ליברמן פרסם סרטון מבחיל שעורר סערה ומחק אחרי איום בתביעה

יו"ר ישראל ביתנו הפיץ סרטון הסתה נגד הציבור החרדי, אולם נאלץ למחוק אותו בעקבות גינויים חריפים - ואיום בתביעה • מרגי: "שיטות הסתה מתקופות אפלות" • נכדת הרב אלישע לוי שהוצג בסרטון: "הרשה לעצמו להכפיש את שמו הטוב של סבי. מכירים את העבר של האיש שבתמונה?"
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התשע"ט / 26.07.2019 14:32

יו”ר ישראל ביתנו הובך הבוקר (שישי) בצורה קשה – ונאלץ להסיר מהרשתות החברתיות שלו סירטון הסתה מבחיל.

במסגרת קמפיין ההסתה שאביגדור ליברמן מוביל נגד הציבור החרדי, הוא הפיץ הבוקר סרטון תחת הכותרת “אנחנו לא דורשים” – בו נאמר: “אנחנו לא דורשים שתתגייסו לסיירות מטכ״ל – רק רוצים שתתגייסו. אנחנו לא דורשים שתעבדו שעות נוספות – רק שתעבדו. אנחנו לא דורשים שתיקחו הכל על עצמכם – רק שתקחו חלק”.

אלא שלא עבר זמן רב וליברמן הסיר, בבושת פנים, את סרטון ההסתה, לאחר שספג ביקורת קשה מצד בני משפחתו של הרב אלישע לוי, לוחם במלחמת ששת הימים – המככב שלא ברצונו בסרטון, ומצד הגולשים שתקפו אותו בחריפות.

ישראל לוי, בנו של הרב לוי, אף איים על ליברמן בתביעה משפטית.

סירטון ההסתה של ליברמן

מיכאלה לוי, נכדתו של הרב אלישע לוי, כתבה בפוסט שפרסמה בפייסבוק: “עד כמה מכוערת מערכת החירות הזאת יכולה להיות? הבוקר ראיתי את הסרטון שאביגדור ליברמן פירסם.

“כנראה שבלי לחשוב יותר מידי על האנשים שמאחורי התמונות הוא הרשה לעצמו להכפיש את שמו הטוב של סבי והשתמש בתמונתו עם הכותרת ‘אנחנו לא דורשים ממכם לעבוד שעות נוספות’ – מאיפה אתם מרשים לעצמכם להכליל בצורה כזאת?!

אתם מכירים את העבר של האיש שבתמונה??? 

אז מר ליברמן היקר, אני אגלה לך שחיים שלמים מאחוריה ולא סתם חיים, חיים מלאים בעשייה ונתינה. סבא שלי ששירת בצבא ולחם במלחמת ששת הימים, כל חייו עבד בהוראה בכירה ובכל רגע פנוי שהיה לו עסק בהתנדבות והדרכה ועל זה יעידו אלפי בוגרי גנים ובתי ספר ברחבי ירושלים”. 

נכדה נוספת כתבה: “אנחנו לא מבקשים הרבה. רק שאל תשתמשו סתם בתמונות של אנשים. אבל אם אתם בכל זאת עושים את זה תבקשו אישור ותבררו שהתמונה תואמת את הסרטון ולא סתם מכפישה אדם גדול. להוסיף את התמונה של סבא שלי לסרטון כזה זה פשוט בושה.

“הרב אלישע לוי עלה לארץ, התגייס, לחם במלחמת ששת הימים בכבוד גדול. תומך בבניו שהתגייסו, בנכדיו ונכדותיו שמתגייסים. עבד בחינוך שנים רבות ומעודד את בניו ובנותיו, נכדיו ונכדותיו לעבוד ולתרום למדינת ישראל ולעם ישראל בכל דבר. תורידו את התמונה מידית או שנתבע אתכם.

“התמונה הוצגה בסרטון פרסום של אביגדור ליברמן בעד גיוס חרדים”.

ישראל לוי, בנו של הרב אלישע לוי כתב:

ח״כ יעקב מרגי מש״ס אמר בתגובה לסרטון ההסתה המחפיר: “ליברמן מסית ורוצה לקרוע את העם. בעזות פנים וללא בושה משתמש בשיטות הסתה מתקופות אפלות של ההיסטוריה.

ובשיא חוצפתו משתמש בתמונתו של הרב אלישע לוי, לוחם במלחמת ששת הימים. בניו ובנותיו שרתו בצה״ל בשרות הלאומי, נכדיו ונכדותיו משרתים היום בצהל ובשרות הלאומי.

“ליברמן, אני יעקב מרגי, ח”כ משס עם סיווג בטחוני גבוה, שירתתי בצ.ה.ל. בני בכורי שירת בצה״ל ועושה מילואים. בני הקטן באוגוסט הקרוב יצטרף ללוחמי גולני וכן גם אחי.

“ליברמן אני ושכמותי בשס נשאנו בנטל ונושאים בנטל קליטתך כעולה חדש, שלך ושל כל אלה שאתה משתמש בשמם לשווא. תחליף קמפיין, אתה לא אמין ומילתך לא מילה”.

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: “לאחר פניית משפחתו של אחד מהמצולמים בסרטון, שזיהתה את המצולם וביקשה להוריד את הסרטון, הוחלט להיענות לבקשתה באופן מידי. חשוב לציין שהתמונות המופיעות בסרטון נרכשו באופן חוקי מהצלם”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אה. אז לשרת בצבא זה טוב?
    27/07/2019 13:02
    הממממ
  1. בניו ובנותיו של אלישע משרתים?
    כולם?

  2. ליברמן המן הרשע
    27/07/2019 17:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. רוסי אנטישמי איש מגעיל ומרגל רוסי צריך לשלוח אותו חזרה למולדובה.
    אחד שיודע.

  4. ליברמן המן הרשע
    27/07/2019 17:25
    גילי
  5. צריך לשלוח אותו חזרה למולדביה.
    אנטישמי קטן . ומרגל רוסי

  6. ליברמן
    27/07/2019 17:30
    גילי לסגור חשבון
  7. לסגור חשבון עם האנטישמי ליברמן בבחירות הקרובות. איש מגעיל ודואג רק למשפחה שלו.