היועה”מ על חקירות ראש הממשלה: בהתקדמות מתמדת, אין קיצורי דרך

היועמ"ש אביחי מנדלבליט נאם היום בכנס לשכת עורכי הדין באילת, והתייחס גם לחקירות ראש הממשלה: "מבצעים בימים אלה פעולות חקירה משלימות בתיקים 1000 ו-2000. עם סיום החקירות, נקבל החלטה מושכלת ביחס לטיב החשדות - אשר תובא לידיעת הציבור"
אריה ריבקינד
י"ד סיון התשע"ח / 28.05.2018 12:42

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, התייחס בנאום שנשא במושב הפתיחה של כנס עורכי הדין לחקירות ראש הממשלה וליוזמות החקיקה נגד מערכת המשפט, שלדבריו נמצאת “תחת מתקפה”.

“פגיעה במעמדו ובסמכויותיו של בית המשפט העליון – מלבד הקשיים המשמעותיים שהיא מעוררת במישור הפנימי – פוגעת גם ביכולתה של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני יוזמות משפטיות במדינות זרות ובערכאות בינלאומיות”, אמר מנדלבליט. “היא פוגעת ביכולת שלנו להגן על מקבלי ההחלטות, על מפקדי צה”ל וחייליו”.

מנדלבליט התייחס גם לטענות על התמשכות הטיפול בחקירות נגד ראש הממשלה: “אין קיצורי דרך בחקירות ובקבלת החלטות בתיקים פליליים. אין שיטות אינסטנט. אנו עוסקים בדיני נפשות וכך אנו מתייחסים לעניין. מי שעוקב אחר הדברים ביושר, יוכל כמובן לראות כי מתקבלות החלטות כל הזמן, בנוגע לשלבים שונים של הטיפול בתיקים. גם תיקי החקירה שבהם חשוד ראש הממשלה מצויים בעבודה ובהתקדמות מתמדת”.

לדבריו, “אנו ערים לצורך לסיים את המלאכה בהקדם האפשרי ועושים כל שלאל ידנו כדי לסיים את שלב בירור מכלול העובדות הרלוונטיות במהירות האפשרית, ולעבור לשלב קבלת ההחלטות. אולם המהירות בטיפול בתיקים אלה אינה יכולה לבוא בשום אופן על חשבון האיכות והמקצועיות. בירור יסודי של החשדות לביצוע עבירות שיש אינטרס ציבורי באכיפתן הוא השיקול המרכזי באכיפה פלילית”.

הוא הדגיש: “טובת החקירה והחובה להוציא אמת לאור, גוברים על כל שיקול אחר. עבודת רשויות החקירה על תיקים אלה ממשיכה בכל המרץ. העבודה נעשית על ידי גורמי המקצוע הטובים ביותר שיש במערכת אכיפת החוק”.

הוא ציין: “חוקרי המשטרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, מבצעים בימים אלה פעולות חקירה משלימות בתיקים 1000 ו-2000. ההחלטה לבצע פעולות חקירה משלימות התקבלה בעצה אחת עם פרקליט המדינה, עו”ד שי ניצן, פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, עו”ד ליאת בן ארי, וחוקרי משטרת ישראל, וביצוען מתקדם מאוד. מדובר בפעולות משמעותיות וחיוניות להגעה לחקר האמת”.

“היחידה הארצית לחקירות כלכליות, תחת פיקודו של תת ניצב אלי אסייג, בשיתוף יחידת החקירות של הרשות לניירות ערך, תחת הנהגתה של עו”ד ציפי גז, חוקרות את תיק 4000. החקירה של תיק זה מצויה בשלבים מתקדמים ביותר. בתיקים אלה נגבו מאות עדויות, חלקן מעבר לים, ונתפסו מסמכים ומוצגים רבים. כידוע, היו גם מספר חשודים שבחרו לחתום על הסכמי עד מדינה.

“אני ושותפי לדרך, פרקליט המדינה, עו”ד שי ניצן, עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בחקירות אלה, ופועלים בשיתוף פעולה מלא וטוב עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב גדי סיסו. אני מבקש כי תתנו למשטרה, ולאחריה – לתביעה, לסיים את מלאכתן.

“אנו בוחנים את הדברים, פועלים בשיתוף פעולה מלא, ועושים כל שניתן להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית. עם סיום החקירות, נקבל החלטה מושכלת ביחס לטיב החשדות, אשר תובא לידיעת הציבור בצורה מפורטת ומנומקת. נמשיך ונפעל ללא מורא למען הציבור במדינת ישראל, ולמען שלטון החוק במדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות