חבר מועצת גדרה נאשם בסחיטת בכיר חרדי שתועד במצב מביך

4 אנשים ממועצת עיריית גדרה, בהם בכירים, נאשמים בסחיטה באיומים של בכיר חרדי מהמועצה, כי אם לא יתפטר - יופץ ברבים סרטון בו תועד במצב מביך מאד בבית הכנסת • חבר מועצה: "בשבילי זה לא סחיטה. אני רק הצעתי שיתפטר. חרדי שעושה דבר כזה בבית הכנסת - זה מפלצת..."
יוני גרין
א' תמוז התשע"ט / 04.07.2019 13:47

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום ברחובות כנגד ארבעה נאשמים ובהם חבר המועצה המקומית בגדרה.

חבר המועצה ציון ידעי ושלושת הנאשמים הנוספים הואשמו בעבירות סחיטה באיומים ובהשמדת ראיה.

על פי כתב האישום, הארבעה חשודים כי סחטו ואיימו על בכיר חרדי, כי אם לא יתפטר מתפקידו במועצת גדרה ויפנה מקום לאנשיהם, יופץ סרטון שהגיע לידיהם, בו נראה, לכאורה, הבכיר כשהוא במצב מביך מאוד בבית כנסת.

לפי דיווח של צח שפיצן ורועי ינובסקי ב’כאן חדשות’, הנאשמים הגיעו לביתו של המתלונן, הראו לו את הסרטון ואיימו עליו כי אם לא יבצע את הדרישה, הם יפיצו את הסרטון ברבים.

בחודש אפריל פורסמו בחדשות הערב בכאן 11 תמלילי החקירה של החשודים, מהם עלה סימן שאלה בנוגע להתנהלותו של ראש המועצה, יואל גמליאל, למרות שהתיק נגדו נסגר.

גמליאל נחקר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי חקירה. ידעי הוא בכיר במועצה שהיה אמור להרוויח מההתפטרות ולקבל תפקיד.

חרדים 10 מגיש את התמליל שפורסם ב’כאן חדשות’, עם השמטות נדרשות.

ידעי: “בן דודי הראה לי סרטון. דיברתי עם אחי שיגידו לו בעדינות ובשקט – אנחנו יודעים מה הוא עשה בבית הכנסת, שהוא לא יכול להיות יותר חבר מועצה ושאנחנו לא רוצים שזה יגיע למועצה ולמשפחה שלו”.

חוקר: “למה אתה רוצה שיתפטר מהמועצה – מה זה רלוונטי?”

ידעי: “אנחנו דתיים – חרדי לא יכול לעשות דבר כזה בבית כנסת, זה לא מקובל. אם זה לא היה נעשה בבית כנסת שיילך…  אבל בבית כנסת זה לא יכול לעבור לסדר היום”.

חוקר: “תשמע אדון. בוא אני אסביר לך. מה שאתה והשליחים שלך עושים פה נקרא בעיני החוק בצורה הברורה ביותר סחיטה. אתם מחזיקים בסרטון, אתם אלה שתחליטו אם להפיץ אותו או לא וכשאתם מגיעים פעם אחר פעם לחברים שלו ומפצירים בו להתפטר – זו סחיטה”.

ידעי: “בשבילי זה לא סחיטה. אני רק הצעתי שיתפטר. אמרתי לו שיעשה טוב לכולנו שאני ארגיש קצת יותר נקי עם עצמי כלפי בית הכנסת. חרדי שעושה דבר כזה בבית הכנסת – זה מפלצת…”

במהלך החקירה עלה ושוב ושוב שמו של ראש המועצה יואל גמליאל – דמות מאוד מוכרת בליכוד ואחיה של השרה גילה גמליאל.

החשודים ציינו כי עדכנו אותו על קיום הסרטון והנסיונות להביא להתפטרותו של הבכיר ואפילו אמרו שסייע לאחד מהם להיפטר מהטלפון. במשטרה החליטו לחקור אותו באזהרה, אך הוא הכחיש בחדר החקירות.

חוקר: “החשודים מזכירים אותך בשיחות ואומרים שאתה צריך את הסרטון דחוף”.

גמליאל: “אני לא קשור לזה”.

חוקר: “מה זה לא קשור? הם אומרים שמעדכנים אותך בכל מה שקורה”.

גמליאל: “אני לא אחראי לשיחות של אנשים. לא היו דברים מעולם”.

גם לאחר שהוצגו לו ראיות נוספות והודעות והקלטות של החשודים, גמליאל הכחיש:

חוקר: “למה אחד החשודים אומר שהוא דיבר איתך לגבי כרטיס הסים שצריך לזרוק לפח ואתה הבטחת לו שאחרי שיזרוק את המכשיר אתה תדאג לו למכשיר חלופי?”

גמליאל: “תביא אותו לפה שיגיד את זה ואני אגיד לו בפרצוף שהוא משקר”.

חוקר: “אחרי ששמעת את כל השיחות האלה שהשם שלך הוזכר באופן ישיר כמעורב ישיר אתה עדיין טוען שאין לך שום קשר לשיחות?”

גמליאל: “אין לי קשר”.

עורך הדין ירון פורר, המייצג את הנאשמים, הגיב לפני כחודשיים וחצי ב’כאן חדשות’ וציין כי לא מדובר בסחיטה כלל וכלל, אלא בפעולות שעשו כאנשי ציבור המייצגים את הציבור הדתי והחרדי כדי להביא לסיום תפקידו של הבכיר עקב מעשיו בבית הכנסת.

לדבריו, “נושא הדת קרוב לליבם”, וכאשר נודע להם מה נעשה בתוך בית הכנסת הם נזעקו. לדבריו, מדובר בבית כנסת של בני משפחותיהם ועל כן הרגישות של הנושא הייתה גבוהה ביותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות