הליכוד: ההתנצלות פתטית • שלח: חושב שכולם טיפשים

ברק התנצל על אירועי 'אוקטובר 2000' בהן נהרגו 12 ערבים אזרחי ישראל ופלסטיני • מאז ברק נחשב אויב הציבור הערבי • עפר שלח: "20 שנה ואחוז חסימה אחד שהוא מסתכל עליו מלמטה לקח לברק כדי לקבל אחריות" • הליכוד: "ההתנצלות הפתטית נועדה רק לאפשר חיבורו למרצ"
חרדים 10
כ' תמוז התשע"ט / 23.07.2019 13:26

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מתנצל על אירועי ‘אוקטובר 2000’, במהלכם נהרגו מתפרעים ערבים.

בריאיון לאסתי פרז בתכנית ‘בחצי היום’ בכאן רשת ב’ – אמר ברק: “אני נושא באחריות של כל מה שהתרחש, לרע או לטוב תחת תקופת כהונתי כראש ממשלה, בתוך זה גם לאירועים שבהם נהרגו באוקטובר 2012 אזרחים ישראלים ערבים ופלסטינים מעזה.

“אני חוזר גם היום ואומר בכאב אמיתי, אין מקום בשום מצב למפגינים שנהרגים מאש כוחות הביטחון והמשטרה של מדינת ישראל, של המדינה שלהם. במובן הזה אני נטלתי אחריות והתנצלתי גם בעבר. אני גם הסברתי בוועדה של השופט אור בניגוד לעצת עורכי דיני שאמרו לי ‘מה אתה עושה’ – ואמרתי: אני אומר את האמת. אני אחראי לכל מה שקרה כולל הדברים האלה”.

ברק הוסיף: “אני מביע עוד פעם צער והתנצלות בפני המשפחות שהכאב שלהם הוא בטח לאין סוף, ולפצועים והחברה הערבית והחברה הישראלית שהרי פעלתי בשמה, היו שם נסיבות קשות ביותר והאחריות בהחלט נדרשת. אסור היה שדברים כאלה יקרו לא אז ולא היום ואני בהחלט אומר שאני לא מסיר מעצמי את האחריות ואני מאמין שאני יכול להיות חלק מהפתרון ואני באמת מחויב לפעול לתיקון עמוק”.

אירועי אוקטובר 2000 היו גל של מהומות והפגנות אלימות של ערביי ישראל, יומיים אחרי פרוץ האינתיפאדה השנייה, ושלושה ימים אחרי עלייתו של ראש האופוזיציה דאז, אריאל שרון, להר הבית.

במהלך ההתפרעויות נהרגו 12 ערבים אזרחי ישראל ופלסטיני שאינו אזרח ישראלי, וכן נהרג יהודי ישראלי אחד מיידוי אבנים.

מאז אירועים אלה, ברק נחשב בחברה הערבית כאויב, מה שמונע ממרצ – שערבים לא מעטים מצביעים לה – להתאחד עמו.

ברק התייחס בראיון גם לסירובים מצד מפלגות השמאל לאיחוד עמו: “אני מדבר בשם הציבור, לא בשם מנהיגי המפלגות שיש להם שיקולים, כל אחד מסיבות אחרות – זה לא אוהב לראות אותי כי אני יותר מדי דומיננטי, יותר מידי אקטיבי, חד, ממוקד ומציב אתגר לא פשוט. אבל הבוחרים רוצים איחוד שיסיר את נתניהו”.

ח”כ עפר שלח הגיב על התנצלות ברק לאירועי אוקטובר 2000: “20 שנה ואחוז חסימה אחד שהוא מסתכל עליו מלמטה לקח לאהוד ברק כדי לקבל אחריות לאירועי אוקטובר 2000. כמו ההתנצלות בפני עדות המזרח, ברק ממשיך לחשוב שכולם מטומטמים. ובגלל זה, לא בגלל שהתנצל או לא – הוא מתחת לאחוז החסימה”.

בליכוד הגיבו: “ההתנצלות הפתטית של ברק, שלא משכנעת איש, נועדה רק למטרה אחת: לאפשר את חיבורו למרצ. אנחנו עדיין מחכים להתנצלות של אהוד ברק על כך שהיה ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל, שברח מלבנון, הפקיר למוות את לוחם צה״ל, לא עשה דבר מול הלינץ׳ ברמאללה, הוביל לאינתיפאדה ועוד קיבל 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר שניהל חברו הפדופיל המורשע ג׳פרי אפשטיין”.

ח”כ עופר כסיף מחד”ש הגיב על התנצלותו של ברק: “טוב עשה אהוד ברק שהתנצל ולקח אחריות על הרג האזרחים באירועי 2000. הדבר בולט על רקע ניסיונה השיטתי של מדינת ישראל לטייח את פשעי הנכבה, והודעותיהם השקריות של דובר צה”ל והמשטרה לגבי פגיעה בפלסטינים מדי יום ביומו”.

לדבריו, “התנצלות זה חשוב, אבל מילים אינן מרפאות בפני עצמן, וכעת נדרשים מעשים. זו העת להכיר בעוולות, ולדחוף למדיניות של שוויון אזרחי ולאומי מלא, ולשתי מדינות, זו לצד זו בשלום ובביטחון – ישראל ופלסטין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות