נציג שס: שומו שמיים, מזרחי פועל עם אנטי דתיים נגד צופרי שבת

יו"ר ש"ס בת"א, שהצליח להציב כתגובה לחוק המרכולים, 15 מערכות כריזה המשמיעות שירי שבת, במכתב חריף ליו"ר המועצה הדתית: "הופתעתי שאתה פועל עם אנטי-דתיים ומפעיל לחץ על גבאים להסיר את מערכות הכריזה" • "מי היה מאמין שבמקום שתהיה היוזם והמממן - אתה פועל נגד"
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשע"ח / 03.06.2018 21:08

פרסום ראשון בחרדים 10: נתן אלנתן, יו”ר סיעת ש”ס בתל אביב, שיגר היום (ראשון) מכתב חריף במיוחד אל אלדד מזרחי, יו”ר המועצה הדתית בעיר, בעקבות מה שהוא מגדיר פעילותו “יד ביד עם הגורמים האנטי דתיים בעיר” להורדת מערכת צופרי שבת, שאלנתן מקדם כתשובת המשקל לחוק העזר לפתיחת המרכולים.

במכתב המופנה ליו”ר המועצה הדתית תל אביב-יפו, תחת הכותרת “מחאה חריפה על הפגיעה בכבוד השבת” – כותב אלנתן: “כידוע לך, בשנה האחרונה פעלתי במרץ בעיר למען קדושת השבת ולתת את תשובת המשקל לחוק העזר שהעבירה עיריית תל אביב יפו המתירה פתיחה של מאות בתי אוכל באופן חוקי בעצם יום השבת – במסגרת זו כאות מחאה ובהוראת רבותי, פרשתי עם חברי הרב נפתלי לוברט מהקואליציה העירונית ועברתי לאופוזיציה”.

אל נתן מבהיר, כי “באקט מעשי יותר התחלתי להציב ברחבי השכונות בעיר מערכות כריזה המכריזות על כניסת השבת על ידי השמעת נעימות של שירי שבת ידועים, ועד היום זכיתי להציב כבר 15 מערכות כאלה ברחבי העיר”.

לדבריו, “כל הפעולות הללו נעשו לאחר בדיקה יסודית של החוקים והתקנות בנושא הרעש, ווידאתי שכל הפעולות נעשות במסגרת החוק. הצבת המערכות התקבלה ברוח טובה בקרב תושבי העיר ותגובות נלהבות מתקבלות כל העת”.

אלא שהפעילות נתקלה בהתנגדות: “לצערי, לאחרונה גורמים פוליטיים אנטי-דתיים התחילו להפעיל לחץ על הגורמים העירוניים ועל בתי הכנסת שבהם מוצבות המערכות, כדי שיסיר את המערכות. הם משתמשים בשלל טענות ופעולות, כדי לממש את רצונם להחלנה של העיר כהמשך לכרסום ולפגיעה בכבוד השבת, בין השאר טענות של רעש והדתה ושאר ירקות”.

נתן אלנתן

נתן אלנתן. צילם: דף הפייסבוק של נתן אלנתן

אלנתן טוען: “מדובר על קומץ קטן וזניח אך צעקני שעושה את כל הפרובוקציות הללו. עוד לפני שהתחלתי עם התקנת המערכות צפיתי את הפרובוקציות הללו ונערכתי להתמודד מולם ולשמחתי ובסיעתא דשמיא בהצלחה רבה”.

בשלב זה הוא מטיח ביו”ר המועצה: “אולם היום הופתעתי לשמוע שאתה פועל יחד עם הגורמים האנטי דתיים ומפעיל לחץ על גבאי בתי הכנסת להסיר את מערכות הכריזה. אתה יו”ר המועצה הדתית האחראי על ענייני הדת בעיר, לא רק שלא מסייע למען קדושת השבת, אלא פועל יד ביד עם הגורמים האנטי דתיים בעיר.

“שומו שמים, מי היה מאמין שהגענו למצב כזה שבמקום שאתה תהיה היוזם והמממן או לפחות מסייע להתקנתם של מערכות הכריזה, פועל נגד הפעלתן בעיר.

“אני מוחה מחאה נמרצת ותובע ממך את עלבונה של שבת קודש וקורא לך לחזור בך ולפעול בכל הכוח למען קדושת השבת ולא לשתף פעולה עם מהרסי ומחריבי היהדות בעיר תל-אביב יפו”.

יו”ר הסיעה, ש”חותם בלב כואב ודואב”, שיגר העתק ממכתבו לרבני העיר תל אביב-יפו, חברי הכנסת תנועת ש”ס, יהדות התורה והבית היהודי, יו”ר סיעת יהדות התורה בתא” יפו הרב נפתלי לוברט, יו”ר סיעת הבית היהודי בת”א יפו מר חיים גורן, חברי המועצה הדתית.

תגובתו של אלדד מזרחי לחרדים 10: “ההשמצות וההכפשות במכתבו של מר אלנתן שנועדו, לצערי, אך ורק לצרכיו הפוליטיים ולא מתוך דאגה לכבודה של השבת -לא ראויים להתייחסות.

“המועצה הדתית בראשותי ידועה בפעולותיה למען היהדות והשבת, המוכוונות על ידי רבנים ומורי הוראה בעיר ואינה זקוקה לציונים מחבר המועצה אלנתן”.

 

 

צופרי שבת

צופרי שבת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כנראה קבל הוראה מראש העיר
    19/06/2018 10:40
    אלכס
  1. משלם לו משכורת