קנה 7 תפילין שנשכחו במטוסים • אל תשאלו מה קרה אחר-כך

אורי פיליכובסקי נכנס לחנות 'כבודה ללא בעלים', כדי לרכוש טלפונים זולים, אלא ששם הוא מצא 7 זוגות תפילין • הוא רכש כל תפילין ב-45 דולר ופתח במבצע לאיתור הבעלים • לא תאמינו מה הוא גילה
שלמה בן חיים
ו' תמוז התשע"ד / 04.07.2014 16:32

אורי פיליכובסקי, תושב פלורידה שהיה בחופשה עם משפחתו במדינת אלבמה, בסך הכל רצה לקנות כמה טלפונים סלולריים זולים. כיוון שכך, הוא נכנס לבקר בחנות המוכרת חפצים שנותרו במטוסים ללא דורש.

אבל במקום למצוא טלפונים, הוא גילה מציאה אותה הוא מגדיר של “פעם בחיים”: שבעה זוגות תפילין. “הופתעתי מאוד”, אמר אורי לעיתון דיילי ניוז.

זוגות תפילין יכולים לעלות 1,000 דולר. בדרך כלל הם מאוחסנים בשקיות מיוחדות כאשר שמו של הבעלים או האותיות הראשוניות של שמו מופיעות עליהן בעברית.

אלא שלמפעילי ‘מרכז הכבודה שלא נתבע’ לא היה מושג על ערכם האמיתי של תשמישי הקדושה היהודיים ולכן הם הציעו אותם למכירה תמורת 45 דולר עבור כל זוג. “קנינו את כולם”, אמר פיליכובסקי.

בשלב זה, אחרי שקיים ‘פדיון שבויים’, הוא פנה לקיים מצוות השבת אבידה:  אורי פרסם תמונות של כל שקית תפילין בפייסבוק, והסביר כי הוא מחפש את בעליהם.

בתוך שעות, ההודעה שפרסם קיבלה כמעט 2,000 שיתופים.

מאז הוא הצליח להחזיר שישה זוגות מתוך שבעה. הבעלים של ארבעה מהזוגות היו מניו יורק.

“לכל שקית סיפור משלו” הוא אומר – ומספר:

היה זוג תפילין שבתוך השקית היה תג עם שם משפחה שנשמע מוכר: מלכה. לפני שנים, פיליכובסקי היה במחנה באוקראינה עם מישהו עם אותו שם המשפחה. אז הוא יצר קשר עם החבר, חסיד חב”ד. 

“הייתי מאוד מאוד מזועזע”, מספר יוסי מלכה, בן 37, על מציאת התפילין. “התפילין האלה היו נכס משפחתי”.

אביו, דוד ז”ל, בעל קייטרינג בקראון הייטס שבברוקלין, נפטר כתוצאה מסרטן לבלב. אבל לפני שהוא נפטר, הוא הוריש את התפילין היקרות שלו לנכדו בכורו – אייבי.

כמה חודשים מאוחר יותר, התפילין אבדו במהלך חניית ביניים בשארלוט, כאשר המשפחה הייתה בדרך לבקר קרובי משפחה בקנקון שמקסיקו, בחג הפסח. “בשלב מסוים זה היה לא במקום”, נזכר מלכה. “זה היה הרסני”.

הוא חזר לשרלוט, כדי לחפש בשדה התעופה את האבדה, אך ללא הועיל. אבל, לדבריו, הוא אף פעם לא חשב שזוג היקר אבד לנצח.

הוא קיבל זוג בהשאלה מקרן צדקה והתפלל שהזוג של הסבא יימצא. “התרגש כמו משוגע”, הוא אומר על הרגעים לאחר שקיבל את השיחה. “זה פשוט מדהים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות