ברית פוליטית עם גפני וילצמן: טיבי מגלה איך קבר את ‘חוק המואזין’

ח"כ אחמד טיבי מספר ב'כלכליסט' על ה'דילים': "גולת הכותרת של שיתוף הפעולה שלי עם גפני זה שקברנו את חוק המואזין. אני קורא לזה ‘ברית ציפור הנפש’" • "הייתי מוכן להגיע להסכמות עם החרדים תמורת הישגים לציבור שלי"
חרדים 10
ב' אדר א' התשע"ט / 07.02.2019 10:51

ח”כ אחמד טיבי, שקבר בקדנציה הנוכחית את ‘חוק המואזין’ של ח”כ מוטי יוגב מספר כי הצליח לעשות זאת בזכות ברית פוליטית שכרת עם ראשי יהדות התורה – יעקב ליצמן ומשה גפני.

בראיון שהעניק ל’כלכליסט’ סיפר הח”כ הערבי על שיתוף הפעולה עם הסיעות החרדיות, לטובת היישובים הערביים.

“אתם לא יודעים כמה פעמים הצלחתי להעביר תקציבים ליישובים הערביים, לבתי חולים, לספורט, לתרבות. רק לפני חודש הצלחנו, בשיתוף פעולה שלי עם גפני וליצמן, להעביר 28 מיליון שקל לבית חולים האנגלי בנצרת”, סיפר.

לדבריו,  “גולת הכותרת של שיתוף הפעולה שלי עם גפני זה שקברנו את חוק המואזין. אני קורא לזה ‘ברית ציפור הנפש’, שלנו ושלו”.

הוא הוסיף: “יש הרבה מהמשותף ביני לבין חברי בשמאל. אבל לא תמיד נגיע להסכמות. לפעמים יהיה חילוקי דעות. הייתי מוכן להגיע להסכמות עם החרדים תמורת הישגים לציבור שלי. באמת יצאנו מאחת ההצבעות על חוק המרכולים כי רצינו לוודא את קבורת חוק המואזין.

עם זאת, טיבי מספר כי לפעמים נדרש ‘להעניש’ את החרדים: “בהצבעה אחרת הצבענו נגד החוק כי הענשנו את המפלגות החרדיות על הצבעה בקריאה מוקדמת בעד חוק המואזין. אז אמרתי שהם צריכים לזכור שלכל שבת יש מוצאי שבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות