כץ: עומד מולנו מחנה שמאל מרוסק; נתניהו: “אין לדעת איך הן יסתיימו”

ראש הממשלה החל כבר לבנות את קמפיין הבחירות שלו, ומתלבט אם למנות את אחד משרי הליכוד ליו"ר המטה או להעיזר באיש מקצוע חיצוני • בני גנץ עדיין מתלבט איך להתמודד
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשע"ט / 25.12.2018 10:43

 הבוקר שאחרי ההכרזה על תאריך הבחירות: ועדת השרים לחקיקה אשרה הבוקר (שלישי) במשאל טלפוני את החוק לפיזור הכנסת, ומחר תאשר אותו המליאה בהליך בזק בשלוש קריאות – והבחירות יוקדמו ל-9 באפריל – ד’ בניסן.

לפי דיווח ב’כאן’, ראש הממשלה התבטא בנושא בפני מקורביו: “הבחירות גורליות, אין לדעת איך הן יסתיימו”.

נתניהו כבר החל לבנות את קמפיין הבחירות שלו, ובשלב זה הוא מתלבט אם למנות את אחד משרי הליכוד המכהנים ליו”ר מטה הבחירות. לחילופין, הוא עשוי להיעזר בשירותיו של איש מקצוע חיצוני בתפקיד – בדומה למערכת הבחירות הקודמת.

השר ישראל כץ מהליכוד אמר היום בריאיון לשלום קיטל בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב, כי המפלגה שואפת ל-40 מנדטים בבחירות הקרובות. “עומד מולנו מחנה שמאל מרוסק, הוא מחפש חיבורים מלאכותיים על סמך אמביציות אישיות”, קבע כץ.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שמקבל בסקר מעריב רק 9 מנדטים, טרם הפנים את מצבו  – ואמר בתוכנית: “הציבור רוצה לדעת שאתה בצד שלו. אני הוכחתי שאני בצד שלו, ולכן אני סומך עליו. בסופו של דבר הבחירות האלה יהיו בין נתניהו לביני, כי כל האחרים כבר הודיעו שיישבו בממשלה של נתניהו. אשמח מאוד אם בני גנץ יצטרף למערכת הפוליטית”.

לפי ‘כאן’, הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, שאמור להיות אחת הדמויות הבולטות במערכת הבחירות הקרובה, עדיין לא החליט באיזה אופן יתמודד. לפי הדיווח, בפגישות שקיים גנץ השבוע, עוד לפני ההודעה על פיזור הכנסת, הוא התלבט אם יהיה נכון עבורו לרוץ במפלגה עצמאית.

יחד עם זאת, גורמים במערכת הפוליטית מעריכים שגנץ יחבור בסופו של דבר למייסדת ‘אחי ישראלי’, עדינה בר שלום. זאת, במטרה להסתייע בפלטפורמה הפוליטית שהקימה ולקצר הליכים ברישום מפלגתו החדשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות