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה, הנציג בוסו מסית נגדנו באופן שקרי. תבדוק היכן לומדים ילדיו ותבין את הסיבה”.

מתנועת ש״ס נמסר בתגובה למתקפה האישית של ח״כ גפני נגד אוריאל בוסו:

“הגיע הזמן שהרב גפני ילמד להפסיד בכבוד. דגל התורה שנאלצה מאילוצים פנימיים לתמוך במועמד לראשות העיר שהפסיד בפתח תקוה, מסרבת להכיר בהפסדה ותוקפת את שלוחא דרבנן יו״ר ש״ס בפתח תקוה הרב אוריאל בוסו הפועל בהנחייתם הברורה של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט״א. הגיע הזמן לכבד את גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.

“תנועת ש״ס תמשיך לפעול למען ציבור בני התורה וגם למען מצביעי דגל התורה בפתח תקוה. הציבור הספרדי נגמל זה מכבר מהפטרונות הליטאית וצועד כבר עשרות שנים בדרך עצמאית לאורם של רבותינו חכמי הדור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלוחא דרבנן
    03/08/2019 23:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מי הרבנן ששלחו אותו ?