י-ם? ת”א? זו הסיבה למה האירוויזיון בשנה הבאה בכלל עשוי להתבטל

תאגיד המוזיקה האמריקני יוניברסל, מחברות המוזיקה הגדולות בעולם, טוען שהשיר הישראלי שזכה באירוויזיון מועתק משיר אחר • הטענה עשויה להביא לביטול הזכייה - ולביטול עריכת התחרות בישראל
נתן פרל
כ' תמוז התשע"ח / 03.07.2018 20:32

סימן שאלה גדול מאוד מרחף מעל זכייתו של השיר הישראלי באירוויזיון ועל עריכת התחרות בישראל בשנה הבאה: תאגיד המוזיקה האמריקני ‘יוניברסל’ – מחברות המוזיקה הגדולות בעולם – טוען כי ההרמוניה והקצב של השיר שזכה מטעם ישראל אינם מקוריים. כך דווח הערב (שלישי) בתכנית ‘ערב טוב עם גיא פינס’.

התחרות אמורה להתקיים במוצאי שבת, תוך גרירת חילולי שבת המוניים – מה שהוביל את הנציגים החרדיים לדרוש כי התחרות לא תתקיים בבירה ירושלים.

במכתב שנשלח מטעם חברת ‘יוניברסל’ ליוצרים החתומים על השיר, דורון מדלי וסתו בגר, נטען כי אלמנטים אלו הועתקו למעשה משיר מוכר מאד של להקה אחרת.

מלבד התסבוכת המשפטית שאליה עשויים להיקלע שני היוצרים, עלולות טענות ‘יוניברסל’ לסבך עוד יותר את סוגיית האירוח של אירוויזיון 2019 בישראל.

על פי תקנון התחרות הבינלאומית, השירים המשתתפים בה חייבים להיות מקוריים. אם תתקבל טענת יוניברסל עלולה להתבטל בדיעבד זכייתה של הזמרת נטע ברזילי, ועמה זכותה של ישראל לארח את התחרות.

מסתיו בגר ודורון מדלי נמסר בתגובה: “הופתענו לקבל מכתב שכזה ואנחנו מטפלים בזה. אני מאמין שבשבועיים הקרובים הנושא ייפתר על הצד הטוב ביותר, ולרצונם של כל הצדדים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות