עלות הפיזור: 475 מיליון • ליצמן: כשאני דורש תקציב אומרים לי שאין

נציגת האוצר: "הצעת חוק לפיזור הכנסת היא עלות של לכל הפחות 475 מיליון ש"ח" • ליצמן: "אם יש כסף מיותר לבחירות - מערכת הבריאות קודמת, ואני לא מתכוון לוותר"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשע"ט / 28.05.2019 13:43

עלות פיזור הכנסת ויציאה לבחירות חדשות נאמדת ב-475 מיליון שקלים. כך אמרה הבוקר (שלישי) נציגת האוצר בישיבה בוועדת הכנסת שדנה בהכנת החוק לפיזור הכנסת.

“משמעות הצעת חוק לפיזור הכנסת היא עלות של לכל הפחות 475 מיליון ש”ח שמצריכה מקור תקציבי שאין, והיום אנחנו בחריגה. על הממשלה להצביע על מקור תקציבי לכך וזה יהיה רק מצמצום פעילות הממשלה”.

חיים אבידור חשב הכנסת אמר בדיון: “עד כה נתנו סכום של 62.467 מיליוני שקלים למפלגות כהלוואות לפי חוק מימון מפלגות. המפלגה היחידה שלקחה את כל המכסה היא מרצ.

“פירוט ההלוואות עד כה: הליכוד 36 מיליון, העבודה 2 מיליון, ישראל ביתנו 2.34 מיליון, הבית היהודי 2.952 מיליון, אגודת ישראל 3 מיליון, דגל התורה 6 מיליון, מרצ 7.475 מיליון, רעמ 1 מיליון, בלד 1.7 מיליון”.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס בשיחה עם חדשות 12 למשבר במו”מ הקואליציוני, ועל האיום בהליכה לבחירות חדשות: “מעניין מאד שנמצאו מיליארדים מיותרים לבחירות חוזרות, בעוד כשאני דורש תקציבים כאלה לבריאות אומרים שאין כסף.

“אם יש כסף מיותר לבחירות – מערכת הבריאות קודמת, ואני לא מתכוון לוותר בנושא זה”, הדגיש.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות