מחנה יודה? ליאון: “הסטטוס קוו יישמר”. אלקין: “אין סיבה לסגור”

סגן השר יעקב ליצמן התנה ביום שישי את תמיכת חסידות גור בכל מועמד לראשות העיר ירושלים - בסגירת מתחם הבילויים בשוק מנחה יהודה, הרועש בלילות • אבל המעומדים מסרבים להתחייב
אריה ריבקינד
כ' סיון התשע"ח / 03.06.2018 16:22

המועמדים אומרים “לא” לליצמן: השר זאב אלקין הבהיר היום (ראשון) בכניסה לישיבת הממשלה כי לא ייענה לדרישה שהציב סגן השר יעקב ליצמן, לסגור את מתחם הבילוי בשוק מחנה יהודה, כתנאי לתמיכה במועמדותו לראשות העיר ירושלים.

השר אמר לחדשות 2, כי עמדתו ברורה ואין צורך או סיבה לסגור את מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה. “עד היום לא שמעתי כלל שיש בעיה, וברור שהמקום צריך לפעול. אם יש תושבים שיש להם בעיה כזו או אחרת והם חושבים שיש גורמים שפועלים מחוץ לחוק – כמובן שנטפל, אבל אין שום סיבה לסגור את המתחם”.

המועמד משה ליאון השיב: “שוק מחנה יהודה הוא עוגן תרבותי ירושלמי ומקור פרנסה עבור אלפי משפחות והעיר. יחד עם זאת, התלונות הרבות של תושבי האזור הסמוך לשוק, בנוגע למפגעי רעש ותברואה, מוכרות לי היטב, ובכוונתי להתגייס על מנת לפתור את התלונות  בהקדם. אינני מאמין בפוליטיקה של מלחמות וחרמות, אלא במנהיגות המושתתת על הידברות והקשבה לכלל המגזרים. הסטטוס קוו יישמר”.

כפי שדווח בחרדים 10,  סגן שר הבריאות הבהיר יום שישי כי חיסול ‘חיי הלילה’ בשוק מחנה יהודה בירושלים – הוא תנאי לתמיכה של חסידות גור בכל מועמד לראשות עיריית ירושלים.

ב ‘המודיע’, ביטאון חסידות גור, קרא ליצמן “למנוע את פירצת ההוללות”, כלשונו, בשוק מחנה יהודה כתנאי לתמיכת חסידות גור באחד המועמדים.

שוק ‘מחנה יהודה” הפך בשנים האחרונות למוקד בילוי של צעירים דתיים, חילונים וחרדים. מנגד, תושבי האזור מתלוננים על רעש בלתי נסבל מצד הבליינים שפוקדים את המקום גם בשעות הלילה.

מה שמפריע במיוחד לחצר חסידות גור, הוא מיקומו של השוק הרועש בסמוך לישיבת ‘שפת אמת’. חסידים טוענים כי קשה להתרכז בשקט כאשר הם עולים לציוני האדמו”רים בעל ה’אמרי אמת’ ובנו בעל ה’פני מנחם’ זצ”ל – הטמונים במקום.

כאשר שאלנו את מקורבי ליצמן, מדוע בפני ברקת לא הוצבו תנאים כאלו לפני הבחירה בו? – השיבו: “לפני חמש שנים לא היה בשוק מה שיש היום”.

מקורב נוסף הוסיף: “גור ‘שיגעה’ על זה את ברקת לא מעט בקדנציה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות