שוטר גער בחולת פרקינסון: “אתם הנכים חושבים שמנהלים המדינה!”

האישה, בעלת תו נכה, החנתה את רכבה על המדרכה באחד מרחובות חיפה, משום שלא נמצאה חניה אפשרית ונגישה - וספגה קנס • שוטר בפניו התלוננה על קנס נזף בה בגסות: "אם הייתי יכול הייתי גורר לך את הרכב"
חיים טוויל
ג' כסלו התשע"ט / 11.11.2018 10:48

מכתב דרישה חריג במיוחד הגיע בימים אלה אל משטרת ישראל מעו”ד רן שפירא, ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא – בשמה של חולת פרקינסון תושבת פרדס-חנה כרכור.

האישה, בעלת תו נכה בשל מצבה הבריאותי הקשה, החנתה לפני מספר שבועות את רכבה הפרטי על המדרכה באחד מרחובות העיר חיפה, וזאת, לדבריה, משום שלא נמצאה חניה אפשרית ונגישה עבורה באזור.

על פי עדותה, היא החנתה את רכבה כך שלא הפריע כלל למעבר הולכי רגל, והשאירה את תו הנכה על רכבה כמקובל. אך מששבה לרכבה, הופתעה האישה לגלות דו”ח בסך 250 שקלים, בגין חניה אסורה.

לדבריה, כאשר פנתה לשוטר אקראי שעמד בסמוך למקום, בשאלה מדוע קיבלה דו”ח בהיותה נכה, ולאור העובדה שחנתה באזור שאינו מפריע לתנועה – היא נענתה, לדבריה, בגסות בנוכחות חבריה.

לעדותה, צעק השוטר לעברה: “אם הייתי יכול הייתי גורר לך את הרכב. אתם הנכים חושבים שאתם מנהלים את המדינה”.

יש לציין שדו”ח החניה אכן נרשם על ידי שוטר במשטרת ישראל, אך חרף כך, השוטר המעורב בתקרית איננו השוטר שרשם את הדו”ח המקורי.

לדברי האישה, היא פרצה בבכי מאחר שנעלבה עמוקות מדבריו.

בצר לה, פנתה האישה לעו”ד שפירא, אשר נטל על עצמו את הטיפול בעניינה ללא תשלום.

עו”ד שפירא שלח מכתב למרכז השירות לטיפול בדו”חות תנועה במשטרת ישראל, ובו דרישה לבטל לאלתר את הדו”ח בטענה להיותו מנוגד לדין.

בנוסף מבקש עו”ד שפירא במכתבו לערוך בירור מקיף בדבר התנהלותו החמורה לכאורה של השוטר, ולגנותה מכל וכל, שכן בכוונתו למצות את ההליכים מול השוטר עד תום.

“מדובר, אם אכן קרו הדברים כמתואר – בהתנהלות בזויה וקשה של נציג רשויות המדינה, כלפי אישה נכה, שכל חטאה היה בכך שהסבה את תשומת לב השוטר לכך שהדו”ח שניתן לה אינו הגון”, טוען עו”ד שפירא. “אין כל סיבה בעולם ששוטר יתנהל ויתבטא בצורה כזו, מול כל אדם, לא כל שכן מול אדם נכה שחייו אינם מקלים עמו מלכתחילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות