נפסלו: כל רשימת בל”ד ומועמדותו של כסיף • חד”ש-תע”ל אושרה

בל"ד נפסלה, בניגוד לעמדת היועמ"ש • ועדת הבחירות פסלה גם את כסיף מחד"ש • חד"ש-תע"ל אושרה • הנציגים החרדים נמנעו • כסיף: "מכניסים את השרץ הגזעני ופוסלים את אלה שרוצים להילחם בו" • 'עוצמה': "מקומו לכל היותר בפרלמנט הסורי" • אביגדור ליברמן: "מצפה שבג"ץ לא יתערב"
אריה ריבקינד
ל' אדר א' התשע"ט / 06.03.2019 22:41

ועדת הבחירות לכנסת ה-21 דנה הערב (רביעי) בבקשה לפסול את השתתפותם של רשימת בל”ד-רע”ם וד”ר עופר כסיף בבחירות לכנסת ה-21.

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת החליטה לקבל את עתירת מפלגות הליכוד ועוצמה יהודית ולפסול את חברי מפלגת בל”ד מהתמודדות.

17 מחברי הוועדה הצביעו בעד הפסילה מול 10 שהצביעו נגד. נציגי מפלגת כחול לבן חברו למפלגות הימין בעד פסילת המפלגה.

ההחלטה התקבלה בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט – שהמליץ שלא לפסול את מועמדות בל”ד.

במהלך הדיון טען עו”ד בן גביר בעד פסילת מפלגת בל”ד, והציג שלל ראיות המצביעות על התמיכה בטרור של המפלגה ועל שלילת קיומה של המדינה כמדינה יהודית.

“את מעשי חנין זועבי כולם מכירים, אך בניגוד לטענות כאילו מרגע שהיא עזבה בל”ד שינתה את פניה, היושב ראש החדש שחאדה אנטאנס הצטלם עם מחבל שזרק רימון בחיפה, שיבח את חבר הכנסת עזמי בשארה שריגל למען חיזבאללה, הילל את בשארה וקרא לו גיבור והצהיר שמפלגת בל”ד שלחה לו ברכות”, אמר בן גביר.

הוא גם הזכיר את מועמד הרשימה מאזן גנאים, ששלח ברכות לתושבי עזה בעיצומו של מבצע עופרת יצוקה, ואת ועידת בל”ד האחרונה בנצרת – בה הונף דגל פלסטין ובאי הוועידה שרו את ההמנון הפלסטיני מווטיני (מולדתי).

עו”ד יוסוף ג’בארין, בא כוחה של מפלגת בל”ד, לא הכחיש את הדברים, וטען כי אין בעיה בכך שיו”ר מפלגת בל”ד אמר שעזמי בשארה הוא גיבור, אין בעיה שהמפלגה שלחה לו ברכה, ולדברי ג’בארין בכל מקרה בשארה כבר “עזב” את הארץ.

בן גביר השיב: “בשארה לא עזב אלא ברח, ומה שהיה במפלגת בל”ד הוא שיהיה – הרשימה הייתה תומכת טרור, היא תומכת טרור גם עכשיו, ואין לה מקום בכנסת ישראל”.

מפלגת רע”מ-בל”ד הגיבה על ההחלטה שלא לאפשר לה להתמודד בבחירות לכנסת ה-21: “החלטה פוליטית, גזענית ופופוליסטית, שנועדה לפגוע בייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים. ברור לנו שפאנל בו יושבות מפלגות גזעניות שלא רוצות לראות ערבים בכנסת יפעל לפסילתנו. רשימת רע”מ-בל”ד היא רשימה שמציגה מצע דמוקרטי ופועלת לקידום שוויון זכויות מלא לכל האזרחים.

“נפעל לבטל את סמכות וועדת הבחירות לפסילת רשימות ומועמדים, ונגיש הצעת חוק בנידון. נשקול להגיש עתירה לבג”ץ בעקבות ההחלטה. כבר עכשיו ברור שאין כל יסוד משפטי לפסילת הרשימה, וכל הטענות שהועלו בבקשות הפסילה אינן חדשות ונדונו בעבר בבג”ץ ונדחו”.

ראש הממשלה הגיב: “אושרה הצעת הליכוד לפסול את רע”מ-בל״ד מריצה לכנסת. מי שתומך בטרור לא יהיה בכנסת ישראל”.

“הזוי ומביש שהבריונים הכהניסטים מכתיבים סדר יום”

מוקדם יותר הערב, בהצבעה שנערכה בקרב נציגי המפלגות בוועדה, הוחלט ברוב של 15 מול 10 לפסול את מועמדותו של כסיף, בשל אמירות קיצוניות. שלושה נמנעו. לא השתתפו בהצבעה יו”ר הוועדה השופט חנן מלצר ושני נציגי סיעת התנועה.

הוועדה דחתה את העתירה לפסול את השתתפות רשימת חד”ש-תע”ל כולה, ברוב של 15 מול 12. שלושה נמנעו. השופט מלצר לא השתתף בהצבעה.

בהצבעה על פסילתו של עופר כסיף מהתמודדות – נציגי מפלגת כולנו והתנועה נעדרו מההצבעה, והנציגים החרדים נמנעו. נציגי מפלגת יש עתיד הצביעו בעד פסילתו ונציגי מפלגת העבודה הצביעו נגד הפסילה.

עופר כסיף אמר בתגובה לפסילתו: “ברגע שהוועדה אישרה את ההשתתפות של הכהניסטים היה ברור שהוועדה פוליטית ולא מתייחסת לראיות. הרצון של הוועדה הוא להכניס את השרץ הגזעני ולהיפטר מאלה שרוצים להילחם בו”.

במפלגת חד”ש-תע”ל הגיבו להחלטת ועדת הבחירות המרכזית: “הזוי ומביש שהבריונים הכהניסטים והמסית אביגדור ליברמן הם שמכתיבים את סדר היום של ועדת הבחירות המרכזית. פסילתו של כסיף היא עוד שלב בצמצום המרחב הדמוקרטי והשתקת כל קול של התנגדות למשטר מפלה וגזעני.

“חד”ש-תע”ל תמשיך להציג קול צלול וברור למען שלום, שוויון וצדק חברתי. אנו גאים בד”ר עופר כסיף. להתנגד לכיבוש זה לא בניגוד לחוק”.

מעוצמה יהודית נמסר: “השכל הישר ניצח בוועדת הבחירות. אין מקום לאדם השולל את אופיה היהודי של המדינה ולתומך טרור מובהק בבית המחוקקים הישראלי. אנו מקווים שבית המשפט העליון יבין את הדברים, וילמד את כסיף כי אין מקומו בפרלמנט הישראלי, אלא לכל היותר בפרלמנט הסורי”.

יו”ר ישראל ביתנו הגיב: “מי שאומר שהרמטכ”ל הוא פושע מלחמה ושמדינת ישראל מבצעת טיהור אתני ברצועת עזה אסור שיישב בכנסת ישראל. מקומו יחד עם שאר תומכי הטרור בכנסת בפרלמנט של חמאס ברצועה או במג’לס האיראני בטהרן. מצפה שבג”ץ לא יתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית”.

ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו הגיב: “עופר כסיף ועשרה כמוהו לא יצליחו במשימתם הלא קדושה לחלל את המדינה ולהפוך אותה לעוד מדינה ערבית מולטי לאומית במזרח התיכון. הדמוקרטיה הישראלית היא חסונה, היא יודעת להתמודד עם ביטויים קשים, ביטויים מכעיסים ומקוממים. אבל גם לזה צריך להיות גבול”.

“היום סימנו לחורשי רעתינו את הגבול וקבענו שבדמוקרטיה הישראלית, מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לא יהיה חלק מהמשחק הדמוקרטי. מנענו מהזועבי הבא להגיע לכנסת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות