‘לא צריך להיות חרדי כדי להתחלחל’ • מצע גנץ-לפיד: נגד הדת

כחול לבן חשפה המצע: ביטול 'חוק המרכולים', תחבורה ציבורית בשבת, חוק הגיוס, נישואים אזרחיים • שס: "דהירה מסוכנת של מפלגת לפיד-גנץ להרס המדינה היהודית" • "המצע, 'העתק-הדבק' ממצע יש עתיד, משרטט תמונה חמורה של רמיסת כבוד השבת, והפיכתה ליום השופינג הלאומי"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר א' התשע"ט / 06.03.2019 17:00

קצת יותר מחודש לפני הבחירות: מפלגת השמאל כחול לבן פרסמה היום (רביעי), סוף סוף,  את המצע שלה ואת “תכנית העבודה ליום שאחרי הבחירות”, שמכילה לדברי המפלגה “את תפיסת עולמה בנושאים החשובים ביותר לציבור הישראלי”.

כחול לבן טוענת, כי לאחר הבחירות היא תפעל לאור המצע החדש, שמורכב מ-24 פרקים שכוללים את כל תחומי החיים.

לדברי המפלגה, כדי למנוע התנתקות שנייה, “כל החלטה מדינית היסטורית תובא להכרעת העם במשאל עם או תאושר בכנסת ברוב מיוחד”.

באשר לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כחול לבן מתחייבת שתיזום ועידה אזורית עם מדינות ערב “שואפות היציבות” ותעמיק את תהליכי ההיפרדות מהפלסטינים.

במצע נכתב עוד: “נחזק את גושי ההתיישבות ונאפשר חיים נורמליים בכל מקום בו חיים ישראלים. בקעת הירדן תהיה גבול הביטחון המזרחי של ישראל. ירושלים המאוחדת תהיה בירת ישראל הנצחית”.

מבחינת דת ומדינה, נכתב במצע כחול לבן: “יש לשמור על ייחודה של השבת כיום המנוחה הממלכתי במדינת ישראל ולצד זאת לאפשר פעילות אשר יש בה כדי לענות לצורכיהם של כלל אזרחי ישראל” – אך המפלגה תאפשר לרשויות המקומיות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אם ירצו בכך.

לפי המצע, המפלגה תבטל את ‘חוק המרכולים’ ותחדש את “חוק השוויון בנטל” שנכתב בידי מערכת הביטחון.

כמו כן הצהירה המפלגה שתחוקק את ברית הזוגיות ואת חוק הפונדקאות – גם למשפחות לה”טביות.

בנוגע לחוק הלאום נכתב: “נמסד את ערך השוויון בחוק יסוד”.

בפרק העוסק במלחמה בשחיתות, נכתב כי המפלגה תפעל להגבלת כהונת ראש ממשלה בישראל. “נתקן את חוק יסוד: הממשלה, כך שראש ממשלה לא יוכל לכהן בתפקידו במשך יותר משמונה שנים ברצף או יותר משלוש קדנציות (התקופה הקצרה משתיהן)”.

בש”ס הגיבו על המצע של מפלגת כחול לבן: “גם 117 שנות ביטחון לא יחפו על הדהירה המסוכנת של מפלגת לפיד-גנץ להרס המדינה היהודית עליה חלמו דורות רבים.

“מצע המפלגה שהוא ‘העתק-הדבק’ ממצע יש עתיד, משרטט תמונה חמורה של רמיסת כבוד השבת על ידי הפעלת תחבורה ציבורית והפיכתה ליום השופינג הלאומי, פגישה קשה בערך הנישואין כדת משה וישראל וחילול את הכותל המערבי הקדוש על ידי הכנסת זרמים רפורמיים. לא צריך להיות חרדי בכדי להתחלחל מאפשרות שמצע הרסני זה יתגשם כאן, במדינת היהודית.

“בנוסף, מפלגת הגנרלים שנוסדה בבתי יוקרה בסביון, לא הצליחה למצוא שום בשורה עבור ‘ישראל השנייה’, תושבי הפריפריה והאוכלוסיות המוחלשות הנאבקות לגמור את החודש. לא העלאת שכר המינימום, לא סיוע לעובדי הכפיים, לא הורדת מחירי התחבורה הציבורית ולא שורה של נושאים שש”ס נאבקה והצליחה לחולל בהם מהפכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות