היועמ”ש שלח את חומר החקירה לנציגי נתניהו, אבל הם סירבו לקבלו

בצעד חריג העביר היועץ המשפטי את חומרי החקירה עם שליח, אבל פרקליטי נתניהו סירבו לקבל את המשלוח • היועץ המשפטי הודיע שוב: עליכם לתאם מועד לשימוע תוך בשבוע וחצי
אריה ריבקינד
ז' אייר התשע"ט / 12.05.2019 11:54

ההתגוששות בין היועץ המשפטי לפרקליטי ראש הממשלה: אביחי מנדלבליט אומר היום (ראשון) כי שלח את חומרי החקירה בתיקי נתניהו למשרדו של עו”ד תל-צור, אך במשרד סרבו לקבל את מכתבו של היועמ”ש ואת חומר החקירה שצורף לו.

בתגובה כתב מנדלבליט במכתב לפרקליטיו של נתניהו: “סירוב זה הינו תמוה. בנסיבות אלה, שוגר המכתב אל עורכי הדין גם באמצעות דוא”ל. היועץ המשפטי ישקול את צעדיו בהתאם”.

הפרקליטים דורשים לדחות את מועד השימוע לראש הממשלה בתיקים בהם מתכוון היועץ המשפטי להעמידו לדין.

במכתב שכתב חזר היועץ המשפטי לממשלה והודיע לצוות ההגנה כי עליהם לתאם מועד לשימוע בתוך בשבוע וחצי.

היועץ ציין, כי לצורך קידום הליך השימוע הועתקה ליבת חומר החקירה על גבי מדיה מגנטית, כדי להקל על התמצאות החשודים בחומר החקירה, ולחסוך בזמן העתקת החומרים ונשלחה לחשודים וגם לפרקליטי ראש הממשלה.

מנדלבליט ציין גם, כי קיים קושי בטענה מטעם נתניהו על היקף החומר והזמן הנדרש, לאור הסירוב שלהם לקבל את החומר תקופה כה ארוכה.

עם זאת ציין היועץ המשפטי, כי מובן שהסנגורים רשאים לבקש בקשות שונות בקשר להליך השימוע, והדברים יישקלו לגופם בשים לב למכלול הנסיבות, כפי שנעשה על ידי התביעה הכללית כדבר שבשגרה.

הבוקר פורסם ב’הבוקר הזה’ בכאן רשת ב כי היועץ המשפטי לממשלה צפוי לדחות את בקשת באי כוחו של נתניהו לדחות את מועד השימוע.

פרקליטי ראש הממשלה טוענים כי גם בלי בעיית מימון שכר הטרחה, המועד עד לשימוע קצר ויש לדחות אותו “אם רוצים לעשות שימוע אמיתי ולא רק כדי לסמן וי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות