המשפיע החסידי שגידל תרנגולי הודו ונסע על אופניים נפטר בגיל 94

מאות מתושבי כפר חב"ד הלכו ביום שישי בעצב אחר מיטתו של המשפיע הרה"ח רבי יחזקאל שפרינגר ז"ל, שנפטר בגיל 94 • חרדים 10 עם סיפור חייו ייחודי
יוסף גרינבוים
י"ג טבת התשע"ט / 21.12.2018 14:57

ברוך דיין האמת: בכפר חב”ד נפטר הבוקר (שישי), בגיל 94,  הרה”ח רבי יחזקאל שפרינגר ז”ל, מזקני וחשובי תושבי הכפר.

המנוח ז”ל נולד לאביו ר’ חיים שפרינגר ז”ל בעיר ניסקו שבגליציה, ועם כיבוש פולין על ידי הנאצים, נמלט עם משפחתו לרוסיה.

משפחת שפרינגר השתכנה בכפר אוז’רנה, ומשם נשלחו על ידי הרוסים לגלות בסיביר. כשהגיעו לסיביר שוכנו במחנה עבודה, שם חויבו הגברים לעבוד בעבודת פרך במכרה זהב. לבסוף התברר כי הגלות הצילה את חייהם, שכן זמן קצר לאחר עזיבתם את הכפר כבשו הגרמנים גם אותו והוציאו להורג את כל יהודי העיירה.

בתום המלחמה שוחררה המשפחה מהמחנה, אולם כעבור תקופה חלה האב ונפטר.

כששבו חזרה לפולין נכנס עם אחיו – לימים המשפיע רבי יצחק שפרינגר ז”ל – ללמוד בישיבה ליטאית, אך באותה תקופה פגש ר’ יחזקאל תלמידים מחסידי חב”ד, והושפע מהם.

בעשרת ימי תשובה של שנת תש”ז הגיע עם אחיו למחנה הפליטים פאקינג בגרמניה, שם פגשו בקהילה החב”דית שנוצרה במקום, לאחר שהחסידים ברחו מרוסיה עם דרכונים מזויפים של אזרחי פולין. כעבור מספר ימים במחנה נכנסו ללמוד בישיבת ‘תומכי תמימים’ שנפתחה במקום.

כעבור תקופת לימודים בישיבה בפאקינג, המשיכו יחזקאל ואחיו לעבר פריז, שם התאחדו עם בני משפחתם – האם והאח הגדול יעקב. בצרפת שהתה המשפחה זמן קצר, ואחר כך הפליגה באוניה לכיוון ארץ הקודש.

הם היו מהמתיישבים הראשונים בכפר חב”ד.

בעידודו של  הרבי זצ”ל למקימי כפר חב”ד הראשונים, עסק בחקלאות, ולמחייתו גידל תרנגולי הודו, עד סוף שנות הממ”ים. ברבות הימים הקים מפעל יין ביתי – ‘יינות שפרינגר’, שהפך למותג של יין חב”די מיוחד.

דמותו הייחודית עת נע בכפר על אופניו וצניעותו האופיינית, היו לשם דבר בקרב תושבי הכפר.

שימש במשך שנים רבות כמשפיע בבית הכנסת ‘המרכזי’ בכפר.

שפרינגר

צילום: באדיבות col

תושב כפר חב”ד אומר היום לחרדים 10, כי הוא היה דמות חסידית, בעל הצנע לכת, שקבע עיתים לתורה וחסידות – והיה דומא ייחודית של שילוב עבודת ה’ עם עבודת כפיים.

הלווייתו יצאה מביתו לעבר בית הכנסת המרכזי, ומשם המשיכה להר הזיתים שבירושלים, שם נטמן.

הותיר אחריו את יבדלחט”א בנו ר’ יוסק’ה מכפר חב”ד, ובנותיו: גב’ פייגל ג’ייקובסון מקראון-הייטס והשליחה חיה סטאק מקונטיקט, וצאצאים רבים ההולכים בדרכו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות