מדוע ביקש הרב שטיינמן שתמיד יגיע גם ראש ישיבה מאמריקה • צפו

הגאון רבי אליהו ברודני, חבר 'המועצת' של אגו"י  בארה"ב, ואליעזר סורוצקין, מנכ"ל החינוך העצמאי, מקבלים הדרכה ממרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לקראת כינוס 'לב לאחים' • צפו בשיחה
חרדים 10
כ"ו ניסן התשע"ט / 01.05.2019 16:55

הגאון רבי אליהו ברודני, חבר ‘המועצת’ של אגו”י  בארה”ב ואליעזר סורוצקין, מנכ”ל החינוך העצמאי, מקבלים הדרכה ממרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין לקראת כינוס ‘לב לאחים’ שיתקיים הערב (רביעי) בבני ברק.

סורוצקין: “אני מסביר תמיד שאנחנו מבקשים שראשי ישיבות יגיעו, הרב שטיינמן זכרונו לברכה תמיד היה אומר לי לבקש שיגיע גם ראש ישיבה מאמריקה, הוא היה אומר תמיד – ‘פעילים’ זה היה שותפות בין ארץ ישראל לאמריקה. רבי אהרן קוטלר שהפוניבז’ר רב שלח. יש חשיבות שעולם התורה יודע שהוא לוקח אחריות יחד עם עולם התורה באמריקה. לכן תמיד התאמצנו שמישהו יבא מאמריקה…

“הראש ישיבה, אני רק רוצה לומר דבר אחד: הדבר שהכי עושה חיזוק ואני יודע כמה זה חשוב לאברכים, שהראש ישיבה אמר לנו כבר פעמיים שלש דעת תורה, שכשאברך לומד עם מישהו בהרצליה משנה פשוטה בברכות, הוא מבין בגלל זה יותר טוב בזבחים ובתוספות….

מרן הגרי”ג : מידה כנגד מידה… יש לו סיייעתא דשמיא מידה כנגד מידה…

הרב ברודני: “אני שמעתי מדוד שלי סיפור שהוא ראה בעיניים. הוא נכנס פעם לר’ משה פיינשטיין לבית מדרש, אף אחד לא היה שם בבית מדרש, וילד קטן ניגש אליו עם ‘עבודת בית מהבית ספר בחומש’. זה שלומד איתו לא הגיע, וביקש מר’ משה פינשטיין שהרב יעשה איתו את העבודת בית.

“ר’ משה הפסיק ולמד איתו את העבדות בית. בדרך הביתה דוד שלי שואל את ר’ משה: עד כמה המידה של ענווה? אז הוא הסתכל עליו ושאל אותו: התפללת הבוקר? אמרת ‘אהבה רבה’? ביקשת ללמוד וללמד? עשית תנאים עם הרבש”ע מה ללמד?… מעשה שהיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות