סקר: נתניהו מנצח, המחנה הציוני וגבאי מתרסקים; ש”ס רק 4 מנדטים

הליכוד שומר על כוחו, גוש הימין מתחזק והשמאל נחלש מפלגה בראשות גנץ עוקפת את לפיד - ומקבלת 13 מנדטים • יהדות התורה מקבלת 7
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשע"ט / 25.12.2018 10:22

סקר מנדטים שנערך אתמול עבור ‘מעריב,  על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, מיד לאחר ההודעה על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות, מצביע על כך שבנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה – גם לאחר הבחירות לכנסת ה־21.

על פי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום היה הליכוד בראשות נתניהו מקבל 30 מנדטים, כמו בבחירות הקודמות, ואילו רשימה בראשות הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ הייתה הופכת למפלגת הפוליטית השנייה בגודלה עם 13 מנדטים בלבד.

על פי הסקר, יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא המפלגה השלישית – עם 12 מנדטים, לעומת 11 בכנסת הנוכחית.

הבית היהודי בראשות נפתלי בנט מקבלת בסקר הנוכחי 11 מנדטים, לעומת 8 בכנסת הנוכחית, וגם הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שעדיין לא ידוע האם תשמור על אותה מסגרת גם בבחירות הקרובות, מקבלת 11 מנדטים – לעומת 13 בכנסת הנוכחית.

מפלגה בראשות גנץ מפרקת למעשה את המחנה הציוני בראשות אבי גבאי, שיורד למספר חד־ספרתי של 9 מנדטים, לעומת 24 בכנסת הנוכחית.

יהדות התורה מקבלת בסקר 7 מנדטים, עלייה של מנדט מהבחירות הקודמות.

כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון מאבדת מכוחה ויורדת בסקר ל־6 מנדטים בלבד, לעומת 10 מנדטים בכנסת הנוכחית. מספר מנדטים זהה מקבלות בסקר מרצ בראשות תמר זנדברג ומפלגה בראשות אורלי לוי־אבקסיס.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, אשר מתכוון לדרוש את תיק הביטחון גם בממשלה הבאה, מקבלת 5 מנדטים, אחד פחות מאשר בכנסת הנוכחית.

ש”ס בראשות אריה דרעי נעה סביב אחוז החסימה וזוכה ב־4 מנדטים בלבד.

הסקר מלמד על כך שאם ינצח בבחירות יוכל נתניהו, כפי שהצהיר אתמול, לשמור על קואליציה בהרכב זהה לנוכחית עם 63 מנדטים, אך עם פוטנציאל להרחיב את שורותיה ביחד עם מפלגה בראשות אורלי לוי־אבקסיס וגם מפלגת גנץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות