בשל פצצה ממלחמת העולם השניה: עשרות רבנים פונו מהמלון בפוטסדם

עשרות שוטרים הגיעו למלון 'מרקיור' בעיר פוטסדם הממוקמת סמוך לבירה ברלין, ופינו עשרות רבנים המשתתפים בפורום מקצועי של 'מרכז רבני אירופה' - בגלל פצצה שנמצאה בסמוך
נתן פרל
כ' תמוז התשע"ח / 03.07.2018 12:20

עשרות רבנים מאירופה פונו הבוקר (שלישי) על ידי עשרות שוטרים ממלון “מרקיור” בעיר פוטסדם הסמוכה לברלין בגרמניה.

הרבנים משתתפים בפורום המקצועי של “מרכז רבני אירופה”, שהתחיל ביום שני השבוע ויסתיים מחר, יום רביעי.

הפינוי בוצע לאחר שכוחות הביטחון המקומיים איתרו בסמוך למלון מספר פצצות בנות 250 ק”ג ממלחמת העולם השנייה ונטרלו אותן.

יחד עם הרבנים נדרשו לעזוב את בתיהם ואת האזור כולו עוד כ-10,000 איש ותנועת הרכבת הוגבלה.

שוטרים מהמשטרה הפדרלית הגרמנית פינו גם את התחנה המרכזית, מנעו נסיעת אוטובוסים במקום ושינו את מסלול הרכבת החשמלית המקומית. בעקבות זאת רבנים מברלין שביקשו להגיע לכינוס, שהמשיך כסדרו בבית כנסת סמוך בו אישרה המשטרה המקומית שניתן לשהות, נדרשו לעשות את דרכם ברגל מרחק רב.

הרב אריה גולדברג, סמנכ”ל מרכז רבני אירופה, סיפר: “בשעה 6 בבוקר נקשו שוטרים בדלתות חדרי הרבנים וזירזו אותנו לצאת מהמקום מיד. הם סיפרו שאותרו בתחנה המרכזית הסמוכה מספר פצצות של חיל האוויר הבריטי במשקל כולל של 250 ק”ג כל אחת. הפצצות הן ממלחמת העולם השניה כאשר כוחות בעלות הברית תקפו את גרמניה. נאמר לנו שאנחנו יכולים להתכנס בבית כנסת סמוך וזה מה שעשינו. האזור כולו סגור לחלוטין. רבנים מברלין שביקשו להשתתף בכנס הצליחו להגיע לבית הכנסת בו כולנו מצטופפים. סדר היום השתנה מעט. בנתיים הרב אליעזר גור אריה מקראקוב נושא שיעור בחסידות עד שנוכל לחזור לשגרה, ככל הנראה בשעות הקרובות”.

לרבנים הנדהמים מהצורך לפנות מיד את המלון, התברר שהפצצות נמצאו כבר ביום שלישי בשבוע שעבר באזור התחנה המרכזית.

לפני 10 חודשים גם נמצאו פצצות דומות באזור. באותה עת חלק מהתושבים סירבו לעזוב את בתיהם מרצונם מה שהאריך מאוד את תהליך פירוק הפצצות. הפעם כלקח מהפעם הקודמת תכננה המשטרה מבצע מיוחד לפינוי התושבים והאורחים במפתיע בלי לתת להם אפשרות להתנגד. זאת הסיבה שהרבנים לא ידעו מראש על הפצצות שנמצאו והפינוי הצפוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות