מחאה על מתקפות ‘הפלג’: ראשי ישיבות הגיעו לישיבת הגר”י רוזן

אחרי מכתב הגינוי החריף של הגר"ח קנייבסקי ומכתבם של עשרות ראשי ישיבות כנגד פורעי 'הפלג הירושלמי' המתנכלים לגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת 'אור ישראל בפתח תקווה - הגיעו הערב גדולי ראשי הישיבות להתפלל תפילת ערבית בהיכל הישיבה, כדי לחזק את ראש הישיבה המותקף
איתמר זינגר
ה' חשון התשע"ח / 25.10.2017 20:11

עידוד בישיבת ‘אור ישראל’ בפתח תקווה: גדולי ראשי הישיבות הגיעו הערב (רביעי) להתפלל תפילת מעריב בהיכל הישיבה כדי לחזק את ראש הישיבה, הגאון רבי יגאל רוזן, שהפך יעד להתקפות בלתי פוסקות מצד פורעי הפלג הירושלמי.

למעמד הגיעו הגרב”ד פוברסקי ראש ישיבת פוניבז’ וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הגר”צ דרבקין ראש ישיבת גרודנא, הגר”י הקר ראש ישיבת גרודנא, הגר”ב וייסבקר ראש ישיבת בית מתתיהו, הגר”א לוי ראש ישיבת הנגב – שכר שכיר, הגר”ש אנגלנדר ראש ישיבת בית שמעיה, הגרד”י שפירא ראש ישיבת באר יעקב, הגר”נ זוכובסקי, והגר”א ברלין ראש ישיבת  גאון יעקב.

כפי שדווח בחרדים 10, בימים האחרונים חתמו עשרות גדולי תורה וראשי ישיבות על מכתב מיוחד המגנה את הפלג הירושלמי והתקפות על ראש ישיבת ‘אור ישראל’.

במכתב שהתפרסם בעיתון יתד נאמן – נאמר:

“הננו בזאת בפנייה נרגשת לרבבות עמלי התורה ובניה השוקדים על תלמודם בהיכלי הישיבות הקדושות ובכוללי האברכים, לחזור על הדברים הפשוטים בדרך התורה שמסורה בידינו, כי מחובת כל בני התורה יראי השם וחושבי שמו לחזק את יקרת ערך התורה הקדושה ולהוסיף חיזוק בשקידת הלימוד בהיכלי התורה מתוך יראת שמיים טהורה העומדת לעד וכן לשמור בכל משמר שלא להיגרר בשום דרך שהיא אחר מעשים שאינם מדרך התורה, ש’עוזבים מקור מים חיים’ וגורמים לחילול שם שמיים בפרהסיה בהשפלת כבוד לומדי התורה וחכמיה.

“הגדילו באחרונה עשות בהפרעה להרבצת התורה וביזוי גדולי מוסריה ומנחיליה. עלינו לרחם ולהתפלל על אותם טועים שישובו בתשובה. ותקוותנו כי מתוך תוספת חיזוק על ידינו בלימוד התורה וספרי מוסר יתערה על כולם רוח טהרה ויקויים בנו הייעוד, ומלאה הארץ דעה את השם”.

ביום שישי האחרון פורסם מכתב חריף שכתב הגר”ח קנייבסקי נגד הפלג הירושלמי, אותם הגדיר “כצאן ללא רועה”.

במכתב כתב הגר”ח כלפי אנשי ‘הפלג’ ביטויים קשים: “שמעתי ותרגז בטני אשר בזמן האחרון כבוד התורה מושפלת עד שאול תחתית על ידי כמה ריקים פוחזים שבזו אחד מגדולי מרביצי התורה בדורינו שליט”א בהתנפלויות שונות שאי אפשר להעלות על הכתב, כצאן אשר אין להם רועה, רק יראת אלקים במקום הזה וגו’ אוי לנו שכך עלתה בימינו”.

הגר”ח קרא להתחזק מאוד בלימוד התורה “מדה כנגד מדה” ועל ידי זה “נזכה לרומם קרן התורה הקדושה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צה"ל : לטוב לנו בזה ובבא.
    25/10/2017 23:34
    מה שנכון נכון
  1. צןן

  2. ראשי ישיבה מוחים נגד הפלג
    26/10/2017 11:13
    משה
  3. שאלה האם המחאה הזאת היא בגלל שפגעו אישית בראש ישיבה? או שהיא ענינית? אם היא ענינית–איפה הם היו עד היום? למה הם שתקו תקופה ארוכה בכל מיני תירוצים ובעיקר בשתיקה? כובעד הטיירע לא תלוי בר’י פלוני הוא ענין מהותי ולא אישי .כמובן שאפשר גם לשאול–איפה הם כאשר עיתוניהם ולבלריהם פוגעים ברבנים שאינם מהזרם שלהם?
    אולי כדאי שילמדו מבית שאי והלל שלא נמנעו מלשאת נשים זה מזה למרות מחלוקות בעניני כרת