אייכלר: ‘הלקח טרם נלמד. גם היום יש שחושבים שהיהודים תת-אדם’ • צפו

במהלך ישיבה מיוחדת במליאת הכנסת לציון יום הניצחון על הנאצים - הזהיר ח"כ ישראל אייכלר: "אז דימו את היהודים לחרקים שמכרסמים באסמי התבואה. ובימינו ההסתה נמשכת: הקריקטורה של הניו יורק טיימס, עיתון היהודיים המתבוללים באמריקה, מחדירה אנטישמיות ושנאה"
חרדים 10
ח' אייר התשע"ט / 13.05.2019 18:39

סגן יו”ר הכנסת ח”כ ישראל אייכלר נאם היום, במהלך ישיבה מיוחדת במליאת הכנסת לציון יום הניצחון על הנאצים.

“היום עלינו להודות לקב”ה על הנס הגדול, ועל הבניין שקם מתוך ההריסות”, אמר אייכלר. “אבל יום הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה הוא גם יום שבו עלינו לעשות את הפעולה הכי קשה שאדם יכול לעשות: לנתח מה שקרה לפני השואה. לשם כך צריך אזמל מנתחים חד.

“כמו ארכאולוגים הנוברים במעמקי האדמה, כך מוטלת עלינו החובה לגלות את התקופה שקדמה עשור, שניים ויותר לשואה האיומה. זוועות השואה היו התוצאה שבאה אחרי סיבה טראגית לא פחות: תעמולת השנאה, הסלידה, התיעוב והגועל מפני היהודיים”.

ח”כ אייכלר תהה בקול: “אין מי שלא שואל את עצמו – הכיצד? איך אנשים שנראים כמונו, נושמים כמונו, חושבים כמונו, מסוגלים היו להגיע לרמות שנאה ואכזריות כזו נגד אנשים, נשים וטף שכל חטאם היה שהם מתנהגים כמו יהודים.

התשובה הייתה בתעמולה הנאצית, שם הוצג היהודי כגרוע מחיה ועוף. כתת אדם. כחולדה מכוערת, כעכבר מזוהם, או כחיידק מסוכן שהורס את החברה הגרמנית. הם זעקו על כך שהיהודים הורסים את התרבות שלהם. התעמולה הזו, שחזרה על עצמה שוב ושוב, הביאה את התוצאה האיומה של רצח שישה מיליון מבני עמנו כמבצע הדברת מזיקים.

“בני האדם נורמליים אינם מסוגלים לחנוק בידיהם תינוקות בני יומם. אך כשהתחושה היא שמדובר בחולדות שמכרסמות את התבואה שבמחסני התבואה הנקיים של גרמניה, קל להדביר אותם באדישות”.

אייכלר הדגיש: “בימי שלום חיית האדם מרוסנת ברצועה ובחסימת שיניים, בכבלי החוק הבינלאומי והשלטון. בזמן מלחמה כל היצרים והמוסר האנושי מתפרקים ומשתוללים כמו חיות טורפות ביער. הזמן המתאים למנוע טיפוח רגשות של נאציזם הוא בימי רגיעה. כי בימי מלחמה זה כבר מאוחר מדי.

בשלב זה עבר הח”כ מאגוד ישראל ללקח לדורות הבאים ותקף את התופעות המכוערות של השיח האנטישמי: “עברו עשרות שנים מאז תבוסת הנאצים וכאילו הלקח טרם נלמד. גם היום יש כאלו שחושבים שהיהודים הם תת אדם.

“הניו יורק טיימס, עיתון היהודיים המתבוללים באמריקה, פרסם קריקטורה ובה נראה טראמפ ולראשו כיפה שחורה, כשהוא מובל כעיוור על ידי נתניהו העונד שרשרת מגן דוד, היישר אל עבר מלחמת העולם. אילו לא היו שמים כיפה ומגן דוד ניתן היה לומר שזו קריקטורה פוליטית. אבל מה עושה הכיפה, מה עושה מגן דוד, זהו מסר סמוי לכל מי ששונא את הכיפה והמגן דוד: הנה היהודים הורסים את אמריקה”.

אייכלר קרא: “גם בימינו עלינו לשמור על כבוד האדם באשר הוא אדם. בין אם הוא יהודי או מוסלמי או עובד זר, עלינו לכבד כל אדם. אינני רוצה להביא דוגמאות יותר קרובות. עלינו לשמור על השיח ולא לאפשר בשום אופן דימוי של בני אדם לחרקים וחיות, דימויים שעלולים להביא שואה. הקדוש ברוך הוא ברא את כל בני האדם, ורחמיו על מעשיו. עלינו לעשות את רצונו, והדבר הראשון שעלינו לעשות הוא חסד, רחמים וחמלה, וכך למנוע שהדברים שהיו לא יקרו עוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות