הרופאים התבלבלו ומדענית הפכה לנכה: תביעת מיליונים נגד ‘הכללית’

בתביעה שהוגשה  נגד קופת חולים כללית ומוקד לרפואה דחופה טר"ם נטען: טיפול שגוי הפך מדענית צעירה ומבטיחה לשבר כלי  • "נגרמה לאישה נכות נוירולוגית צמיתה בשיעור של 60%"
יוני גרין
כ' סיון התשע"ט / 23.06.2019 10:48

בתביעה שהוגשה בימים אלה על ידי עו”ד דוד פייל ושיאן קוריאט – נגד קופת חולים כללית ומוקד לרפואה דחופה  טר”ם נטען כי טיפול שגוי הפך מדענית צעירה ומבטיחה לשבר כלי.

על פי התביעה, לקתה צעירה כבת 31 בסוכרת סוג 1 (‘סוכרת נעורים’) עת שטיילה בקוסטה ריקה. האישה אובחנה בבית חולים מקומי וניתן לה טיפול באינסולין.

סוכרת נעורים מאופיינת בכך שהלבלב מפסיק לייצר אינסולין, דבר שעשוי להוביל להתפתחות מצב הנקרא ‘חמצת מטאבולית’ (DKA) – מצב מסכן חיים בייחוד בקרב מבוגרים. הטיפול בסוכרת סוג 1 מחייב מתן יומיומי של אינסולין – וכאשר טיפול זה לא ניתן – עולה רמת החומציות בדם והדבר עלול להוביל לנזקים קשים, לרבות מוות.

על פי התביעה, עם שובה ארצה, המשיכה האישה להשתמש באינסולין אותו הביאה עוד מקוסטה ריקה ובמקביל, הופנתה לבדיקות דם על ידי רופא המשפחה. למרות שהבדיקות והתמונה הקלינית המשיכו להצביע על סבירות רבה לסוכרת סוג 1 ולמרות שעוד בקוסטה ריקה אובחנה כסובלת מסוכרת סוג 1 – הורה הרופא על הפסקת הטיפול באינסולין ונתן לה מרשם לוויקטוזה, תרופה המיועדת לטיפול בסוכרת סוג 2 ואינה יעילה לטיפול בסוכרת סוג 1.

לדברי עו”ד פייל וקוריאט, בשל העדר הטיפול, האישה פיתחה חמצת מטאבולית (DKA) פעם נוספת, והיא הגיעה ל’טרם’ – מוקד לרפואה דחופה של קופ”ח כללית בבני ברק.

על פי התביעה, הרופא התורן אשר בדק את האישה, קבע מפורשות כי היא לא סובלת מ-DKA – ורשם לה המשך טיפול נגד סוכרת סוג 2 – וכדור נגד בחילות, למרות שממצאי הבדיקות הצביעו במפורש על חשד לקיומה של DKA.

לאחר שמצבה המשיך להתדרדר, הגיעה האישה לחדר מיון של ביה”ח מעייני הישועה – שם אובחנה במצב מסכן חיים, נשלחה למחלקה לטיפול נמרץ – וחייה ניצלו.

אך לדברי עורכי הדין פייל וקוריאט – חרף הטיפול הנכון, אך המאוחר שניתן לה, החלה האישה לסבול מנזקים עצביים קשים כתוצאה מההזנחה הממושכת והטיפול השגוי בה.

על פי התביעה סובלת האישה כיום מבעיות קשות בשיווי משקל, מהירדמויות של כפות הידיים והרגליים, מאובדן כוח בגפיים, מעייפות רבה ומקושי לעבוד בעבודתה.

ד”ר נירית אבירן ברק, מומחית לסוכרת ולרפואה פנימית, קבעה כי רופאי ‘כללית’ פעלו בניגוד חמור לפרקטיקה הרפואית המקובלת. לדבריה, מצב של DKA, כל עוד הוא מאובחן בזמן, ניתן לטיפול מבלי שיוותרו נזקים בלתי הפיכים בגוף החולה.

לדבריה, הגדיל הרופא התורן ממרפאת טר”ם בכך שקבע באופן מפורש כי האישה לא סובלת מ-DKA – בעוד שכל התסמינים הצביעו על תמונה הפוכה ומסכנת חיים.

לדברי ד”ר אבירן ברק, במצב זה היה חייב הרופא להפנותה לחדר מיון. בקביעתו זו, לא שינה הרופא את הטיפול השגוי שניתן לה על ידי רופא המשפחה, וכתוצאה מכך החמיר מצבה – ונגרמו לה נזקים בלתי הפיכים.

לדברי עוה”ד פייל וקוריאט, האישה, שסיימה בהצטיינות תואר בטכניון, ונחשבה עד לאירוע לעובדת מבטיחה באחת מהתעשיות הביטחוניות של ישראל, הפכה לשבר כלי, היא מתקשה בביצוע מטלות היומיום, סובלת מנפילות חוזרות ונשנות, מעייפות ומקושי בנשיאת משאות – ומסוגלת לעבוד רק במשרה חלקית.

לדבריהם, כתוצאה מהטיפול השגוי נגרמו לאישה נזקים בריאותיים וכספיים משמעותיים, וכושר ההשתכרות שלה נפגע בצורה קשה.

ד”ר עירית וורבר – מומחית רפואית בניורולוגיה קבעה, כי כתוצאה מהטיפול השגוי נגרמה לאישה נכות נוירולוגית צמיתה בשיעור של %60.

בימים אלה הגישו עורכי הדין פייל וקוריאט תביעה נזיקית במיליוני שקלים, בשמה של האישה – נגד קופת חולים כללית.

התביעה הוגשה לביהמ”ש המחוזי מחוז מרכז בלוד

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תא לחץ
    23/06/2019 15:44
    ללא שם
  1. האם טיפול בתא לחץ עם חמצן מרוכז יכול לעזור? אולי ניתן לשקם אותה. אולי כדאי לנסות.

  2. כללית תובעת ברשלנות מזעזעת בכל התחומים
    24/06/2019 00:43
    מכירה
  3. מקוה שכללית ישלמו ביוקר,כל כך רשלנים מזלזלים ואיומים בכך התחומים
    רק מענין מאיפה לנכה לשלם לעורכי דין שנימנעים מליצג נכים וחלשים

  4. חרדסרוחים אתם בעיני ה' תועבת ה'
    24/06/2019 00:54
    הדרה
  5. ,”חרדים” גאותנים מחללי שם ה’

  6. קופת חולים כללית
    24/06/2019 09:11
    מל
  7. אני עובדת לשעבר בקופת חולים כללית ואני יכולה להגיד שזה קופה ברמה נמוכה ביותר לעבודה ןלטיפול במטופלים.

  8. רשלנות רפואית
    24/06/2019 10:02
    רשלנות רפואית
  9. טרם בבני ברק שייך לבהח איכלוב

  10. אני לא מבין
    22/07/2019 22:16
    א
  11. למה באמת הרופאים הנ”ל שגו?
    לא ניתן הסבר